ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آشنایی با مشکلات شاسی بلند رنو کولئوس + راه حل برطرف کردن ایرادات

آشنایی با مشکلات شاسی بلند رنو کولئوس + راه حل برطرف کردن ایراداتهر خودرویی ممکن است روزی دچار مشکل یا نقص در عملکرد خود شود. خودروی رنو کولئوس نیز از این قاعده مستثنا نیست.

در صورتی که چنین اتفاقی برای خودروی شما رخ دهد توصیه های زیر می تواند شما را قادر به تعمیر سریع و موقت خودرو کند. البته بنا به دلایل ایمنی باید هرچه سریعتر با نمایندگی های رنو تماس حاصل کنید.
renault koleos 2016
نمایی از موتور رنو کولئوس
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
آشنایی با مشکلات شاسی بلند رنو کولئوس + راه حل برطرف کردن ایرادات
*روشن، خاموش کردن موتور: خودروهای مجهز به کلید
روشن کردن موتور رنو کولئوس

بدون فشار دادن پدال گاز، استارتر را فعال کنید و به محض اینکه موتور روشن شد کلید را رها کنید.هیچ گاه در سراشیبی، بدون گرفتن فرمان، خودرو را حرکت ندهید. خطر کار نکردن نیروی کمکی فرمان و احتمال تصادف در این حالت وجود دارد.

پیش از توقف کامل خودرو هرگز سوئیچ را در موقعیت خاموش قرار ندهید. هنگام توقف موتور بوستر ترمز، غربیلک فرمان با نیروی کمکی و سایر تجهیزات ایمنی مثل ایربگ و پیش کشنده کمربند ایمنی فعال نخواهند بود.
خاموش کردن موتور رنو کولئوس

هنگامی که موتور در حال کارکردن در دور آرام است، کلید را چرخانده و در موقعیت خاموش "STOP" قرار دهید.

روشن، خاموش کردن موتور: خودروهای مجهز به کارت رنو

در مرحله اول کارت رنو باید در محدوده شناسایی در داخل خودرو قرار بگیرد.

برای روشن کردن خودرو در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک، اهرم تعویض دنده را در موقعیت P قرار دهید، پدال ترمز و دکمه استارت را فشار دهید.

درخودروهای مجهزبه گیربکس معمولی، پدال ترمز یا کلاچ و همچنین دکمه استارت را فشار دهید. درصورتی که دنده درگیر شود تنها با فشار دادن پدال کلاچ ممکن است خودرو روشن شود.
توجه:

- در صورتی که یکی از شرایط استارت مهیا نباشد پیغام " Press brake + START " یا "Press clutch + START" یا " Select P" در صفحه نمایشگر روشن می شود. در بعضی موارد، ممکن است نیاز باشد در حالی که دکمه استارت را فشار می دهید، غربیلک فرمان را حرکت دهید تا به باز شدن ستون فرمان کمک شود. پیغام "Turn streeing wheel + START" در صفحه نمایشگر این موضوع را هشدار می دهد.

روشن کردن موتور با سیستم "Hands-free" هنگام بازبودن درب پشتی

در این حالت، برای اجتناب از خطر گم شدن، کارت رنو نباید در محفظه بار قرار داشته باشد.
نقص عملکردی در روشن و خاموش کردن رنو کولئوس

در موارد خاص مانند زیر ، ممکن است حالت " hands-free" کارت رنو عمل نکند.

در صورتی که باتری کارت رنو تمام شده باشد؛

عمل کردن نزدیک تجهیزاتی که فرکانسی مشابه کارت رنو دارند (مانیتور، موبایل، بازیهای کامپیوتری و غیره)

خودرو در محدوده میدان الکترومغناطیسی قرار دارد.

در چنین شرایطی پیغام " Place card close START and push" در صفحه نمایشگر ظاهر می شود.

پدال کلاچ یا ترمز را فشار داده و سپس کارت رنو را (از سمت لوگو) برای حدود دو ثانیه در تماس با دکمه استارت قرار دهید. دکمه استارت را فشار داده تا موتور روشن شود. پیغام حذف می شود.
شرایط توقف موتور رنو کولئوس

در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک، هنگامی که خودرو در حال حرکت نیست دسته دنده را در حالت N (خلاص) یا P (پارک) قرار دهید.

هنگامی که کارت رنو در خودرو است، دکمه استارت را فشار دهید: موتور متوقف می شود، هنگامی که درب راننده باز شود یا خودرو قفل شود، ستون فرمان قفل می شود.

اگر باتری کارت رنو کم است و می خواهید موتور را خاموش کنید و کارت رنو در محفظه اتاق سرنشین نیست، پیغام " No key card Press and hold " در صفحه نمایشگر ظاهر می شود: دکمه استارت را برای بیش از دو ثانیه فشار دهید. درصورتی که کارت در اتاق سرنشین نباشد، پیش از فشار دادن و گرفتن دکمه کارت را درون اتاق قرار دهید. بدون کارت رنو قادر به استارت زدن نخواهید بود.

هنگامی که موتور خاموش است، تجهیزات جانبی (رادیو و غیره) حدوداً ده دقیقه عمل خواهند کرد. در صورتی که درب راننده باز شود عملکرد تجهیزات جانبی متوقف می شود.

توجه کنید که پیش از توقف کامل خودرو هرگز سوئیچ را در موقعیت خاموش قرار ندهید. هنگام توقف موتور، بوستر ترمز، غربیلک فرمان با نیروی کمکی و تجهیزات ایمنی، ایربگ و پی شکشنده کمربند ایمنی دیگر فعال نخواهند بود.
منبع: رنو
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.