ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مهم ترین کشف تاریخی کشور پرتغال رقم خورد / کشف کشتی 400 ساله در سواحل پرتغال

مهم ترین کشف تاریخی کشور پرتغال رقم خورد / کشف کشتی 400 ساله در سواحل پرتغالباستان شناسان موفق به کشف لاشه یک کشتی ۴۰۰ ساله در آب های ساحلی پرتغال شده اند، دستاوردی که یک کارشناس "اکتشاف دهه" توصیف کرده است. ظروف حاوی ادویه جات، سرامیک و توپ های نظامی که نشان پرتغال بر آنها حک شده در اطراف لاشه پراکنده است. لاشه کشتی در نزدیکی کشکاش در مجاورت پایتخت، لیسبون، کشف شد.

این تیم معتقد است که کشتی بین سال های ۱۵۷۵ و ۱۶۲۷ در اوج تجارت ادویه پرتغال با آسیا از هند بازمی گشت که غرق شد. خورخه فریر مدیر پروژه تحقیق به خبرگزاری رویترز گفت که لاشه کشتی که در عمق ۱۲ متری نشسته خیلی سالم مانده است.

او گفت "از نقطه نظر میراث تاریخی، این اکتشاف دهه است" و آن را "مهم ترین کشف تاریخی" برای این کشور خواند.مهم ترین کشف تاریخی کشور پرتغال رقم خورد / کشف کشتی 400 ساله در سواحل پرتغال
ظروف چینی متعلق به اواخر قرن شانزدهم و اوایل قرن هفدهم و همچنین قطعات برنزی توپخانه و صدف سپیدمهره که برای داد و ستد برده استفاده می شد هم در میان بقایا بود.

کارلوس سراراس شهردار کشکا به روزنامه گاردین گفت که این "کشفی فوق العاده" است که "هویت جمعی و ارزش های مشترک" ساکنان را تقویت می کند.

این کشف بخشی از یک پروژه ده ساله باستان شناسی است که با حمایت شهر کشکاش، دولت پرتغال، نیروی دریایی این کشور و دانشگاه نووا در لیسبون انجام می شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.