ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

موتور ایرباس، ایران ایر در آسمان آتش گرفت

موتور ایرباس، ایران ایر در آسمان آتش گرفتیک هواپیمای مسافربری ‌ایرباس متعلق به شرکت ایران ایر که صبح امروز قرار بود با ۲۳۰ مسافر "فرودگاه امام خمینی" تهران را به مقصد آمستردام ، پایتخت هلند ترک کند، دقایقی پس از پرواز به دلیل نقص فنی به فرودگاه برگشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیستم هشدار حریق یکی از موتورهای این هواپیما درست پس از ترک باند فرودگاه فعال شدند که خلبان مجبور شده به فرودگاه برگردد.

بر این اساس چرخ‌های این هواپیما هم دچار حریق شد که البته این آتش مهار شده است.

شاهرخ نوش‌آبادی، مدیر کل روابط عمومی ایران ایر به خبرگزاری ایسنا گفته است: "با تشخیص خلبان، این هواپیما دقایقی پس از آغاز عملیات پروازی به فرودگاه امام خمینی (ره) بازگشت و خوشبختانه هیچ مشکلی در این زمینه برای مسافران پیش نیامده است."

عملکرد شرکت‌های مختلف هواپیمایی ایران از افزایش تاخیر در پروازهای داخلی حکایت دارد که انتقادهای گسترده‌ای را به همراه داشته است.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، در خرداد ماه امسال (۱۳۹۶) از مجموع حدود ۵۴۵۰ پرواز داخلی که از فرودگاه مهرآباد تهران به پرواز درآمده‌اند حدود ۲۰۲۰ پرواز تاخیر داشته‌اند.

شرکت هواپیمایی آتا ایر در این مدت (خرداد ماه) با ۴۸ درصد تاخیر به نسبت کل پروازها، بالاترین تاخیر را در پروازهای داخلی به خود اختصاص داده است.

بعضی از کارشناسان علت افزایش تاخیر در پروازها را "ناوگان فرسوده هوایی" ایران می‌دانند.

بابک تقوایی، نویسنده و پژوهشگر در صنایع دفاعی و هوایی می‌گوید: "علت این افزایش حداکثر بهره‌برداری از ناوگان هوایی است؛ بعضی از شرکت‌ها هواپیمای جایگزین ندارند و از تمامی ظرفیت خود استفاده می‌کنند."

سخنگوی شرکت هواپیمایی آسمان البته این تاخیرها را در مواردی "اجتناب ناپذیر" دانسته و گفته شرکت‌های هواپیمایی به تنهایی مقصر نیستند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) امیر رضا مصطفوی گفته است: "افزایش تاخیر پرواز شرکت‌های هواپیمایی داخلی و پایبند نبودن آنها به اجرای دستورالعمل رعایت حقوق مسافران در فرودگاه های پرتردد کشور، مشکلات و نارضایتی زیادی را برای مردم به خصوص در پروازهای شب به وجود آورده و تاکنون نیز شرکت ها نسبت به کاهش تاخیر پروازهای خود اقدامی خاصی انجام نداده‌اند."

بر اساس دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری در صورت تاخیر پروازها به حدود دو ساعت، شرکت هوایی مکلف است امکاناتی مانند تماس تلفنی رایگان، پذیرایی مناسب، غذا و محل اسکان موقت را در اختیار مسافران خود قرار دهد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.