ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

رقابت روسیه و آمریکا برای تولید هواپیمای مسافربری فراصوتی

رقابت روسیه و آمریکا برای تولید هواپیمای مسافربری فراصوتیچند شرکت آمریکایی درحال ساخت هواپیماهای مسافربری فراصوتی هستند و حالا روس‌ها هم قصد دارند آستین‌ها را بالا بزنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های هوانوردی، وزارت صنعت و تجارت روسیه به دنبال توسعه هواپیماهای مسافربری با سرعتی بیش از دو برابر سرعت صوت است. البته پس از توسعه کنکورد روس‌ها هم برنامه توسعه هواپیمای مسافربری با سرعتی بیشتر از سرعت صوت را پیگیری کردند.

توپولوف تی یو ۱۴۴ حاصل این تلاش روس‌ها بود. رقابت در زمان جنگ سرد از اصلی ترین دلایل توسعه این هواپیما بود این هواپیما صدای بسیاری زیادی تولید می‌کرد و طراحی آن شباهت‌های زیادی به کنکورد داشت.

در سال ۱۹۶۹ پرواز این هواپیما عملیاتی شد و می‌توانست به سرعتی بیش از دو برابر سرعت صوت دست پیدا کند.

این هواپیما می‌توانست ۱۴۰ نفر مسافر را حمل کند و برد آن شش هزار کیلومتر بود. به دلیل مشکلات فنی، تعداد کمی از این هواپیما ساخته شد و پروازهای مسافری محدودی را انجام داد.

با توجه به رقابت جدید در ساخت هواپیماهای فراصوتی مسافری، شرکت یونایتد ایرکرفت کورپوریشن که هم اکنون به دنبال توسعه هواپیماهای مسافربری نسل جدید برای روسیه است، برنامه توسعه هواپیماهای فراصوتی را در دستور کار دارد.

شرکت توپولوف هم طرحی یک جت ۳۰ نفره با سرعت دو برابر سرعت صوت و برد هشت هزار کیلومتر را پیگیری می‌کند.
ویرجین گلکتیک
گفتنی است شرکت ویرجین گلکتیک قصد دارد با مشارکت شرکت رولزرویس، سریع‌ترین هواپیمای مسافربری جهان را بسازد. این هواپیمای مسافربری می‌تواند در ارتفاع بسیار بالا پرواز کند و به سرعت سه ماخ دست یابد. این هواپیما نزدیک ۲۰ مسافر را حمل می‌کند و می‌تواند زمان سفرهای بسیار طولانی که بیش از ۱۲ ساعت طول می‌کشند را به حدود دو تا سه ساعت برساند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.