ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

غول صنعت هوایی جهان، بزرگترین شرکت هواپیماسازی برزیل را خرید

غول صنعت هوایی جهان، بزرگترین شرکت هواپیماسازی برزیل را خریدشرکت بوئینگ آمریکا با خرید ۸۰ درصد سهام امبرائر برزیل قصد دارد دست به یک «همکاری راهبردی» بزند. با این همکاری تازه یک شرکت هوایی جدید شکل می‌گیرد. وزارت دفاع برزیل می‌گوید دولت آن کشور پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه اکتبر، این همکاری را رسما تائید خواهد کرد.

بوئینگ اوایل ماه ژوئیه اعلام کرده بود پیشنهاد پرداخت ۴.۷۵ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت برزیلی را مطرح کرده‌است.

بنا بر گزارش‌ها شرکتی که بر اساس این سرمایه‌گذاری مشترک شکل می‌گیرد با مدیریت برزیلی‌ها، از جمله رئیس و مدیر اجرایی بومی، اداره می‌شود. شرکت بوئینگ در این شراکت جدید روی عملیات و مدیریت شرکت تازه نظارت می‌کند.

بوئینگ اعلام کرده است این سرمایه‌گذاری مشترک به یکی از برترین مراکز بوئینگ برای طراحی، ساخت و پشتیبانی از هواپیماهای تجاری تبدیل و به طور کامل به زنجیره تولید و عرضه بوئینگ متصل خواهد شد. با این اتحاد بوئینگ مجموعه ای از هواپیماهای مسافربری از ۷۰ تا بیش از ۴۵۰ صندلی و همچنین هواپیماهای باری را در ظرفیت‌های مختلف در بازار خواهد داشت. شرکت‌های بوئینگ و امبرائر برای ایجاد یک سرمایه‌گذاری مشترک دیگر هم در حال کار هستند. این سرمایه‌گذاری مشترک روی پروژه هواپیمایی است که فعلا با کد کی‌سی-۳۹۰ شناخته می‌شود. از طرفی مجموعه‌ای از توافقنامه‌های خاص در زمینه‌های مهندسی، تحقیق و توسعه و مدیریت زنجیره تامین‌کنندگان، مزایای متقابل و افزایش قدرت رقابت بوئینگ و امبرائر در بازارهای جهانی در این همکاری جدید شکل خواهد گرفت.
ایرباس ۲۲۰-۳۰۰
مدیران بوئینگ و امبرائر می‌گویند این اتحاد فضای جدیدی در صنعت هوایی ایجاد می‌کند. اما با خرید بخش هواپیماسازی بمباردیه کانادا توسط ایرباس و امبرائر برزیل توسط بوئینگ، صنعت هوایی جهان بیش از گذشته به سمت دو قطبی شدن حرکت می‌کند.

پس از ضعیف شدن صنایع هواپیماسازی روسیه در دهه نود و از بین رفتن صنایع هواپیماسازی در بریتانیا و هلند و خرید مک‌دانل داگلاس توسط بوئینگ، صنعت هوایی جهان به دو قطبی ایرباس و بوئینگ تبدیل شده بود. با قدرت گرفتن امبرائر و بمباردیه در چند سال اخیر تا حدی این فضا شکسته بود. البته با شروع ساخت هواپیما توسط شرکت میتسوبیشی ژاپن و قدرت گرفتن صنایع هواپیماسازی چین و روسیه ممکن است دوباره این جو دو قطبی شکسته شود.

در سال گذشته شرکت ایرباس با خرید بخشی از شرکت بمباردیه و مشارکت در ساخت سری سی برای حضور جدی در بخش هواپیماهای ۱۰۰ نفره برنامه‌ریزی کرد، و حالا با تغییراتی در این مدل، ایرباس سری سی بمباردیه را به سری جدید محصولات خود یعنی ای-۲۲۰ تبدیل کرده است.
embraer e 195 e2
امبرائر ئی-۱۹۵ ئی-۲
امبرائر ئی-۱۹۵ ئی-۲
مدل «ئی» شرکت امبرائر رقیب اصلی بمباردیه سری سی بود. ئی-۲ نسل جدید از سری «ئی» است؛ که از موفق‌ترین هواپیماهای زیر ۲۰۰ نفر در جهان محسوب می‌شود.

این سری از جت‌های موفق برزیلی پس از ایرباس و بوئینگ، سومین هواپیمای پرفروش در بازار هواپیماهای مسافربری تک‌راهرو در جهان است.

در مدل‌های کلاس ئی چهار مدل ۱۷۰، ۱۷۵، ۱۹۰ و ۱۹۵ وجود دارد که این مدل‌ها تقریباً از یک پلت‌فرم استفاده می‌کنند ولی در طول و تعداد صندلی کمی با هم تفاوت دارند این مدل‌ها به ترتیب ۸۰، ۸۸، ۱۱۴ و ۱۲۲ نفر ظرفیت دارند.

ئی-۱۷۵ حدود ۲۹ میلیون دلار و ئی-۱۹۵ حدود ۴۷ میلیون دلار قیمت دارد. سری ئی۲ هم که توسعه‌یافته سری ئی۱ است در مدل ۱۷۵ حدود ۴۶ میلیون دلار و در مدل ۱۹۰ و ۱۹۵ به ترتیب ۵۳ و ۶۰ میلیون دلار قیمت دارند.

مدل ئی۲ از نظر مصرف سوخت، ایمنی و مشخصات پروازی بسیار نزدیک به هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس، پیشرفته‌ترین هواپیمای میان برد بوئینگ است.

موتور این هواپیما همان موتوری است که روی هواپیماهای سری سی بمباردیه کانادا و ایرباس ۳۲۱ استفاده می‌شود. این موتور فعلاً یکی از پیشرفته‌ترین و کم مصرف‌ترین موتورهای توربو فن در جهان محسوب می‌شود.

موتور این هواپیما توسط شرکت پرت اند ویتنی آمریکا تولید می‌شود. این شرکت یکی از قوی‌ترین سازندگان موتورهای توربو فن دنیاست.

تا پیش از خرید سهام اصلی امبرائر توسط بوئینگ و بمباردیه توسط ایرباس ، سری «ئی» امبرائر نسبت به سری سی بمباریه فروش بیشتری داشت. با خرید بمباردیه توسط ایرباس و معرفی کلاس جدید ایرباس ۲۲۰ فروش این مدل افزایش یافت اما حالا با توجه به شبکه فروش بوئینگ، باید دید فروش امبرائر در مقابل ایرباس ۲۲۰ بیشتر خواهد شد یا نه.
منبع : / نویسنده : فرهاد بهرامی RFE/RL / تصاویر : voltaaomundo.pt - AirTeamImages.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.