ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بررسی پژو 206 تیپ 5 / پژو 206 چه مزایایی دارد؟ 206 ارزش خرید دارد؟

بررسی پژو 206 تیپ 5 / پژو 206 چه مزایایی دارد؟ 206 ارزش خرید دارد؟پژو ۲۰۶ (به انگلیسی: Peugeot 206) یک خودروی سواری تولید شرکت پژو است که به جهت هندلینگ مناسب، جذابیت ظاهری، زیبای باطنی و ظاهری، شتاب بالا، سازگاری با محیط زیست و مصرف سوخت پایین و همچنین گزینه‌های گوناگون و فراوان در سراسر جهان طرفداران زیادی داشت و در ایران با ۶ تیپ تولید و عرضه شده.

اگرچه در سال ۲۰۱۰ در بسیاری از کشورهای اروپایی تولید آن متوقف شد، اما فروش آن با تغییر در چهره، با نام +۲۰۶ در اروپا از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۲ ادامه یافت.

بیش از ۸۵ درصد تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه به صادرات اختصاص می‌یافت و۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهای فرانسه (۱٫۱میلیون)، انگلستان (۵۴۰ هزار)، اسپانیا (۴۰۰ هزار)، ایتالیا (۴۶۵ هزار) و آلمان (۳۳۱ هزار) بود و هم‌چنین با داشتن ۴ کارخانه (بجز ۲ کارخانه در فرانسه) تولید و مونتاژ ۲۰۶ در کشورهای انگلستان، ایران، برزیل و آرژانتین از مرز ۳۱۰۰ دستگاه در روز گذشت.
تیپ پنج : محبوبترین هاچ بک بین تیپ‌های ۲۰۶ تیپ پنج این خودرو است. این مدل از همه مدل‌های قبلی آپشنال تر و مقرون به صرفه تر است و در اوایل عرضه یکی از بهترین‌های بازار بود. یک موتور ۱٫۶ لیتری TU5 با توان تولید ۱۱۰ اسب بخار، گیربکس ۵ سرعته دستی، ترمزهای ABS دیسکی ۴ کاناله و ارتفاعی کمتر در سیستم تعلیق آپشن‌هایی بود که تیپ پنج با کمک آنها هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده‌است.

پژو 206 تیپ 5 در طی دوران حضورش پایه‌گذار محصولات متعددی در ایران خودرو شد. ابتدا نمونه صندوقدار آن موسوم به پژو 206 صندوقدار V8 به بازار عرضه گردید که این مدل هم با واکنش مثبت خریداران مواجه شد. نسخه فیس لیفت این خودرو به نام پژو 207 نیز همراه با امکانات بیشتر از سال 89 به بازار عرضه شد. پژو 206 تیپ 5 همچنین اساس خودرو ملی جمع‌وجور ایران خودرو یعنی رانا را تشکیل می‌دهد. با این حال هیچ‌کدام از محصولات یاد شده موفق نشدند فروش پژو 206 تیپ 5 را تحت تاثیر قرار دهند و تولید این محصول همچنان با قدرت ادامه یافته است.
Peugeot 206 photo gallery
آلبوم عکس پژو 206 #23
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
پژو 206 تیپ 5 از ابتدای ورود به بازار ایران تاکنون با رقبای مختلفی دست و پنجه نرم کرده است. از هاچ‌بک‌های کره‌ای گرفته تا محصولات چینی و اکنون تولیدات وطنی، هیچ‌کدام قادر به کسب محبوبیت پژو 206 تیپ 5 نشدند. این هاچ‌بک سالخورده فرانسوی هنوز هم جز انتخاب اول بسیاری از خریداران است و گویا برای محبوبیت آن پایانی نیست. در این مطلب به بررسی «مزایای پژو 206 تیپ 5» بپردازیم. اگر قصد خرید 206 تیپ پنج را دارید یا می‌خواهید بیش از پیش با این خودرو آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.
#1

مزیت اول، قوای فنی مطلوب / توان فنی پژو 206 تیپ 5 با موتور TU5

موتور 1587 سی‌سی TU5 که قلب تپنده پژو 206 تیپ 5 محسوب می‌شود، یکی از بهترین پیشرانه‌های حال حاضر بازار خودرو ایران است. این پیشرانه نسبتا کم حجم راندمان قابل قبولی دارد و حتی با وجود ایرانیزه شدن در سال‌های اخیر، همچنان مطرح باقی مانده است.
Peugeot 206 photo gallery
آلبوم عکس تماشایی پژو 206 محبوب #43
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
از نخستین روزهای عرضه پژو 206 تیپ 5 به بازار کشور، موتور TU5 به همراه گیربکس پنج سرعته دستی ضامن موفقیت این محصول بودند. این هاچ‌بک فرانسوی وزن چندان بالایی ندارد و با استفاده معمولی از توان و گشتاور موتور می‌توان به شتاب مناسبی دست یافت. البته این موتور در تولیدات اخیر با افت کارایی و افزایش مصرف سوخت روبرو شده است؛ با این وجود همچنان پژو 206 تیپ 5 از نظر قدرت و شتاب خودرویی مطرح محسوب می‌شود.

اکثر رقبای پژو 206 تیپ 5 در بازار را خودروهایی تشکیل می‌دهند که عملکرد فنی مناسبی ندارند. برای مثال کوییک سایپا با همین میزان وزن و موتور 1500 سی سی هشت سوپاپ، بسیار کندتر از فرانسوی سالخورده محسوب می‌شود. خودروهای چینی نیز به طور معمول با موتورهای کم حجم و ضعیفی وارد بازار شدند و قادر به رقابت با پژو 206 در این حوزه نخواهند بود.
#2

مورد دوم، دسترسی آسان به خدمات و قطعات یدکی / لوازم یدکی 206 تیپ 5

محصولات ایران خودرو معمولا مدت زمانی طولانی را در خط تولید این کارخانه سپری می‌کنند. این موضوع باعث شده است که قطعات یدکی خودروهای این شرکت در بازار به وفور یافت شوند و تعمیرکاران نیز به مسائل فنی خودروهای این به اصطلاح خودروساز آشنایی کامل داشته باشند. پژو 206 تیپ 5 نیز همانند بسیاری از محصولات ایران خودرو چنین شرایطی دارد.

تیراژ بالای پژو 206 تیپ 5 سبب شده که قطعات ظاهری این محصول به وفور و در مدل‌های متنوع در بازار یافت شود. موتور TU5 نیز توان‌بخش بسیاری از محصولات ایران خودروست؛ این موتور بر روی خودروهایی همچون رانا، دانگ فنگ H30 کراس و حتی پژو پارس LX نصب شده است. به همین دلیل تعمیرکاران آشنایی مناسبی با این پیشرانه دارند و این موتور به راحتی در اقصی نقاط کشور قابل تعمیر است. در سوی دیگر دسترسی به قطعات یدکی و خدمات فنی نقطه ضعف خودروهای چینی محسوب می‌شود که برخی از آن‌ها رقیب پژو 206 تیپ 5 در بازار هستند.
#3

مورد سوم، تنوع در بازار دست دوم / تنوع در بازار دست دوم پژو 206 تیپ 5

کمی بالاتر ذکر شد که پژو 206 تیپ 5 برای سال‌های متمادی روی خط تولید ایران خودرو قرار داشته است. به همین دلیل تنوع گزینه‌های موجود از این خودرو در بازار دست دوم بسیار زیاد بوده و با سطوح بودجه متغیری می‌توان نسبت به خرید نمونه‌های دست دوم تیپ 5 پژو 206 اقدام نمود. رقبای چینی پژو 206 در مقایسه با این پیرمرد فرانسوی از حضور کمرنگی در بازار برخوردارند. محصولات وطنی نظیر کوییک و تیبا 2 نیز به تازگی در بازار حضور یافته‌اند و هنوز به قدمت پژو 206 تیپ 5 نرسیده‌اند؛ از این رو این هاچ‌بک فرانسوی ایرانیزه در دسترس‌ترین گزینه برای اقشار مختلف به شمار می‌رود.
#4

مورد چهارم، ارزش خرید بالا / ارزش خرید بالای 206 تیپ 5

در پاراگراف قبل گفته شد که پژو 206 تیپ 5 به وفور و در نسخه‌های مختلف در بازار یافت می‌شود. این خودرو علاوه بر آن‌که به راحتی در دسترس است، ارزش خرید بالایی نیز دارد. پژو 206 خودرویی محبوب در بازار است و طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل می‌توانید پژو 206 خود را در کمترین زمان ممکن و با قیمت مناسبی در بازار به فروش برسانید.
تقاضای زیاد برای پژو 206 تیپ 5 منجر به افزایش شدید قیمت آن در بازار طی ماه‌های گذشته شده است. تولید خودرو در کشور افزایش شدیدی داشته و این مورد بر بازار خودروهای پرطرفداری همچون تیپ 5 پژو 206 تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر با خرید یک دستگاه پژو 206 تیپ 5 می‌توانید از حفظ سرمایه خود اطمینان یابید؛ چرا که قیمت‌ها مدتهاست صعودی هستند.

#5

طراحی مطلوب

پژو 206 تیپ 5 خودرویی سالخورده محسوب می‌شود و سالهاست از خط تولید شرکت اصلی خارج شده است. با این حال همچنان خودرویی زیبا محسوب می‌شود و حتی رقبای تازه وارد چینی نیز نتوانسته‌اند به سطح هماهنگی طراحی هاچ‌بک فرانسوی دست پیدا کنند. از سوی دیگر سبک طراحی این خودرو به گونه‌ای است که امکان نصب کیت‌های مختلف بدنه را به مالک می‌دهد. به همین دلیل پژو 206 تیپ 5 خودروی مورد علاقه جوانان و دوستداران تیونینگ است.

کابین پژو 206 تیپ 5 نیز ارگونومی مناسبی دارد و از مواد باکیفیت‌تری نسبت به اغلب رقبا شکل گرفته است. البته در طی سال‌های اخیر این خودرو نیز همانند دیگر محصولات ایران خودرو به افت کیفی دچار شده است؛ اما با وجود تغییرات گوناگون، این هاچ‌بک فرانسوی الاصل همچنان بدون مشکل خاصی در بازار می‌تازد.
پژو 206 تیپ 5 یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای هاچبک حاضر در بازار کشور است که با تکیه بر پیشرانه نسبتا قدرتمند و طراحی جذاب، هم مورد پسند قشر جوان واقع شده است و هم به واسطه مصرف سوخت بهینه و ابعاد جمع و جورش، برای بسیاری از خانواده‌ها حکم خودرو دوم (برای استفاده روزمره) را دارد.

گرچه در این رنج قیمتی خریدارن ایرانی می‌‌توانند به سراغ خودروهایی همچون برلیانس H220 نیز بروند، اما ظاهرا در این رنج قیمتی هیچ هاچبکی توان رقابت با پژو 206 تیپ 5 را ندارد و با وجود همه کم و کاستی‌هایش اغلب خریداران ایرانی همچنان این خودرو را به سایر گزینه‌های موجود در بازار ترجیح می‌دهند.

wikipedia z4car - نویسنده: سعید رنجبر
آلبوم عکس
PEUGEOT 206 PHOTO GALLERY :
Peugeot 206 W2C
Peugeot 206 #58
Peugeot 206 #56
Peugeot 206 Cabriolet CC Platinum
عکس 206 آبی رنگ مدل 2005 در آلمان
عکس 206 نقره ای در آلمان
ادامه
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.