ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آغاز تولید آزمایشی یک محصول جدید پژو در ایران از فـــردا!

آغاز تولید آزمایشی یک محصول جدید پژو در ایران از فـــردا!بگفته عادل پیر‌محمدی، معاون تحقیقات و مهندسی شرکت ایران خودرو، تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ قرار است از فردا دوشنبه (۲۴ تیر) در ایران آغاز ‌شود.

آقای پیرمحمدی گفته است: "هم اکنون داخلی سازی این محصول ۶۰ درصد است که تا پایان سال به ۸۰ درصد خواهد رسید و با همین میزان داخلی سازی سال آینده، تولید رسمی آن آغاز و روانه بازار خواهد شد."

ایران خودرو پیش بینی کرده که در ۳ ماه اول سال ۹۹ ده هزار دستگاه خودروی پژو ۳۰۱ تولید شود. پس از اعلام تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و بازگرداندن تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران، سال پیش چندین شرکت‌های اروپایی فعالیت‌هایشان را در ایران تعلیق کردند.
آلبوم عکس
PEUGEOT 301 PHOTO GALLERY :
آلبوم عکس پژو 301 #22
آلبوم عکس پژو 301 #21
آلبوم عکس پژو 301 #20
آلبوم عکس پژو 301 #19
آلبوم عکس پژو 301 #18
آلبوم عکس پژو 301 / تاکسی 301 در شیلی
ادامه
گروه خودروسازی فرانسوی پی‌اس‌ای (مجموعه‌ای که قبلا نامش پژو-سیتروئن بود) هم خرداد ماه سال پیش برای دوری از تحریم‌های آمریکا، فعالیتش را در ایران تعلیق کرد.

قراردادهای پی‌اس‌ای در ایران به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار می‌رسید.

معاون تحقیقات و مهندسی شرکت ایران خودرو گفته است: "با اعلام تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت و کشور ایران به ویژه تحریم علیه صنعت خودروسازی کشور، شرکت پژوی فرانسه با بدعهدی ایران را ترک کرد. از این رو خودکفایی و ادامه تولید محصول پژو ۳۰۱ در دستور کار قرار گرفت که فردا تولید آزمایشی آن آغاز می‌شود."

او گفته: "برای خودروی پژو ۳۰۱ ایرانی هم اکنون مجموعه موتور آماده شده که برای نخستین بار در ایران خودرو استفاده می‌شود، گیربکس دستی آماده است و گیربکس اتومات هم به زودی آماده خواهد شد ضمن اینکه ساخت مجموعه ترمز، شاسی، سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی، تنظیمات داخلی و بیرونی، داشبورد و سپر‌ها در مرحله نهایی است و نمونه‌های آزمایشی آن ساخته شده است."

شرکت فرانسوی پژو-سیتروئن سابق پیش از دور اول تحریم‌ها (دوران احمدی نژاد) از فعال‌ترین شرکت‌های خودروسازی در ایران بود؛ این شرکت بعد از امضای توافق هسته‌ای گفته بود انتظار دارد در سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت ایران خودرو، سالانه حدود دویست هزار دستگاه خودرو در ایران تولید کند.

با خروج آمریکا از برجام در سال گذشته بسیاری از معادلات بهم ریخت و تعداد زیادی از خودروسازان از ایران رفتند.

همزمان، افزایش نرخ ارز و قطعات خودرو به کاهش تولید خودرو و گرانی آن در ایران منجر شد.

مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو پیشتر عمده مشکل قطعه سازان در تولید خودرو پژو ۳۰۱ را قطعات الکترونیکی دانسته بود.

او گفته بود: "عمده اینکه نتوانسته‌ایم در قطعات الکترونیکی خودکفا باشیم، این است که قطعات استانداردی که در محصولات الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند در ایران تولید نمی‌شوند. به طور مثال آی‌سی های خاص مصرفی در ایران تولید نمی‌شوند و البته وظیفه خودروساز و قطعه ساز نیز نیست که این قطعات را تولید کند."

او همچنین به پرداخت نشدن تسهیلات ارزی به قطعه سازان هم به عنوان مشکل دیگری در تولید این خودرو اشاره کرده.

آقای بیگلو گفته: "بزرگترین مشکل فراروی قطعه سازان پرداخت نشدن هفت هزار میلیارد تومان وعده داده شده از سوی بانک مرکزی است. این مساله به ویژه در مورد پژو ۳۰۱ که خودرویی سرمایه بر است و باید قالب‌ها، خطوط و دستگاه‌های آن ساخته شود و ۳۰۰ قطعه ساز درگیر آن هستند، مشکلات بیشتری ایجاد کرده است."

پژو ۳۰۱ از جمله محصولاتی است که عمدتا برای بازار چین و کشورهای درحال‌ توسعه طراحی شده است.


شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.