ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

همه چیز درباره نیسان پاتـــــرول / از تاریخچه تا آلبوم عکس خاص ترین نیسان پاترول ها!

همه چیز درباره نیسان پاتـــــرول / از تاریخچه تا آلبوم عکس خاص ترین نیسان پاترول ها!برای آشنایی با تاریخچه اتومبیل نیسان پاترول به سال ۱۹۱۴ برمی‌گردیم. کارخانه اتومبیل‌سازی کوچکی، آغاز به تولید یک وسیله نقلیه دو سیلندر نمود که تنها ده اسب بخار قدرت داشت. نام این خودرو دات تعیین شد که اولین حروف نام شرکای آن بود. دن Den، آیویاما و تاکوچی سه تولیدکننده این وسیله نقلیه کوچک بودند.

سال‌ها گذشت تا در سال ۱۹۳۰ اتومبیل دات دستخوش تغییر شد. خودروی کوچک جدیدی بنام پسر دات Son of DAT تولید شد و چندی بعد به داتسون (در زبان ژاپنی به معنای خورشید تابان است) شهرت یافت.

در سال ۱۹۳۴ داتسون اقدام به مشارکت با خودروساز دیگری نمود که نهونسانگ نام داشت و پس از آن نام داتسون به نیسان تغییر پیدا کرد.

سال ۱۹۳۷ سالی بود که نیسان به‌عنوان یک شرکت خودروسازی موفق ژاپنی در یوکوهاما در سطح جهانی مطرح شده بود. نیسان در این سال ده هزارمین اتومبیل خود را تولید کرد، ده سال بعد با پیشرفت صنایع خودروسازی، زمان ساخت اتومبیل الکتریکی فرارسیده بود. دولت ژاپن بهره‌گیری از انرژی دوگانه را مدنظر قرارداد، پس نیسان اقدام به تولید خودروی الکتریکی تاما نمود و آن را روانه بازار فروش کرد. به منظور جوابگویی به احتیاجات ارتش ژاپن (نیاز به اتومبیلهای پرقدرت بیابانی) در سال ۱۹۵۱ اولین خودروی دو دیفرنسیال (چهارچرخ متحرک) کمپانی نیسان به نام پاترول از خط تولید نیسان خارج شد. این خودرو که از بسیاری جهات مورد توجه ژاپنیها قرار گرفت.همه چیز درباره نیسان پاتـــــرول / از تاریخچه تا آلبوم عکس خاص ترین نیسان پاترول ها!
از نظر ظاهری نیز بسیار شبیه به اتومبیل جیپ ساخت آمریکا بود. تا سال ۱۹۸۰ پاترول تغییرات زیادی کرد که از جملهٔ آن‌ها می‌توان به تغییر اتاق، موتور و تجهیزات داخلی اشاره کرد؛ ولی این سال را می‌توان نقطهٔ عطفی در تاریخ تولد نیسان پاترول دانست.

در این سال تجهیزات لوکس بسیاری بر این خودرو افزوده شد، بطوری‌که از این زمان به بعد پاترول تنها یک اتومبیل بیابانی و کوهستانی نیست بلکه اتومبیلی است در چندین مدل برای سلایق مختلف. برای اولین بار پاترول دو گونه ۵ در و ۳ در، شاسی بلند و شاسی کوتاه عرضه شد، و این تغییرات و تنوع همگام با پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودرو و بکارگیری آن در ساخت پاترول باعث شده که این اتومبیل به شهرت دست پیدا کند تا جایی که نیسان در کشورهایی چون انگلستان، آلمان، اسپانیا و بلژیک اقدام به برپایی خط تولید آن نمود. نیسان پاترول تاکنون در شش نسل مختلف تولید شده‌است و درسال ۲۰۱۰ آخرین نسل آن یعنی نسل ششم نیسان پاترول توسط شرکت نیسان معرفی گردید.
nissan patrol Armada 2017 2018
Nissan Armada Platinum® shown in Forged Copper, highlighting off-road performance
more info برای نمایش کامل تصویر کلیک نمایید ...
پاترول در ایران

در ایران فقط نسل سوم پاترول معروف به سری ۱۶۰ و ۲۶۰ تولید (در واقع مونتاژ) شد. تولید این خودرو در ایران از سال ۱۳۶۴ هجری خورشیدی آغاز شد. در سال ۱۳۷۲ خورشیدی، تجهیزات بیشتری مانند هیدرولیک فرمان، کولر، رینگ پهن و گارد محافظ سپرجلو و همین‌طور زاپاس بند عقب به‌طور استاندارد توسط کارخانه به آن اضافه شد که در افزایش راحتی و همچنین زیبایی ظاهری آن سهم بسزایی داشت بطوری‌که در سالهای بعد از آن (و همچنین اکنون) دیگر در ایران یافتن نیسان پاترول بدون این تغییرات ظاهری کار مشکلی است.

در سال ۱۳۸۲ هجری خورشیدی به دلیل عدم برخورداری از سامانه انژکتور و برخوردار نبودن از استانداردهای عدم آلایندگی هوا، تولید پاترول متوقف شد و مدل جدیدتر نیسان رونیز که برخلاف پاترول فقط دارای مدل پنج در بود مجهز به سامانه انژکتور و با قدرت موتور بالاتر (و البته اختلاف قیمت قابل توجه با نیسان پاترول و گرانتر) جایگزین آن شد هرچند تا زمان توقف تولید هرگز نتوانست به رکورد محبوبیت پاترول در میان ایرانیان حتی نزدیک هم بشود.

در مجموع ۶۱۵۵۲ دستگاه نیسان پاترول در ایران تولید شد. در طول مدت تولید در ایران یکی از معدود خودروهای چهارچرخ متحرک مونتاژشده در ایران بود و از اقبال عمومی بسیار خوبی برخوردار بود. پس از توقف تولید پاترول، نمایندگی نیسان پاترول را در ایران همان کارخانه مونتاژکننده یعنی شرکت پارس خودرو در اختیار گرفت.

نمایندگی‌ها

در حال حاضر نمایندگی نیسان پاترول را در ایران شرکت پارس خودرو در اختیار دارد. گرچه با توجه به توقف تولید، خدمات پس از فروش قابل توجهی برای آن عرضه نمی‌شود.
آلبوم عکس
NISSAN PATROL FOURTH THIRD GENERATION TUNING PHOTOS AND PICTURES :
آلبوم عکس (تصاویر) نسل سوم و چهارم نیسان پاترول #32
آلبوم عکس (تصاویر) نسل سوم و چهارم نیسان پاترول #31
آلبوم عکس (تصاویر) نسل سوم و چهارم نیسان پاترول #30
آلبوم عکس (تصاویر) نسل سوم و چهارم نیسان پاترول #29
آلبوم عکس (تصاویر) نسل سوم و چهارم نیسان پاترول #28
آلبوم عکس (تصاویر) نسل سوم و چهارم نیسان پاترول #27
ادامه
ایرادات موجود در نیسان پاترول

بسیاری از ایراداتی که به نیسان پاترول نسل سوم گرفته می‌شود ناشی از قدیمی بودن فناوری آن است، با این حال امکان رفع تعدادی از این ایرادات وجود دارد. بعضی از این ایرادات عبارتند از:

مصرف بالای سوخت در برابر خودروهای چهارچرخ متحرک دیگر، مانند رنجرور. رونیز. جیپ صحرا و…. امروزه مصرف بالای پاترول با نصب دلکوی مگنتی و شمع ایریدیوم سوزنی و همچنین فیلتر هوای اسپرت در جاده به ۹ الی ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت که در مقایسه با سایر خودروهای شاسی بلند رقم بالایی نیست.
خشک بودن: با نصب کمک فنرهای گازی و همچنین فنر پارابولیک و نیز افزایش ارتفاع حداکثر شش سانتیمتر با نصب سرقامه‌های بلندتر تا حد قابل توجهی (حتی در حد خودروهای سواری مانند پراید) می‌توان پاترول را نرم کرد.
غیر فنی بودن ساخت آن و تبدیل کردن وانت به سواری- مدل‌های ۵ در بسیار راحت و نرم هستند و مدل‌های دو در در مقایسه با سایر شاسی بلندهای هم رده (و البته نه شاسی بلندهای جدیدتر) شاید راحت تر هم هستند.

استفاده از کلمه «غیرفنی» کاملاً بی انصافی است: موتور پاترول بسیار قوی و بی دردسر بوده و در بدترین شرایط جوی و ترافیکی می‌توانید با کولر یا بخاری روشن از یک رانندگی بی دردسر لذت ببرید.

موتور پاترول با توجه به فناوری قدیمی و سادگی و "دیجیتال نبودن" به ندرت خراب می‌شود چه موتور ایرانی ساخت مگاموتور چه موتورهای ژاپنی. هزینه تعمیر و نگهداری موتور پاترول نسبت به سایر خودروهای چهارچرخ متحرک مخصوصاً مدل‌های جدیدتر این خودروها که پیچیده‌تر هستند، بسیار پایین‌تر است. کیفیت موتور ژاپنی پاترول تا حدودی بهتر از موتور مگاموتور ساخت ایران است. گرچه موتور مگاموتور، صدای کمتری ایجاد می‌کند.
معرفی کامل شرکت خودروسازی نیسان (Nissan) + تاریخچه
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازه‌ها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایده‌آل برای پروژه‌های شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
مبین - چهارشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۲
من یدونه پاترول دارم خیلی بهترین شده اسپرتش کردم
کتی - یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱
کلا من پاترول از وقتی خیلی نوجوون بودم،دوسش داشتم.کی میگه دیگه پاترول و نمیشه آورد ایران وتقویتش کرد؟ایرانیها قادر به انجام هر کاری هستن.من واقعا علاقه دارم به خودرو های قوی،زمخت وپرقدرت.واصلا ازین عروسکیای کوچولو خوشم نمیاد.به امید اینکه هرکس هر ماشینی بخواد بهش برسه.احتیاج مادر اختراع است.
حاجی - پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
سلطان قدرت دوسش دارم این غول دو تنی
حامد - جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
ساختار کامل شاسی بدون اتاق چطوریه
آرمان - چهارشنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۹
کلا پاترول یه چیز دیگست
آزاد - جمعه ۰۵ مهر ۱۳۹۸
من خودم یه دو در مدل 77 رو دارم.با هیچ خودرو دیگه ای عوضش نمیکنم.یه دونه پرشیا موتور زانتیا هم دارم ولی این کجا و اون کجا.اینقدری که برای پاترول احترام قائل هستم به اون نگاه هم نمیکنم.حیف که تولیدش قطع شد حیف...
ford - یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
پاترول که بعد انژکتور شد ولی تو ایران نیومد چون که ماشین خوبی بود هر چی که خوب بوده مخالفت کردن از وارد شدنش به ایران علکی یه ایبی براش در اورد الان پاترول 2018 از نظر افرود قدرت گشتاور طناب کشی هر چیز دیگه از سابربن امریکایی تمام شاسی های تویوتا و جی ام سی یوکان سر تره تست هم نشون داده


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.