ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

زلزله شدید، دو جزیره شمالی و جنوبی نیوزیلند را به هم نزدیکتر کرد

زلزله شدید، دو جزیره شمالی و جنوبی نیوزیلند را به هم نزدیکتر کردجزایر شمالی و جنوبی نیوزیلند به دنبال زلزله شدید سال ۲۰۱۶ در این کشور به هم نزدیک‌تر شده‌اند. این زلزله به بزرگی هفت و هشت خسارات زیادی را به بار آورد.

زلزله در نزدیکی شهر کرایست‌چرچ در جزیره جنوبی نیوزیلند رخ داد.

اکنون مقام‌های نیوزیلند می‌گویند این زلزله باعث شده تا این دو جزایر ۵ متر به هم نزدیک‌تر شوند.زلزله شدید، دو جزیره شمالی و جنوبی نیوزیلند را به هم نزدیکتر کرد
بررسی‌هایی که پس از زلزله صورت گرفته نشان می‌دهد این تغییرات کماکان ادامه دارند و تنگه باریک کوک که جزیره شمالی و جنوبی را از هم جدا می‌کند، تنگ‌تر شده است.

زمین‌شناسان می‌گویند سریع‌ترین تغییر در کیپ کمپبل بوده که اکنون ۳۵ سانتی‌متر به ولینگتون، پایتخت نیوزیلند در جزیره شمالی نزدیک‌تر شده است.

دکتر سیگرون هرینسدوتیر، از جی‌ان‌اس ساینس، نهاد علمی نیوزیلند که در مورد ژئوفیزیک و زمین‌شناسی فعالیت می‌کند گفته است دشوار است مشخص کرد کدام گسل مسئول چنین اتفاقی بوده است. او گفته است زمین‌شناسان در حال بررسی این مساله هستند که کدام گسل نقش مهم‌تری ایفا کرده است.

گروه زیر نظر دکتر هرینسدوتیر گفته است حرکت جزیره جنوبی به سمت جزیره شمالی برای چندین سال ادامه خواهد داشت اما سرعت این حرکت، "کند" خواهد بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.