ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

پول مجازی اسلامی رقیب بیت‌کوین می شود!

پول مجازی اسلامی رقیب بیت‌کوین می شود!شرکت "هلو گلد" مالزی اعلام کرده که پول دیجیتال خود را اسلامی کرده و گواهی‌نامه "تطابق با شریعت اسلام" را هم برای آن دریافت کرده است. نام این رمزنگار که حالا به عنوان اولین پول دیجیتال اسلامی شناخته می‌شود "گلداکس" است و بر خلاف سایر رمزنگارهای عادی پشتوانه آن طلاست. یکی از ویژگی‌های این رمزنگار محدودیت زمانی معامله است و خرید و فروش آن حتما باید در بازه مشخص زمانی صورت بگیرد.

این شرکت مالزیایی گفته است در سال جاری میلادی (۲۰۱۸) با راه‌اندازی سامانه‌ای در تایلند معاملات آنلاین را راه‌اندازی می‌کند.

شرکت هلوگلد در اواخر سال گذشته میلادی رمزنگار خود گلداکس ( GOLDX) را رونمایی کرد ولی گواهی‌نامه "انطباق با شریعت اسلامی" اخیرا توسط شورای مشاوران مالی مالزی صادر شده است.

رابین لی، مدیر عامل این شرکت گفته است: "هلوگلد با دریافت اولین گواهینامه تطابق با شریعت اسلامی برای گلدکس (رمزنگار این شرکت) در را به روی میلیاردها مسلمان برای دسترسی به یک محصول جدید مالی باز کرده است."

صدور گواهینامه اسلامی به رمزنگار جدید به این معنی است که مراحل حسابرسی مالی منطبق با شریعت اسلامی خواهد بود.
بیت‌کوین (Bitcoin) چیست و چگونه کار می کند؟
حدود دو ماه پیش قیمت پول‌های دیجیتال بخصوص "بیت‌کوین" بصورت نجومی بالا رفت. در ایران هم عده زیادی به معامله آنها روی آوردند.

معامله بیت کوین از نظر بعضی مراجع تقلید شیعه "شرعا" دارای اشکال است ولی بعضی مراجع آن را بدون اشکال دانسته‌ یا اظهارنظری درباره آن نکرده اند.
آیت‌الله علی سیستانی: اجازه فعالیت در بیت کوین را ندارید و این‌گونه معاملات حرام است.

آیت‌الله موسی شبیری زنجانی: اگر اعتبار دریافتی در مقابل کار حلال داده شود و خلاف قانون نباشد اشکال شرعی ندارد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی: با توجه به ابهامات زیادی که بیت کوین دارد معامله آن اشکال دارد.

با توجه به سردرگمی قانونی درباره این ارز دیجیتال بعضی از مسئولان ایرانی از اساس منکر قانونی بودن معامله آن هستند تا زمانی که در این باره تعیین تکلیف شود.

بانک مرکزی ایران سیاست مشخصی درباره ارزهای دیجیتال ندارد ولی بارها درباره "ریسک بالای" معامله آن هشدار داده است.

بنابر اعلام این بانک، قرار است سند "ارزهای رمزینه" سال آینده (۱۳۹۷) رونمایی شود.

این در حالی است که محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات از پیاده سازی "آزمایشی" نخستین ارز دیجیتالی در ایران خبر داده هر چند زمانی برای آن مشخص نکرده است.

آقای جهرمی امروز چهارشنبه (دوم اسفند/ ۲۱ فوریه) در توییتر خود نوشته است: "در جلسه‌ای که با هیات مدیره پست بانک در خصوص ارزهای دیجیتال مبتنی بر زنجیره بلوکی داشتم، مقرر شد این بانک اقدامات لازم برای پیاده سازی آزمایشی اولین ارز دیجیتالی کشور را با استفاده از ظرفیت نخبگان کشور به عمل آورد."

او همچنین گفته: "مدل آزمایشی برای بررسی و تایید به نظام بانکی کشور ارائه خواهد شد."

بر این اساس، دولت ایران کار تحقیق بر روی تولید پول دیجیتالی ملی‌ را شروع کرده است.

از میان انواع مختلف ارزهای دیجیتال که در بازارهای جهانی معامله می‌شود در ایران، بیت کوین از سایر رمزنگارها شناخته شده‌تر است.

در این کشور بعضی صرافی‌ها اقدام به خرید و فروش بیت کوین می‌کنند و این در حالی است که بعضی کارگزاران ایرانی هم امکان عرضه آنلاین این ارز دیجیتالی را فراهم کرده‌اند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.