ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

10 میلیون کوپن الکترونیکی برای شهروندان ایران صادر شد

10 میلیون کوپن الکترونیکی برای شهروندان ایران صادر شداحمد میدری، معاون وزیر تعاون ایران، از صدور کوپن الکترونیکی برای ده میلیون نفر در این کشور خبر داده است.

به گزارش ایبنا- شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران، آقای میدری گفته قرار است همان کارت‌ بانکی که افراد با آن یارانه می‌گیرند به "کالا کارت" تبدیل شود تا شهروندان ایرانی با مراجعه به فروشگاه‌ها سهمیه کالایی‌ خود را دریافت کنند.

معاون وزیر تعاون ایران این کالاها را شامل "کالاهای اساسی" دانسته است.

بر اساس مصوبه دولت در نیمه مرداد ماه امسال ۲۵ قلم کالای اساسی در فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز دولتی ( ۴۲۰۰ تومانی) قرار گرفتند.

این اقلام کالاهایی نظیر برنج، گندم، گوشت قرمز گرم و سرد، مرغ، تخم مرغ، کنجاله،روغن و ذرت را شامل می‌شود.

براساس آنچه مقام‌های دولتی اعلام کرده‌اند، در طرح "کالا کارت" افراد دسترسی به پول نقد ندارند و این اقدام با هدف رسیدن کالاهای اساسی وارداتی با ارز دولتی به دست مصرف‌کنندگان نهایی انجام خواهد شد.

بگفته معاون وزیر تعاون این کوپن‌های الکترونیک قرار است سالی سه تا چهار بار شارژ شوند.

پیشتر هم ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ایران گفته بود: "کارت‌های الکترونیکی تنها برای عبور از وضعیت امروز به وجود آمده و فعلاً ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود."

حدود سه هفته پیش مجلس ایران طرحی دو فوریتی را تصویب کرد که دولت را موظف کرد" حداکثر ظرف مدت دو ماه" شبکه توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها را طوری ساماندهی کند که "نیازهای اساسی خانوارها با قیمت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و براساس نرخ ارز ترجیحی در اختیار آنها قرار گیرد."

محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران هم دو هفته پیش اعلام کرده بود "دولت پنج بسته حمایتی از برنامه جامع مقابله با تحریم ها را تدوین کرده که نخستین بسته آن مربوط به تامین کالاهای اساسی و داروی مورد نیاز مردم است. "

او همچنین گفته بود "این بسته شامل مایحتاج عمومی، دارو و نهاده های کشاورزی است که بر این اساس ۱۳ میلیارد دلار برای ۲۵ قلم کالای اساسی و مورد نیاز مردم با ارز ۴۲ هزار ریالی تا پایان امسال اختصاص داده می شود"
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.