ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

پژو پارس جدید چه ویژگی هایی دارد؟ موتور XU7 پلاس چه قابلیت هایی دارد؟

پژو پارس جدید چه ویژگی هایی دارد؟ موتور XU7 پلاس چه قابلیت هایی دارد؟خودرو پژو پارس یکی از محبوب ترین خودروهای بازار ایران است. این خودرو که روی پلت‌فرم پژو ۴۰۵ طراحی شده است، با فناوری قدمی‌اش، بیش از 25 سال است که در ایران خودرو تولید می‌شود.

موتور پژو پرشیا بسیار پرمصرف است و برای شرایط جغرافیایی و هزینه بنزین ایران مناسب نیست. شاید به همین دلیل باشد که ایران‌خودرو بدون آن‌که قصد خارج کردن این محصول را از خط تولید داشته باشد، موتور آن را بهینه‌سازی کرده است.

رستم مهرزاد، مدیر پروژه انطباق موتور ایران‌خودرو، در این باره گفته است: «موتور XU7 پلاس به‌لحاظ طراحی جدید منیفولد ورودی هوا و قالپاق سوپاپ، ظاهر متفاوت نسبت به موتور مبنا دارد. همچنین بعضی از قطعات اصلی موتور نیز از نظر طراحی جدید هستند، مانند میل بادامک، پوسته یاتاقان، میل‌لنگ، سرسیلندر، مجموعه شاتون، رینگ و پیستون، روغن موتور، مسیر گازهای خروجی از محفظه لنگ و کلاچ در XU7P نسبت به XU7 متفاوت است. نوع شمع و تسمه مورد استفاده در این موتور نیز ارتقا یافته و دارای عمر بالاتر هستند. همچنین استفاده از ریل گاز و انژکتور CNG برای هر سیلندر یکی دیگر از فناوری‌هایی است که در مدل دوگانه‌سوز این موتور استفاده شده است.»

به‌گفته آقای مهرزاد، در موتور XU7P از واشر سرسیلندر مشابه موتور XU7 دوگانه‌سوز استفاده می‌شود که ادعا شده دارای بهبود کیفی است. همچنین در این موتور سیستم خنک‌کاری جدید طراحی و ساخته شده و با اضافه شدن منبع انبساط مجزا، هواگیری سیستم خنک‌کاری مشابه موتورهای TU5 و EF7 به‌طور اتوماتیک انجام می‌شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.