ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهنمای خرید اسپرسوساز | روش انتخاب بهترین ماشین اسپرسوساز

راهنمای خرید اسپرسوساز | روش انتخاب بهترین ماشین اسپرسوسازچه دستگاهی بخرم؟ این مدل بهتره یا اون یکی؟ نظر خریداران چیه؟

خرید لوازم خانگی کار راحتی نیست. تنوع برندها، مدل‌ها، آپشن‌هایی که هر دستگاه دارد و ویژگی‌های فنی هر وسیله احتمالا شما را گیج خواهد کرد. برای تجربه موفق خرید لوازم خانگی، هنگام خرید لوازم خانگی باید به کدام فاکتورها توجه داشت؟
برای یافتن پاسخ این سوال‌ها، کافیست با ما همراه باشید.

کیفیت ساخت

اسپرسوسازها در طرح، رنگ‌ و با جنس‌های متفاوت در بازار وجود دارد. کاربرد همه آن‌ها تهیه نوشیدنی برپایه اسپرسو است. اما ابعاد این محصول براساس اینکه کاربرد خانگی دارد یا در محل کار و یا کافه استفاده شود متفاوت است که طبعا قیمت‌های متفاوتی را برای هر کدام شامل می‌شود. عمر دستگاه نیز به کیفیت بدنه و مواد تشکیل‌دهنده آن مربوط است پس قبل از تهیه اسپرسوساز به وزن، ابعاد، جنس بدنه و در مرحله بعد طراحی و زیبایی دستگاه اسپرسوساز توجه کنید.

علت نیاز شما به اسپرسوساز

پیش از خرید هر وسیله‌ای باید بدانید چه انتظاری از آن وسیله‌ی مصرفی دارید. از میان تنوع بالا در برند و مدل، وسیله‌ای را انتخاب کنید که مناسب با احتیاج شما باشد. چه بسا ممکن است بابت تهیه یک مدل دستگاه اسپرسوساز با کیفیت و پیشرفته هزینه زیادی بپردازید در حالی که تنها به نصف قابلت‌های آن نیاز دارید. همچنین ممکن است دستگاهی با امکانات کمتر را برای خانواده‌ی خود تهیه کنید که نیاز همه را راضی نکرده و اسپرسوساز، بدون مصرف در گوشه‌ی آشپزخانه رها شود. پس حتما هنگام خرید اسپرسوسازی مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کنید.

سیستم‌های خودکار

برخی از انواع دستگاه‌های اسپرسوساز سیستم قطع خودکار دارد که این امکان باعث می‌شود بعد از اتمام کار و ریختن مقدار ثابتی اسپرسو داخل فنجان، دستگاه خاموش شود. سیستم قطع خودکار مصرف برق شمارا کاهش و باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شود.

سیستم شستشوی خودکار، ویژگی دیگری در برخی از دستگاه‌های اسپرسوساز می‌باشد. این ویژگی خیال شما را از نظافت دستگاه راحت می‌کند.همچنین این قابلیت به مراتب روی قیمت تاثیرگذار است.

اگر قهوه‌باز باشید حتما می‌دانید که قهوه‌های موکا، ماکیاتو، آمریکانو و لاته هم از مشتقات اسپرسو هستند. در واقع با خرید یک دستگاه اسپرسوساز می‌توانید تنوع بالایی از قهوه را سرو کنید

انواع دستگاه اسپرسوساز

قبل از خرید یک دستگاه اسپرسوساز لازم است بین انواعی که این دستگاه دارد انتخاب کنید. انواع دستگاه اسپرسوساز شامل نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک، دستی، تک نفره(تک ساز) و دستگاه روی اجاق گاز می‌باشند. در ادامه انواع دستگاه اسپرسوساز را بشناسید.

دستگاه‌ اسپرسوساز نیمه اوتوماتیک

برای استفاده درست از این مدل‌ها، نیاز به کمی اطلاعات در این زمینه دارید، چرا که دستگاه‌های نیمه اوتوماتیک از یک جوش‌کن هم برای بخار دادن قهوه و هم شیر استفاده می‌کنند. همچنین هنگام استفاده از این دستگاه این خود شما هستید که باید به طور کامل میزان بخاردهی قهوه و جوش دادن شیر را کنترل کنید، این امر ممکن است باعث شود برخی از اوقات نوشیدنی‌های نه‌چندان خوشایندی را تهیه کنید. اما به علت امکانات بالای این نوع اسپرسوساز با مقداری تمرین می‌توانید انواعی از بهترین نوشیدنی‌ها را، با این دستگاه‌ درست کنید.

دستگاه تمام اوتوماتیک

در این مدل‌ دستگاه اسپرسوساز همه‌چیز به صورت اوتومات توسط دستگاه انجام می‌شود.
اگر اطلاعات خاصی درباره‌ی شیوه‌ی تهیه قهوه‌ ندارید و قصد شما از خرید دستگاه اسپرسوساز، چیزی بیشتر از استفاده شخصی در خانه نیست، این مدل‌ بهترین انتخاب برای شما می‌باشد. در این مدل‌ها شما نه احتیاجی به جوش آوردن دستی شیر و نه نیازی به بخار دادن دستی قهوه دارید، چرا که همه‌چیز به صورت اوتومات توسط دستگاه انجام می‌شود. با این حال مد نظر داشته باشید که کیفیت قهوه تولیدی کاملا به برند و مدل دستگاه بستگی دارد و شما هیچ نقشی در تولید آن نخواهید داشت.

دستگاه‌ اسپرسوساز دستی

خرید دستگاه اسپرسوساز دستی فقط برای افرادی که دارای تجربه بالا در تهیه قهوه هستند توصیه می‌شود.

استفاده از این دستگاه‌ها بسیار پیچیده بوده و نیاز به تجربه‌ی کار قبلی با آن‌ها را دارد. خرید دستگاه اسپرسوساز دستی تنها به افرادی که دارای تجربه بالا در تهیه قهوه‌ هستند توصیه می‌شود، چرا که تمام بخش‌های این دستگاه اعم از جوش آورنده، بخار دهنده، و حتی بخش فشار نیز به صورت دستی کار می‌کنند. نکته مثبت این دستگاه هنگامی است که شما به طور حرفه‌ای توانایی استفاده از آن را داشته باشید، در این صورت این دستگاه‌ها قابلیت تولید خوش‌طعم و خوش‌عطرترین قهوه‌ را دارند.

دستگاه‌ اسپرسوساز تک‌ساز

اگر یک قهوه‌خور حرفه‌ای نیستید اما همچنان می‌خواهید هر زمان امکان درست کردن قهوه‌ای تازه را برای خودتان داشته باشید این دستگاه‌ها می‌توانند گزینه خوبی باشند. لازم است توجه داشته باشید، به دلیل اینکه این مدل‌ها تک ساز هستند، درست کردن قهوه با آن‌ها می‌تواند کمی زمان‌بر باشد.همچنین آن‌ها قابلیت تولید نوشیدنی‌ با قهوه معمولی را ندارند و باید از کپسول‌های قهوه مخصوص خودشان استفاده کنید، که این موضوع منجر می‌شود این دستگاه از نظر اقتصادی زیاد مقرون به صرفه نباشد.

اسپرسوساز رو اجاقی

اسپرسوساز رو اجاقی برای تولید قهوه با شیر گزینه‌ی خوبی به شمار می‌رود.

اگر به دنبال یک روش سنتی و غیر الکتریکی در تهیه قهوه هستند، این مدل گزینه‌‌ی خوبی به شمار می‌رود. این مدل‌ها نیازی به استفاده از برق یا سیستم‌های اضافی ندارند. شیوه‌ی استفاده‌ از این دستگاه‌ها بسیار ساده‌ بوده و برای همه‌ی افراد مناسب است. همچنین برای تولید قهوه با شیر نیز گزینه‌ی خوبی به شمار می‌روند.

این روزها در همه‌ جای دنیا حتی در کشور ایران بازار تولید قهوه و نوشیدن آن بسیار گرم‌تر از همیشه است. اگر شما نیز از علاقه‌مندان به این نوع از نوشیدنی‌ها هستید، خرید یک اسپرسوساز و داشتن آن در خانه می‌تواند انتخابی بسیار به‌جا باشد، شما با خرید اسپرسوساز مناسب نه تنها از مشکلات رفتن به قهوه‌خانه و کافه‌‌ها ( مانند زمان رفت و برگشت یا هزینه‌ی بالا) راحت می‌شوید، بلکه با آوردن کافه به خانه‌ی خود می‌توانید از حس خوشایند شروع کردن صبح با یک فنجان اسپرسو، لذت ببرید.

image : ECG - My Way of Home | مجله امرسان

شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.