ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهنمای خرید ماشین‌های ظرفشویی | ماشین ظرفشویی قابل حمل بخریم یا رومیزی؟

راهنمای خرید ماشین‌های ظرفشویی | ماشین ظرفشویی قابل حمل بخریم یا رومیزی؟در این صفحه به مزایا و معایب ماشین‌های ظرفشویی رومیزی و قابل حمل می پردازیم.

شما اگر اجاره‌نشین هستید و یا اینکه آشپزخانه کوچکی دارید یا حتی اگر مشکل لوله‌ی آب برای این لوازم خانگی جدید دارید، یک ماشین ظرفشویی رومیزی یا قابل حامل پاسخی خوبی برای شما است. با این حال اولین چیزی که دیدید را نخرید. ملاحظات زیادی قبل از انتخاب این لوازم وجود دارد.
Home Appliance
عکس ماشین ظرفشویی قابل حمل | Portable Countertop Dishwasher
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
یکی از اصلی ترین موارد که در هنگام خرید ماشین ظرفشویی از اهمیت برخوردار است وجود طبقه سوم و اشعه UV است که برای خانواده های پر جمعیت و شستشوی تمیزتر از اهمیت زیادی برخوردار است

ماشین ظرفشویی قابل حمل یا رومیزی

ماشین ظرفشویی قابل حمل و رومیزی یکسان نیستند. هر دوی این نوع از ماشین‌های ظرفشویی به صورت موقت به شیر آب سینک متصل می‌شوند. یکی روی میز قرار داده می‌شود، ولی دیگری روی چرخ قرار دارد و می‌تواند در روی زمین حرکت کند و زمان عدم استفاده هرجایی قرار گیرد.

تفاوت بزرگ بین ماشین ظرفشویی قابل حمل در مقابل ماشین ظرفشویی رومیزی، تعداد ظرف‌هایی است که می‌توانند شستشو کنند. ماشین ظرف شویی رومیزی در یک لحظه تعداد کمی را می‌تواند شستشو کند و شستشوی قابلمه و تابه را باید فراموش کنید. اکثر ظرف‌ها داخلش جا نمی‌شوند. ماشین‌های ظرفشویی قابل حمل، به عبارت دیگر، می‌توانند به همان اندازه ماشین ظرف شویی توکار ظرف بشویند. به اضافه اینکه دیگر لازم نیست قابلمه‌ها و تابه‌ها را با دست بشویید.

تفاوت دیگر میزان مصرف آب است. ماشین‌های ظرفشویی رومیزی فقط حدود ۷.۵ لیتر آب استفاده می‌کنند. ماشین‌های ظرفشویی توکار و قابل حمل، در هر بار حدود ۱۱ لیتر آب مصرف می‌کنند. شستن ظرف‌ها با دست تا ۱۰۰ لیتر مصرف می‌کند، بنابراین هر ماشین ظرفشویی بهتر از مصیبت شستن ظروف در سینک است. باز هم این مورد بر می‌گرده به اینکه چه تعداد ظرف باید شسشته شود. اگرچه یک ماشین ظرفشویی رومیزی فقط حدود یک گالن (۴ لیتر) آب در هر بار صرفه‌جوی می‌کند، با این حال تعداد کمتری ظرف را می‌شوید، پس اگر اندازه برایتان مهم نیست، ماشین ظرفشویی قابل حمل را انتخاب کنید.

ماشین ظرفشویی رومیزی معمولاً برای افرادی گزینه‌ی خوبی است که جایی برای گذاشتن ماشین ظروف قابل حمل ندارند زمانی که از آن استفاده نمی‌کنند. همین‌طور این گزینه خوبی برای افرادی که فضای کمی دارند نیست، گزینه خوبی هم برای افرادی که جای زیادی دارند، ولی نه در کنار سینک، چون برای کارکرد سینک نیاز است.

نکته تخصصی: اگر فضای شما محدود است، اما شما واقعاً یک ماشین ظرفشویی می‌خواهید، آن را چند منظوره کنید. یک ماشین ظرفشویی که روی آن تخته هست بگیرید. بنابراین، می‌توانید از آن به عنوان جزیره برای آماده کردن غذا و تمیز کردن ظرف‌ها استفاده کنید.

ملاحظات ماشین ظرفشویی قابل حمل

بزرگترین ملاحظه‌های این نوع ماشین ظرفشویی، چیدمان است. بیشتر قابل حمل‌ها، ویژگی‌های ذاتی یکسانی دارند. شما می‌توانید بررسی‌های ماشین ظرفشویی را اینجا بررسی کنید تا بهترین را پیدا کنید.

ملاحظه‌ی دیگر، اندازه است. حتی اگر شما بخواهید آن را جابجا کنید، باید اندازه را در نظر بگیرید. در این حالت شما می‌دانید که اتاقی برای آن زمانی که استفاده نمی‌کنید دارید. بیشتر ماشین‌های ظرفشویی از عرض ۴۶ سانتی‌متر، ۹۱ سانتی‌متر ارتفاع و ۶۶ سانتی‌متر عمق تا حدود ۶۱ سانتی‌متر عرض، ۹۴ سانتی‌متر ارتفاع و ۷۶ سانتی‌متر عمق دارند.

شما همچنین بایستی صدا را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، این یک ماشین ظرفشویی اندازه‌ی کامل بدون تعدیل کننده نویز کابینت، و دیوارهای اطراف آن است. دنبال واحدی باشید که دارای ویژگی کارکرد بی‌صدا باشد.

هنگام خرید، برخی سایت‌ها و فروشگاه‌ها میزان نویز را نشان می‌دهند. نرخ دسی‌بل پایین‌تر، بهتر است. ماشین‌های ظرفشویی معمولی میزان نویز در حدود ۶۳ تا ۶۶ دسی‌بل دارند. واحدهای قابل حمل بی‌صداتر، نرخ دسی‌بلی در حدود ۵۵ دسی‌بل دارند، که به اندازه‌ی بلندی صدای یک ماکروفر است.

ملاحظات ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین ظرفشویی رومیزی با ویژگی متفاوتی وجود دارد. بزرگترین ملاحظه اندازه است.

اگر می‌خواهید آن را از یک قسمت به قسمت دیگری جابجا کنید، سبک‌تر را انتخاب کنید. این ماشین ظرفشویی‌ها می‌تواند در حدود ۴.۵ تا ۲۲.۶ کیلوگرم باشند.

حتی اگر نمی‌خواهید آن را جابجا کنید، به میزان فضایی که روی کابینت آشغال می‌کند هم باید فکر کنید. بیشتر واحدها در حدود ۵۶ سانتی‌متر عرض، ۴۳ سانتی‌متر ارتفاع، ۵۱ سانتی‌متر عمق دارند، البته، واحدهای بزرگ‌تر هم هست. قبل از خرید حتمال روی میز را اندازه بگیرید.

معمولاً اندازه به تعداد جاهایی که می‌توانید در یک زمان شستشو کنید مربوط است. واحد‌ها از ظرفیت ۴ نفره تا ۶ نفره هستند.

ملاحظه‌ی دیگر نویز است. شما می‌توانید ماشین‌های ظرفشویی رومیز با میزان نویز ۵۵ پیدا کنید. این نوع شیر آب ممکن است با ماشین ظرفشویی رومیز یا قابل حمل سازگار نباشد.

هشدار! دستگاه شما ممکن است منبع آب نداشته باشد.

آشپزخانه شما به منبع آب نیاز خواهد داشت. ماشین‌های ظرفشویی رومیزی و قابل حمل شیلنگی دارند که به طور موقت به شیر آب سینک آشپزخانه وصل می‌شوند. این زمانی کار می‌کند شیر آب، دارای سر پیچ‌دار باشد. برخی شیرهای آب دارای سر اسپری کننده هستند و دارای سر پیچ‌دار نیستند.

هیچ وقت ماشین ظرفشویی که هنوز برنامه دارد را خاموش (لغو) نکنید. حذف کردن اسپری کننده شیر آب و نصب یک مبدل امکان است. اگر این نوع ماشین‌ظرفشویی را می‌خرید، برای اجتناب از استفاده‌ی این ابزار یا تغییر سینک به هر شکلی، این خبر خوبی نیست.

قبل از حذف اسپری کننده -یا خرید یک ماشین ظرفشویی!- از تولیدکننده سینک‌تان در مورد برداشتن آن سؤال کنید. وگرنه شاید صدمه زدن به اسپری‌کننده پایان دهید.

اگر حذف اسپری‌کننده ممکن نباشد، شما به لوله کشی همشیگی احتیاج خواهید داشت. این مورد داشتن ماشین ظرفشویی قابل حمل را مورد شکل قرار می‌دهد.

به عبارت دیگر، اگر شما می‌خواهید یک ماشین ظرفشویی رومیزی بگیرید فقط چون که جای دیگری برای گذاشتن آن ندارید، لوله‌کشی گزینه‌ی بدی نخواهد بود. شما به یک لوله‌کش برای لوله‌کشی و اتصال رومیزی به لوله‌ی سینک نیاز خواهید داشت. اگر روی میز‌تان گرانیت یا مرمر است، به یک نصاب رومیزی حرفه‌ایی برای سوراخ کردن روی میز و اجتناب از شکستن نیاز دارید.

پس کلا، با در نظر گرفتن گزینه‌های‌تان، هنگام انتخاب ماشین ظرفشویی راحت‌تر خواهید بود. به یاد داشته باشد، انداره، منبع آب، میزان نویز، و جاگذاری هنگام انتخاب کردن یک ماشین ظرفشویی رومیزی یا قابل حمل جدید خیلی مهم هستند.
Home Appliance
ماشین ظرفشویی توکار | Underbench Dishwashers
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
Home Appliance
Freestanding Dishwashers
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.