ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

علت خرابی کف ماشین ظرفشویی | چگونه جلوی زنگ زدگی ماشین ظرفشویی را بگیریم؟

علت خرابی کف ماشین ظرفشویی | چگونه جلوی زنگ زدگی ماشین ظرفشویی را بگیریم؟جنس داخل ماشین ظرفشویی از استیل می باشد و این یک تصور غلط رایج است که جنس استیل به هیچ عنوان زنگ نمی زند. جنس استیل لایه های محافظتی روی آن را پوشانده است و این لایه ها مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی دارند. با این حال ، این لایه می تواند آسیب ببینند برای همین نیاز به مراقبت مناسب دارند. این لایه می تواند در اثر برخورد اجسام نوک تیز مانند چاقوها ، وسایل آشپزی و حتی بسته بندی نامناسب آسیب ببیند. همچنین ، رسوب آب و غذا می تواند به پوشش های محافظ آسیب برساند که منجر به خوردگی موضعی و یا مواد شیمیایی باعث سوراخ شدن بدنه استیل داخلی ماشین ظرفشویی شود که در تصویر پایین نشان داده شده است.
لکه های زنگ در وسایل فلزی
آهن در آب

اگر یک لکه قهوه ای مایل به قرمز به طور مرتب داخلی ماشین ظرفشویی خود میبینید، دلیل وجود آهن در منبع آب است. در برخی مناطق در ایران ، آب محلی به طور طبیعی حاوی اکسید آهن است که در طی چرخه شستشو در دستگاه رسوب می کند. منبع دیگر آهن موجود در آب شما می تواند زنگ زدگی لوله های قدیمی گالوانیزه باشد.

یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی نیز می تواند با نصب فیلتر روی ورودی آب از ورود زنگ یا تجهیزات دفع آهن را در منبع آب شما قرار دهد.

سبد داخلی زنگ زده

اگرچه احتمالاً کمی وجود دارد که سطح داخلی ماشین ظرفشویی شما زنگ بزند، ولی قفسه ها می توانند پس از چند سال استفاده دچار این مشکل شوند. هنگامی که قفسه ها، محافظ لاستیکی خود را از دست می دهند ، فلز زیر آن در معرض آب قرار گرفته و زنگ زده می شود. گاهی اوقات شما می توانید زنگ زدگی را ببینید ، یا ممکن است فقط تاول هایی مشاهده کنید. در زیر تاول ها تکه هایی از زنگ زدگی وجود دارد. یکی از راه های جلوگیری از این کار بارگیری ظروف خود به روش صحیح است. ظروف نوک تیز باعث آسیب رساند به لایه پلاستیکی سبد شده و منجر به رسیدن آب به فلز زیر آن می شود و زنگ زدگی به وجود می آید.

لکه های زنگ در وسایل فلزی

وسایل فلزی مانند کارد و چنگال و حتی قابلمه ها می توانند بعد از شستن در ماشین ظرفشویی زنگ زده شوند. چاقوها ، چنگالها و سایر کارد های فلزی ضد زنگ ممکن است زنگ زده گی روی سطح آنها ایجاد شوند. مخصوصاً کارد و چنگال ، پس از قرار گرفتن طولانی در معرض آب سخت که تصفیه نشده یا فیلتر نشده و همچنین دوز بیش از حد مواد شوینده شیمیایی باعث آسیب به سطح و روکش آن ها می شوند. هر نوع غذای اسیدی یا شور می تواند احتمال خوردگی را افزایش دهد.

چرا استیل داخلی ماشین ظرفشویی زنگ زدگی پیدا کرده ؟
نکته دیگری که می تواند باعث آسیب شود کلریدهای خاصی است که در مواد غذایی و مواد شیمیایی تمیزکننده وجود دارد. یون های کلر لایه را تجزیه می کنند و باعث می شوند که فلز داخلی در معرض خطر قرار گیرد و احتمال تشکیل زنگ زدگی را افزایش می دهد. بنابراین ضروری است که اطمینان حاصل کنید که مواد شوینده تمیز کننده ای که استفاده می کنید مناسب است و از مقدار مناسب استفاده می کنید.



چرا استیل کف ماشین ظرفشویی سوراخ شد؟

اگر زنگ زدگی در همان مراحل اول برطرف نشود به مرور، و در زمان خیلی کوتاه باعث خوردگی آن قسمت شده و کاملا سوراخ می شود. نمک و مایع جلادهنده به هیچ عنوان نباید مستقیم روی بدنه استیل قرار بگیرند. پشتیبان سرویس طی بازدید از ماشین ظرفشویی های مشتریان که منجر به سوراخ شدن و خوردگی عمیق در استیل ماشین ظرفشویی شده است دریافتیم و در تمام این موارد مصرف کننده هنگام اضافه کردن مایع جلادهنده و یا نمک از قیف مخصوص استفاده نمیکنند و رد مایع جلادهنده کنار لبه مخرن آن و همچنین دانه های نمک کف ماشین ظرفشویی مانده و چون این مواد بسیار واکنش های اسیدی دارند باعث زنگ زدگی و خوردگی لایه استیل می شوند.

جلوگیری از ایجاد زنگ زدگی در ماشین ظرفشویی

نتیجه می گیریم برای جلوگیری از زنگ زدگی ماشین ظرفشویی حتما بر روی ورودی آب ماشین ظرفشویی یک فیلتر تصفیه نصب کنید، از مواد شوینده به اندازه کافی استفاده کنید نه بیشتر، به هیچ عنوان مایع جلادهنده و نمک ماشین ظرفشویی را روی برنه داخلی ماشین ظرفشویی نریزید و هر گاه لکه ای از زنگ زدگی سطحی پیدا کردید فورا آن را با مواد شستشو مناسب پاک کنید.

منبع : poshtibanservice.com | image : Sub-Zero, Wolf, and Cove thepinkplumber.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.