ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهنمای خرید ماشین لباسشویی | سرعت خشک کن چقدر اهمیت دارد؟

راهنمای خرید ماشین لباسشویی | سرعت خشک کن چقدر اهمیت دارد؟آیا سرعت چرخش ماشین لباسشویی در هنگام خشک کردن لباس اهمیت دارد؟ آیا هنگام خرید و انتخاب لباسشویی باید سرعت خشک کن را اولویت قرار دهیم؟ در این مطلب در این باره توضیح می دهیم که هنگام خرید ماشین لباسشویی چقدر به سرعت دور خشک کن اهمیت دهید و یا حین شستشو لباس با ماشین لباسشویی بهترین دور سرعت خشک کن مناسب را انتخاب کنید.


اولین مورد مهم: سرعت چرخش ماشین لباسشویی چه‌کاری انجام می‌دهد؟

چرخش دورانی در انتهای برنامه شستشو انجام می شود که تا حد ممکن آب اضافی لباس‌ها را بگیرد. سرعت چرخش، تفاوت بین لباس مرطوب و لباس کمتر مرطوب است. این امر بر زمان خشک شدن کامل روی بند رخت تأثیر می‌گذارد.

مرطوب و کمتر مرطوب، آیا این واقعاً تفاوت است؟

خوب، در بیشتر موارد، بله.

آیا سرعت چرخش لباسشویی هنگام شستشو واقعاً مهم است؟
بله مهم است، اما معمولاً به نوع پارچه‌ای که شسته می‌شود بستگی دارد.

بیایید نگاه دقیق‌تری داشته باشیم
سرعت چرخش با میزان چرخش در دقیقه (RPM) اندازه‌گیری می‌شود. هرچه چرخش RPM در ماشین لباسشویی بالاتر باشد استوانه سریع‌تر می‌چرخد و در پایان چرخش، لباس‌ها خشک‌تر می‌شوند.

هرچه لباس از دستگاه خشک‌تر خارج شود، روی بند رخت و یا دستگاه خشک‌کن سریع‌تر خشک می‌شود.

ماشین‌های لباسشویی با حداکثر سرعت چرخش ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ در بازار وجود دارد – یعنی چرخش ۱۸۰۰ دور در دقیقه! اما متداول‌ترین آن‌ها ماشین لباسشویی با سرعت چرخش ۱۴۰۰ است.

کمترین تنظیم سرعت چرخش ماشین لباسشویی RPM 400 است. اگر شما لباس های معمولی روزمره تان را می شویید، اصلاً منطقی نیست که سرعت چرخش را تا ۴۰۰ دور در دقیقه پایین بیاورید زیرا لباس‌هایتان خیس‌تر از حد ایده ال از لباسشویی خارج می‌شوند؛ اما این تنظیم برای پارچه‌های ظریف و حساس، به‌ویژه ابریشم کار درستی است و باید از سرعت خشک کن پایین استفاده کنید تا الیاف آنها آسیب نبینند.

چرخش پارچه‌های ابریشمی با سرعت‌بالا در ماشین لباسشویی می‌تواند به پارچه آسیب برساند، آن را ضعیف کند بنابراین به‌راحتی پاره می‌شوند.

پارچه‌های مقاوم‌تر، ازجمله پارچه‌های نخی، پشمی و جین می‌توانند سرعت‌های بسیار بالاتر تا حد ۱۴۰۰ (یا ۱۸۰۰) دور را تحمل کنند تا چلانده و خشک شوند.

به خاطر داشته باشید که سرعت‌های بالاتر “شدیدتر ” هستند و ممکن است درنتیجه‌ی آن لباس‌های شما چروک شوند. این موضوع به‌ویژه در مورد لباس‌های نخی یا پیراهن و بلوز صادق است؛ بنابراین، درحالی‌که سرعت‌بالا برای پارچه‌های نخی مناسب است، لزوماً برای لباس‌های گران و تی شرت های دوست داشتنی شما سرعت چرخش بالا مناسب نیست. مگر اینکه شما عاشق اتو کردن باشید.

انتخاب سرعت چرخش ماشین لباسشویی
معمولاً لازم نیست که بخواهید سرعت چرخش خشک کن ماشین لباسشویی را عوض کنید. زیرا سرعت خشک کن هر برنامه را کارخانه بصورت پیش فرض تنظیم کرده است ولی باز هم با دکمه SPIN قابل تغییر می باشد.

بنابراین، اگر شما یک باری از لباس‌های ظریف را می‌شویید و تنظیمات “Delicate” را انتخاب می‌کنید، لباسشویی شما به‌طور خودکار به روی ۴۰۰ دور در دقیقه می‌رود.

اگر حوله و یا لباس جین می‌شویید و تنظیم صحیح را انتخاب می‌کنید، لباسشویی شما به‌طور خودکار به محدوده ۸۰۰ دور تا ۱۰۰۰ دور می‌رود.

اگر بخواهید می‌توانید این تنظیمات را تغییر دهید. به‌ عنوان‌ مثال، اگر شما عجله دارید و می‌خواهید یک شستشوی سریع داشته باشید، ممکن است تنظیمات برنامه روی سرعت خشک کن متوسط قرار بگیرند ولی اگر عجله دارید که زودتر خشک شود میتوانید با دکمه SPIN روی دور خشک کن بالاتر ۱۴۰۰ دور تنظیم کنید.

سرعت مناسب خشک کن در لباسشویی کدام است؟

اگر خواستید برنامه را به صورت دستی تنظیم کنید:

۱_ برای الیاف و لباس های حساس و ظریف مانند پرده ، تی شرت و حریر از دور خشک کن ۴۰۰ یا ۶۰۰ استفاده کنید.

۲_ برای شستشوی روزمره و لباس های میکس (مخلوط) سرعت خشک کن را روی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تنظیم کنید.

۳_ بزای شستشوی پارچه های کتانی و خشن مانند شلوار جین و پارچه های ضخیم سرعت خشک کن را روی ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ تنظیم کنید.

آیا سرعت خشک کن لباسشویی هنگام خرید واقعاً مهم است؟

وقتی‌که صحبت بر سر سرعت چرخش بالا یعنی ۱۲۰۰ دور تا ۱۸۰۰ دور است، تولیدکنندگان ماشین لباسشویی اندکی ما را فریب می‌دهند.

می‌بینید بیشتر ماشین‌های لباسشویی با موتور مشابه و با کنترل سرعت مشابه ساخته می‌شوند. تفاوت در این است که موتور لباسشویی‌هایی که با دور پایین‌تر فروخته می‌شوند طوری طراحی‌شده‌اند که سرعت را در نقطه‌ی ماکزیمم انتخاب‌شده قطع کند.

اگر فرض کنیم که موتورها تا ۱۶۰۰ دور می‌روند اما لباسشویی به‌عنوان مدل ۱۲۰۰ دور فروخته می‌شود، پس موتور در بالاتر از آن سرعت غیرفعال می‌شود.

در اصل، هزینه‌های تولید برای مدل‌های مختلف با سرعت‌های ماکزیمم مختلف، تقریباً در همه‌جا یکسان است. راز کار این است که سرعت‌بالا یک ویژگی اضافی محسوب می‌شود و بیشتر تولیدکنندگان برای این لباسشویی‌ها که سرعت‌بالا دارند، هزینه بیشتری را دریافت می‌کنند.

در حقیقت، قیمت بالاتر بر اساس ارزش‌افزوده است. ما مردم عادی فکر می‌کنیم که قیمت نشان‌دهنده‌ی ارزش و کیفیت است. ما انتظار داریم که برای مدل‌های دور خشکن بالا مبلغ بیشتری را نسبت به مدل‌های دور خشک کن کم پرداخت کنیم. اگر قیمت یک مارک برای مدل‌های بالا و پایین مشابه باشد، به کیفیت آن مشکوک می‌شویم و در اصل اینجوری نیست.

موارد مهم:

دو مورد دیگر که پشتیبان سرویس فکر می‌کند مصرف‌کنندگان باید هنگام بحث درباره‌ی سرعت چرخش ماشین لباسشویی از آن‌ها آگاهی داشته باشند شامل این موارد هستند:

ماشین لباسشویی گران‌قیمت شما با بالاترین سرعت، ممکن است اصلاً به حداکثر سرعت خودش نرسد. این امر می‌تواند به‌اندازه و تعادل بار بستگی داشته باشد.

اگر لباسشویی شما به بالاترین سرعت خود رسید، ممکن است این سرعت را تنها ۳۰ ثانیه حفظ کند و بلافاصله به سرعت‌پایین برمی‌گردد.

همچنین، کارشناسان پشتیبان سرویس خاطرنشان می‌کنند که گرچه فکر می‌کنید گرفتن ماشین لباسشویی ۱۸۰۰ دور زرنگی است، ولی ماشین‌های لباسشویی لزوماً جوری ساخته نشده‌اند که تحمل این عمل قدرتمند را داشته باشند. طبق گفته تیم کارشناسان پشتیبان سرویس، صرف‌نظر از اندازه‌ی موتور و سرعت چرخش، مواردی مانند سیستم تعلیق و بلبرینگ ها نیز مهم هستند؛ چون هرچه چرخش سریع‌تر باشد، فشار بیشتری روی این اجزا وارد می‌شود و احتمال بروز آسیب، بیشتر خواهد بود. پس هنگام خرید ملاک انتخاب شما سرعت خشک کن بالاتر نباشد و شما میتوانید مقداری از هزینه خرید تان را پس‌انداز کنید.

در پایان

برای به دست آوردن بهترین نتیجه، لازم نیست ماشین لباسشویی با بالاترین RPM را خریداری کنید. سرعت متوسط حدود RPM 1200 و RPM 1400 کار آیی لازم را دارد و مقرون‌به‌صرفه است و برای خانواده‌ی متوسط با نیازهای شستشوی متوسط کافی است.

poshtibanservice.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.