ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

علت روشن شدن چراغ قرمز یخچال چیست؟

علت روشن شدن چراغ قرمز یخچال چیست؟چشمک زدن دما، در مواردی چراغ قرمز رنگی روی یخچال فریزر روشن می‌شود و یا اینکه دمای نمایشگر یخچال به حالت چشمک‌زن در می‌آید و ممتد بوق می‌زند، این موارد شاید شما را نگران کرده باشد در این مطلب ما دلایل این ارور ها را توضیح می‌دهیم تا شما آنها را بررسی و مشکل را برطرف کنید.

علت روشن شدن چراغ قرمز و چشمک زن :

در یخچال فریزرهای قدیمی یک چراغ قرمز و یا ۳ چراغ به رنگ‌های سبز نارنجی و قرمز روی یخچال نصب شده است که در حالت نرمال چراغ سبز روشن است و در حالت دیفراست (یخ‌زدایی) چراغ نارنجی روشن می‌شود و با ایجاد مشکل و عدم سرمای کافی چراغ قرمز روشن می‌شود.

در یخچال‌های جدید یک چراغ قرمز و یا یک مثلت اخطار قرمز می‌باشد در یخچال‌های دیگر مانند ال جی و سامسونگ درجه دما چشمک زن می‌شود.

پس روشن شدن چراغ قرمز و یا چشمک‌زن شدن درجه در هر یخچالی نشانگر عدم سرمای کافی در یخچال می‌باشد که می‌تواند علت آن چندین مورد مانند نشت گاز و یا صحیح کار نکردن کمپرسور باشد اما بیشتر اوقات مشکلات به این بزرگی هم نیست و خودتان می‌توانید این مشکل را حل کنید.

رفع مشکل چشمک زن درجه و چراغ قرمز

همانطور که در بالا توضیح دادیم علت چشمک زدن و یا روشن شدن چراغ قرمز به معنای بالا رفتن دمای یخچال و کم شدن سرما می‌باشد که اگر دلایل آن نشتی گاز و یا خرابی کمپرسور باشد باید از یک تعمیرکار یخچال کمک بگیرید. اما در ابتدا خودتان به دنبال علت بگردید.

دلایل روشن شدن چراغ قرمز و چشمک زن شدن یخچال:

۱- قطعی برق

اگر شما چند ساعتی منزل نبوده‌اید و این مشکل رخ داده پرس و جو کنید، که آیا برق در این مدت زمان قطع شده است؟ قطعی چند ساعته برق باعث می‌شود یخچال سرمای زبادی از دست بدهد و اخطار رخ دهد. اگر مدت زمان طولانی برق قطع شده است حتما یخچال را خاموش کنید و مواد غذایی را به یخچال دیگر منتقل کنید تا بتوانید کاملا یخچال را تمیز و ۱۲ تا ۲۴ ساعت به آن استراحت دهید و بعد از گذشت این مدت یخچال را به برق بزنید و کم کم مواد غذایی را به آن اضافه کنید. ولی اگر مدت زمان کوتاهی برق قطع بوده است کافی است درب یخچال فریزر را تا ۲۴ ساعت فقط در موارد ضروری باز کنید تا یخچال به دمای مطلوب برسد و حالت چشمک زن ثابت و یا چراغ قرمز خاموش شود.

۲- باز ماندن درب یخچال

باز ماندن درب یخچال و یا خرابی لاستیک درب یخچال نیز مانند قطعی برق باعث از دست رفتن سرمای یخچال و روشن شدن چراغ قرمز و یا چشمک زدن دمای یخچال می‌شود که شما باید دقیقا عین مورد قطعی برق که در بالا توضیح داده‌ایم عمل کنید.

۳- گذاشتن حجم بالایی از مواد غذایی داخل یخچال

اگر حجم زیادی از مواد غذایی مانند خرید هفتگی را در داخل یخچال قرار داده‌اید و یا اینکه دمای یخچال را بر روی چندین درجه کمتر تنظیم نموده‌اید، ممکن است دمای یخچال به صورت چشمک‌زن و یا علامت قرمز روشن شود که این مسئله کاملا نرمال است. به یخچال‌تان فرصت دهید تا به دمای تنظیم شده و درجه مطلوب برسد. پس از رسیدن به این دما، به طور خود به خود چشمک زدن و چراغ قرمز یخچال فریزر متوقف خواهد شد.

۴- مشکلات فنی

خرابی فن داخلی یخچال، خرابی سیستم دیفراست (شامل: ترموفیوز، سنسور و المنت)، نشت گاز و غیره می‌تواند دلایل دیگر عدم سرمای کافی باشد که به خاطر مسائل فنی و آسیب نرساندن بیشتر پیشنهاد می‌کنیم با نزدیک‌ترین تعمیرگاه یخچال تماس بگیرید تا برای رفع مشکل مراجعه کنند ولی اگر فنی هستید ما مطالب رفع همین مشکلات را نیز در سایت قرار داده‌ایم کافی است شما روی لینک آنها کلیک کنید.

علت صدای بوق زدن یخچال

یکی دیگر از روش‌های اعلام هشدار یخچال برای شما تولید صدایی مانند بوق و یا بیپ بیپ کردن ممتد دستگاه است. که اولین مسئله می‌تواند بسته نشدن درب یخچال و یا خراب بودن میکروسوئیچ درب یخچال باشد اگر بوق زدن یخچال به درب آن ارتباطی نداشت علت بوق زدن می‌تواند برای عدم سرمای کافی باشد که در بالا به همه موارد اشاره کردیم و باید مانند آن عمل کنید.

poshtibanservice.com | image : Appliance Masters Repair Service
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.