ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اولین واکنش وزارت خارجه ایران به دیپورت کردن ایرانی ها در مرزهای گرجستان

اولین واکنش وزارت خارجه ایران به دیپورت کردن ایرانی ها در مرزهای گرجستاندر پی انتشار گزارش‌هایی درباره جلوگیری از ورود تعدادی از اتباع ایرانی به کشور گرجستان در روزهای اخیر، سخنگوی وزارت خارجه ایران تایید کرد که تا روز یکشنبه ۱۱ آذر حدود دویست ایرانی به دلایل مختلف از مرزهای گرجستان بازگردانده شده‌اند.

به گفته بهرام قاسمی این اتفاق در مرزهای زمینی و هوایی گرجستان رخ داده است.

آقای قاسمی گفت تعدادی از مسافران ایرانی مدارک لازم را برای سفر به گرجستان نداشته‌اند و "برخی آژانس‌ها و گروه‌ها هم که صلاحیت لازم را نداشتند با گرفتن مبالغی از شهروندان برای عزیمت آنها به این کشور اقدام کرده‌اند."

اتباع ایران برای سفر به گرجستان و اقامت در این کشور تا ۴۵ روز نیاز به ویزا ندارند. این کشور در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد تفریحی، مهاجرتی و تجاری ایرانیان تبدیل شده است.

در پی تحولات اخیر سفارت ایران در گرجستان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که تماس‌های زیادی درباره منع ورود ایرانی‌ها به گرجستان دریافت کرده و "اقدامات مقتضی را در دستور کار قرار داده است و از مسیرهای دیپلماتیک موضوعات را پیگیری می‌کند."

نع ورود با وجود داشتن مدارک لازم

پیشتر رسانه‌های ایران گزارش داده بودند که بین نهم تا یازدهم آذر حدود ۵۰ شهروند ایرانی از ورود به گرجستان منع شده‌اند در حالی که بعضی از آنها هم بلیط برگشت و هم بیمه مسافری داشته‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم تایید کرده است که بعضی ازمسافران با وجود داشتن مدارک لازم از ورود به گرجستان منع شده‌اند و گفته که "علت این امر برای ما روشن نیست".

آقای قاسمی گفت که ایران از این موضوع "گلایه‌مند" است و در حال گفت‌گو با دولت گرجستان برای روشن شدن وضعیت است.

به گفته آقای قاسمی "اندک افرادی" هم غیر از نداشتن مدارک لازم متهم به حمل مواد مخدر در سفر به گرجستان شده‌اند. او گفت "اینها هم در حد اتهام بوده و سفارت وظیفه دارد که درباره این افراد پیگیری کند و نتیجه روشن شود."
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.