ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آلمان، مجسمه 4 متری رجب طیب اردوغان را از یکی از شهرهایش برداشت

آلمان، مجسمه 4 متری رجب طیب اردوغان را از یکی از شهرهایش برداشتمجسمه ۴ متری طلایی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که در شهر وایزبادن آلمان نصب شده بود پس از آن که معترضان بروی آن نوشتند "هیتلر ترکیه" برچیده شد. این مجسمه در جریان فستیوال دوسالانه هنری وایزبادن در یکی از میادین این شهر آلمان نصب شده بود.

پدیدآورندگان آن گفته‌اند امیدوار بودند نصب این مجسمه به بحث‌ها درباره موضوع فستیوال امسال که "خبر بد" بود دامن بزند. این در حالی است که نصب این پیکره خیلی زود به بالاگرفتن تنش میان حامیان و مخالفان آقای اردوغان منجر شد و بالاخره ماموران آتش‌نشانی آن را سه‌شنبه گذشته برچیدند.

الیور فرنتز، از اعضای شورای شهر وایزبادن به یکی از روزنامه‌های محلی گفته تنش میان حامیان و مخالفان به حدی بالا رفته که "پرخاشگری کلامی و دست به یقه‌شدن‌های فیزیکی مشاهده شده و حتی ماموران تیغ و چاقو در دست افراد دیده‌اند."آلمان، مجسمه 4 متری رجب طیب اردوغان را از یکی از شهرهایش برداشت
دولت محلی توییت کرده که شهردار وایزبادن در توافق با پلیس این شهر تصمیم گرفته مجسمه اردوغان را به علت تدابیر امنیتی برچیند.

صدها هزار ترکیه‌ای در آلمان زندگی می‌کنند و این کشور پایگاه اصلی برای مهاجران اهل ترکیه در اروپا محسوب می‌شود. به همین علت هم حامیان و مخالفان دولت آقای اردوغان به مباحث مرتبط با کشورشان در آلمان معمولا به طور جدی واکنش نشان می‌دهند.

روابط میان ترکیه و آلمان طی چند سال گذشته و به ویژه پس از کودتای نافرجام دو سال پیش در ترکیه به سردی گراییده است.

همین بهار سال گذشته آقای اردوغان در پی جلوگیری از کارزارهای انتخاباتی حامیان او در چند شهر آلمان، مقام‌های این کشور را به حکومت‌داری به سبک آلمان نازی متهم کرد.

او حتی در جریان انتخابات سپتامبر گذشته در آلمان، دولت این کشور را "ضد ترکیه" خواند و خواستار بایکوت انتخابات شد که می‌توانست پیامی مستقیم برای صدها هزار آلمانی ترک‌تبار تلقی شود.

مقام‌های آلمان به این اظهارات آقای اردوغان به تندی پاسخ دادند و او را به سرکوب مخالفان و هجوم برای قبضه کردن قدرت متهم کردند.

سازنده مجسمه طلایی ۴ متری آقای اردوغان گفته قصد او فقط به راه انداختن مباحثه در جریان این فستیوال بوده است.

اریک لافن‌برگ، رئیس تئاتر شهر وایزبادن هم گفته: "در نظام دموکراسی ما باید به همه نوع عقیده اجازه اظهارنظر بدهیم."

آقای اردوغان قرار است تا چند هفته دیگر به برلین سفر کند. سفری که می‌تواند یخ روابط میان دو کشور را تا حدودی آب کند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.