ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

طرز تهیه انواع ماسک خیار برای پوست و صورت / از جوان‌سازی پوست تا رفع تیرگی زیر چشم

طرز تهیه انواع ماسک خیار برای پوست و صورت / از جوان‌سازی پوست تا رفع تیرگی زیر چشمخیار به دلیل برخورداری از آب فراوان، بافت منحصر به فرد و از همه مهمتر تنوع ویتامین ها و مواد مغذی، در تهیه انواع ماسک های پوست، مو و صورت مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله، یعنی ۱۴ ماسک خیار برای پوست و صورت، مجموعه ای است از انواع ماسک های تهیه شده با خیار، برای آشنایی با این نوع ماسک‌ها با ما همراه شوید:

در این مقاله با طرز تهیه انواع ماسک خیار برای جوش صورت، انواع ماسک خیار برای پوست چرب و خشک، ماسک های صورت خیار و عسل، ماسک های صورت ماست و خیار و … آشنا می شوید.

قبل از استفاده از هر ماسکی، ابتدا مقداری از آن را روی قسمت داخلی ساعد خود امتحان کنید. اگر بعد از گذشت چند دقیقه هیچ یک از آثار حساسیت نظیر التهاب، سوزش، خارش، قرمزی پوست و … مشاهده نشد می توانید از ماسک استفاده کنید، در غیر این صورت بایستی از اعمال این ماسک به پوست یا صورت خود پرهیز نمایید.

ماسک خیار برای جوش صورت

cucumber mask

اگر پوست چرب مستعد آکنه دارید، از ماسک صورت خیار و بلغور جو دوسر برای کنترل چربی پوست خود استفاده کنید. بلغور جو دوسر پوست صورت را لایه برداری کرده و چربی های اضافی و سلول های مرده سطح پوست را تمیز می کند. خیار هم پوست صورت را هیدراته کرده و باعث شادابی و طراوت می شود. این ماسک همچنین دارای خاصیت ضد عفونی و ضد باکتریایی است و علاوه بر پاکسازی عمیق منافذ پوستی، پوست صورت را مرطوب هم می کند.

نصف یک خیار تازه
یک قاشق غذاخوری پودر بلغور جو دوسر
یک قاشق غذاخوری عسل

خیار را پوست کنده و به صورت پوره در آورید. پودر بلغور جو دوسر و عسل را به پوره خیار اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب کنید. صورت خود را با آب گرم شسته و با حوله ای تمیز خشک کنید. مخلوط خیار، بلغور جو دوسر و عسل را با نوک انگشتان خود، به صورت دایره ای روی صورت بمالید. پس از ۲۰ دقیقه یا پس از آنکه ماسک خشک شد صورتتان را ابتدا با گرم و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک صورت خیار و کیوی

یک عدد کیوی متوسط
نصف یک عدد خیار
۱۰-۵ دانه انگور درشت (یا ۵ عدد توت فرنگی)

کیوی را پوست بگیرید و درون مخلوط‌کن بریزید. دانه‌های ریز درون کیوی به صورت بسیار سطحی از پوست شما لایه‌برداری می‌کند و باعث نرمی و صافی پوست می‌شود. کیوی نیز یک منبع غنی از آلفاهیدروکسی اسید است و می‌تواند چربی زیاد پوست شما را بسیار کم کند و جوش‌های سرسیاه را از بین ببرد و رنگ چهره را روشن کند. انگورها را داخل مخلوط‌کن بریزید، انگور دارای مقداری آلفاهیدروکسی اسید است که می‌تواند پوست را تا حدودی تمیز کند. البته اگر بتوانید به جای انگور از توت‌فرنگی استفاده کنید اثر بیشتری دارد و می‌تواند تا حد زیادی آکنه‌ها و جوش‌های شما را کاهش ‌دهد و رنگ صورت شما را باز کند.

درآخر خیار پوست کنده را نیز به این مخلوط اضافه کنید و همه را خوب با هم مخلوط کنید تا مخلوط حالت چسبی پیدا کند. می‌توانید ۲ حلقه از خیار را نگه دارید تا هنگام قرار دادن ماسک روی صورت‌تان این حلقه‌های خیار را روی چشم‌های‌تان قرار دهید. خیار تا حد زیادی حلقه‌های سیاه زیرچشم را برطرف می‌کند. همچنین PH خیار نزدیک به پوست صورت است و در نتیجه پوست را به خوبی تمیز و تغذیه می‌کند و باعث آبرسانی به پوست می‌شود.

قبل از این‌‌که ماسک را روی صورت‌تان بگذارید، صورت‌تان را با آب گرم بشویید و خشک کنید. سپس این ماسک را به آرامی روی صورت‌تان کاملا ماساژ دهید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد ماسک را با آب سرد از روی صورت‌تان پاک کنید. همان طور که خواندید تهیه ماسک برای پوست چرب با استفاده از کیوی و انگور (توت فرنگی) و خیار کاری ساده و لذتبخش است.

رفع لاغری صورت با خیار

خیار به دلیل بافتی که دارد در گروه میوه‌های پرآب تلقی می‌شود که مزایای بسیاری برای تلطیف پوست و آبرسانی به سلول‌های سطحی پوست دارد. استفاده موضعی و خوراکی از این میوه می‌تواند به بهبود آبرسانی سلول‌های پوستی کمک کند به ویژه اگر از ماسک تهیه شده از این میوه به صورت موضعی در ناحیه صورت استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید در عرض ۲ هفته با آبرسانی به سلول‌های پوست و افزایش آب میان‌بافتی به پرتر به نظر رسیدن صورت‌تان کمک کنید. برای استفاده از خاصیت آبرسانی خیار بهتر است این میوه را به صورت رنده شده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید.

ماسک خیار و گلاب برای رفع تیرگی دور چشم

هیچ چیزی بهتر از خیار نمی‌تواند به کمک چشم‌ها بیاید. کافی است هفته‌ای سه تا چهار بار از دو حلقه خیار با پوست یا از پوست خیار به شکل نواری پهن استفاده کرده و در آرامش و به حالت خوابیده روی چشمانتان بگذارید. پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. البته اگر می‌خواهید برای چشم‌ها سنگ تمام بگذارید، از ماسک خیار و گلاب استفاده کنید.

یک عدد خیار
۳-۴ قاشق غذاخوری گلاب خالص

برای تهیه این ماسک کافی است یک خیار را با پوست یا بدون پوست رنده کرده و آن را درون ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری گلاب خالص خیس کنید. سپس این ترکیب را روی پلک‌ها، اطراف چشم و گودی چشم بگذارید و اجازه دهید به‌ مدت ۱۵ دقیقه به همین صورت بماند. نکته مهم آن است که خیار را به‌خوبی بشویید مراقب باشید پلک‌هایتان به‌خوبی بسته باشد تا آب این ماسک وارد چشم‌هایتان نشود. سپس این ماسک را با دستمال مرطوب از روی چشم‌ها برداشته و صورتتان را با آب نسبتا خنک بشویید.

لایه بردای پوست با ماسک صورت خیار و شکر قهوه ای

شکر قهوه ای یک لایه بردار طبیعی و موثر است. استفاده از این ماسک باعث شادابی و طراوت پوست شده و جوانی دوباره ای به صورتتان می بخشد. مواد تشکیل دهنده این ماسک کاملا در دسترس و ارزان هستند.

نصف یک خیار تازه
یک چهارم فنجان شیر
یک قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

خیار را پوست کرده و له کنید تا به صورت پوره درآید. شیر و عسل و شکر قهوه ای را کاملا با هم مخلوط کنید و سپس مخلوط حاصل را به پوره خیار اضافه کرده و با هم ترکیب کنید. صورت را خود را شسته و با حوله به آرامی خشک کنید. مخلوط خیار، شکر قهوه ای، شیر و عسل را با نوک انگشتان و به صورت دایره ای بر روی صورتتان (به استثنای اطراف چشم و دور لب) بمالید. پس از ۲۰ دقیقه یا پس از آنکه ماسک خیار و شکر قهوه ای خشک شد، صورتتان را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید و با حوله نرم و تمیز خشک کنید.

ماسک صورت خیار و عسل

cucumber mask

عسل به دلیل داشتن خاصیت لایه برداری، قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. عسل همچنین باعث افزایش تولید بافت جدید پوست شده و پوستی سالم و جوان را برای شما به ارمغان می آورد.

نصف یک خیار تازه
یک قاشق غذاخوری عسل

خیار را پوست کنده و به صورت پوره در آورید. حالا عسل را به پوره خیار اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید. صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ پوست باز شوند. سپس صورتتان را با یک حوله خشک تمیز کنید. ترکیب خیار و عسل را با نوک انگشتان، به آرامی و به صورت دایره ای روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک صورت خیار و عسل به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که خشک شود بر روی صورتتان بماند. در پایان، صورت خود را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید و با حوله ای نرم و تمیز خشک کنید. اگر جنس پوست تان خشک است، پس از استفاده از ماسک، یک قطره روغن زیتون را روی پوست صورت تان بمالید تا مرطوب شود.

ماسک خیار و ماست برای شادابی پوست دور چشم

یک عدد خیار
۲ قاشق غذاخوری ماست

علاوه بر پوست صورت که به شادابی و جوانی شما کمک می‌کند. چشم‌ها نیز مهم‌ترین بخش برای نشان دادن میزان زیبایی و نشاط شما هستند. برای این منظور وقتی با کمک ماسک‌های گیاهی به آب‌رسانی و غذارسانی پوست‌تان می‌پردازید با ماسک خیار و ماست نیز به جوانسازی و نشاط پوست دور چشم و عضلات آن کمک کنید. برای این کار کافی است یک خیار را رنده کنید و آن را با ۲ قاشق ماست مخلوط کرده و روی پیشانی، ابروها و دور چشم بگذارید و اجازه دهید به‌مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند. در این حالت بهتر است به‌صورت خوابیده از ماسک استفاده کنید و چشم‌هایتان را بسته نگاه دارید تا آب ماست و خیار وارد چشمانتان نشود.

طرز تهیه ماسک ماست و خیار برای پوست خشک


۲ قاشق غذاخوری ماست
یک چهارم عدد خیار
۲ قاشق غذاخوری جو پخته

پوست‌های خشک به مرطوب‌کننده‌ای احتیاج دارند که چربی‌های طبیعی پوست را از بین نبرد و به پوست نیز رطوبت بدهد برای این کار خیار بدون پوست را له کنید و آب آن را بگیرید و سپس با ماست و جو پخته به خوبی با هم مخلوط کنید سپس با یک پنبه این مخلوط را به صورت‌تان بمالید.

طرز تهیه ماسک خیار و گلیسیرین

یک عدد خیار متوسط
یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین

تقویت سلول‌های پوست و آبرسانی مناسب به آنها برای پیشگیری و درمان خشکی و چین و چروک عمیق پوست از مهم‌ترین توصیه‌های متخصصان زیبایی است. برای استفاده از این ماسک کافی است یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به‌مدت ۲۰ دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید. برای تهیه این ماسک حتی می‌توانید از پوست خیار به تنهایی نیز استفاده کنید. کافی است پوست خیار را رنده کرده و با گلیسیرین مخلوط کنید.

ماسک خیار و شیر برای رفع خشکی پوست

یک عدد خیار
یک کاسه شیر پرچرب

خیار را پوست بگیرید و حلقه کنید، سپس شیر پرچربی که از یخچال بیرون آورده‌اید را در کاسه بریزید و حلقه‌های خیار را در آن قرار دهید. اجازه دهید حلقه‌ها برای ۲۰ دقیقه در شیر استراحت کنند. سپس آنها را روی پوست‌تان بچینید و ۲۰ دقیقه در حالت آرامش قرار بگیرید. وقتی خیارها را از روی صورت‌تان برداشتید، یک پنبه را به شیر آغشته کنید و روی صورت‌تان بمالید. سری دوم این ماسک هم باید ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان قرار بگیرد تا اثرش را روی پوست بگذارد. سه بار در هفته از این ماسک استفاده نمایید.

ماسک خیار و آووکادو برای پاکسازی و تغذیه پوست

cucumber mask

۲ قاشق سوپخوری آووکادو له شده
۲ قاشق سوپخوری خیار خرد شده
یک قاشق سوپخوری ماست
یک قاشق سوپخوری عسل

در این بخش طرز تهیه ماسک خیار و آووکادو برای پوست چرب را فرا می گیریم. آووکادو و خیار را درون غذاساز یا مخلوط کن ریخته و عسل و ماست را به آنها اضافه می کنیم و هم می زنیم تا به خوبی با هم مخلوط شده و ماده نرم و یکدستی حاصل شود. این ماسک را بر روی پوست صورت و گردن (بجز اطراف چشم ها) به مدت ۱۵ دقیقه قرار داده و بعد با آب ولرم می شوییم. این ماسک عمیقا پوست را تمیز و تغذیه کرده و منافذ بزرگ پوست را پاکسازی می کند. از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک صورت خیار برای پوست های چرب

نصف یک عدد خیار
یک عدد سفیده تخم مرغ
یک قاشق چایخوری آبلیمو
یک قاشق چایخوری نعناع

این مواد را در مخلوط کن ریخته، به هم بزنید تا به شکل پوره در آید، آنگاه آن را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود. حال این مخلوط را به استثنای چشم و نواحی اطراف آن، با دقت و به آرامی بر روی صورت خود بمالید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کرده، سپس آن را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. با استفاده از این ماسک، پوست صورت از چربی های اضافه پاک شده، صاف، یکدست و لطیف می گردد.

پوستی شاداب و جوان با ماسک خیار و آووکادو

برای جوانسازی و افزایش شادابی پوست‌تان در مدت زمانی کوتاه چاره‌ای ندارید جز آنکه ماسک خیار و آووکادو را تجربه کنید. این ماسک در مدت زمانی کوتاه آنچنان نشاطی به پوست‌تان دهد که احساس کنید در مدت ۲۰ دقیقه، ۵ سال جوان‌تر شده‌اید.

نصف فنجان خیار رنده شده
نصف فنجان آووکادو رنده شده
یک عدد سفیده تخم مرغ
۲ قاشق غذاخوری شیر تازه و پر چرب

این مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیری یک‌دست آماده شود. خمیر تهیه شده را که سبز رنگ است روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی پوست‌تان باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمانی پوست‌تان را با آب سرد بشویید.

ماسک صورت خیار و آلوورا و آبلیمو برای رفع پیری پوست

آلوورا در ترمیم پوست و محافظت از آن در برابر علائم پیری زودرس بسیار موثر است. ماسک خیار و آلوورا سرشار از آنتی اکسیدان است. این ماسک صورت خیار، چین و چروک و خطوط ریز روی پوست که به دلیل افزایش سن پدید آمده اند را کاهش می دهد. ماسک خیار و آلوورا همچنین نقاط تیره ناشی از افزایش سن را از بین برده و بدین ترتیب از تغییر رنگ پوست جلوگیری می کند.

حداکثر از نصف قاشق چایخوری یا ۵ قطره آبلیمو در تهیه این ماسک استفاده کنید زیرا مقادیر بیش از حد آن می تواند باعث سوزش و تحریک پوست شما شود. یک برگ آلوورا را از پایه قطع کرده، آن را کاملا شسته و روی یک تخته محکم قرار دهید. پوست ضخیم بیرونی را جدا کرده و با یک قاشق ژل شفاف درون آن را خارج کنید. نصف یک خیار کوچک را پوست کنده، له کنید و با ژل آلوورا و آبلیمو به خوبی مخلوط کنید. اکنون مخلوط خیار و ژل آلوورا و آبلیمو را روی صورت خود بمالید. پس از ۲۰ دقیقه صورتتان را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید.

توجه داشته باشید که ماسک خیار و آلوورا هرگز با پوست اطراف چشم و دهان تماس نداشته باشد زیرا پوست این نواحی از صورت بسیار حساس و خشک است و از آنجایی که این ماسک سفت کننده است می تواند سبب ایجاد خطوط ریز در این قسمت شود.
ماسک خیار

نکاتی درباره استفاده از ماسک صورت خیار

اگر می خواهید از خیاری که در یخچال نگهداری شده استفاده کنید، ابتدا اجازه دهید دمای آن به دمای اتاق برسد.

برای جلوگیری از چکیدن ماسک خیار بر روی لباس ها، یک پیش بند یا لباس کهنه روی لباس هایتان قرار دهید.

قبل از استفاده از هر ماسکی، ابتدا تمام مواد آرایشی، کرم و لوسیون را پاک کرده و صورت و گردن خود را با آب بشویید. در صورت لزوم می توانید از یک پاک کننده ملایم یا صابون هم استفاده کنید. همچنین می توانید برای اطمینان یافتن از اینکه ماسک صورت می تواند به لایه های عمیق تر نفوذ کرده و پوست را تغذیه کند، صورت را با آب گرم (و نه آب داغ) بشویید و یا از بخار آب استفاده کنید تا منافذ صورت باز شوند.

قبل از استفاده از ماسک، صورت تان را با حوله نرم خشک کنید.
به منظور کاهش پف و سیاهی دور چشم می توانید ۲ ورقه خیار تازه روی چشمان خود بگذارید.

بعد از شستن ماسک می توانید با استفاده از گلاب منافذ پوست را بسته و به تازگی و شادابی مجدد آن کمک کنید.
هرگز باقی مانده ماسک صورت را دور نریزید؛ می توانید از آن برای تمیز کردن گردن، سینه، شانه ها و دست ها استفاده کنید.

منابع مقاله :

LIVESTRONG -(+) Natural Beauty Tips – مجله اینترنتی برترین ها (+)- سلامت نیوز (-)- جام جم آنلاین (-)-_- پارسی ونوس (+)- همشهری تندرستی (-) noavard.co
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.