ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

معرفی تمیزترین دریاچه جهان!

معرفی تمیزترین دریاچه جهان!دریاچه کراتر (crater lake) در ایالت اوریگون آمریکا، به دلیل شفافیت فوق‌العاده آب موجود در آن، به عنوان زلال‌ترین و شفاف‌ترین دریاچه جهان شناخته می‌شود. آب این دریاچه از ذوب برف‌های کوه‌های پیرامون و از جمله کوه مازما تامین می‌شود. این دریاچه به دلیل زیبایی فوق‌العاده سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند.معرفی شفاف ترین و تمیزترین دریاچه در آمریکا!
دریاچه کراتر 7700 سال پیش و در پی انفجار آتشفشان کوه مازما، در یک کاسه آتشفشانی در جنوب ایالت اوریگان آمریکا به وجود آمد.
جان ویسلی هیلمن اولین کسی بود که این دریاچه را کشف کرد و به دلیل زلالی و شفافیت آب این دریاچه، آن را دریاچه عمیق آبی نامید. بعد نام این دریاچه به دریاچه عظمت و در آخر به دریاچه کراتر تغییر پیدا کرد.

مساحت دریاچه کراتر 6 در 8 کیلومتر است. عمق متوسط این دریاچه 350 متر است و عمیق‌ترین نقطه آن 594 متر عمق دارد. با توجه به تغییرات آب و هوایی این عمق دائما در نوسان است. کراتر عمیق‌ترین دریاچه ایالات متحده آمریکا و دومین دریاچه عمیق آمریکای شمالی است. در رده‌بندی جهانی عمیق‌ترین دریاچه‌ها نیز کراتر در رده نهم قرار دارد. عمیق‌ترین دریاچه جهان، دریاچه بایکال در روسیه است که 1642 متر عمق دارد.
معرفی شفاف ترین و تمیزترین دریاچه در آمریکا!معرفی شفاف ترین و تمیزترین دریاچه در آمریکا!
در برخی رده‌بندی‌ها، دریاچه کراتر به عنوان هفتمین دریاچه عمیق جهان معرفی می‌شود. این موضوع به این دلیل است که دریاچه وستوک در قطب جنوب و دریاچه سانت مارتین در مرز میان آرژانتین و شیلی گاهی از این رده‌بندی‌های کنار گذاشته می‌شوند. دریاچه وستوک در عمق چهار هزار متری، زیر یخ‌های قطب جنوب قرار دارد.

دریاچه کراتر به عنوان بخشی از رشته کوه کسکیدز و قوس آتشفشانی در آمریکا به شمار می‌رود. بخش اعظم ساختار زمین‌شناسی این منطقه را سنگ‌های آتشفشانی تشکیل می‌دهند که بیش از 400 هزار سال عمر دارند. کوه مازما و دریاچه کراتر در نتیجه فوران آتشفشانی که 5700 سال قبل از میلاد رخ داد، به وجود آمدند.
معرفی شفاف ترین و تمیزترین دریاچه در آمریکا!
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.