ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مشکل آب دادن کولر | علت چکه کردن آب از کولر گازی چیست؟

مشکل آب دادن کولر | علت چکه کردن آب از کولر گازی چیست؟علت آب دادن کولر گازی یا چکه کردن آب از کولر گازی چیست؟ دلیل آبریزی از پنل اسپیلت چیست ؟ چرا کولر گازی آبریزش دارد ؟ این سوالاتی است که شما از ما می پرسید در این مطلب تمام دلایل آبریزی را برای شما توضیح می دهیم.

آب کولر گازی چگونه تولید می شود؟



منشا آب کولر گازی از کجاست ؟ یکی از دلایل استفاده از کولر گازی ها که برای سلامت نیز مفید می باشد. این است که بر خلاف کولر آبی که رطوبت به محیط اضافه میکند کولر گازی رطوبت اضافه را کاملا از محیط خارج می کند برای همین میگویند کسانی که بیماری روماتیسم دارند از کولر آبی استفاده نکنند. مکانیزم کار به این شکل است که لوله های خنک کننده اواپراتور در پنل داخلی نصب شده اند و هنگام کار کولر گازی با سرد شدن این لوله ها رطوبت محیط به آن ها جذب می شود، این رطوبت با برخورد با لوله های اواپراتور تقطیر میشوند یعنی به آب تبدیل شده و از مسیر خروجی زیر پنل از کولر گازی خارج می شود.
مقدار تخلیه آب کولر گازی چه مقدار باید باشد.؟


این مقدار آب تقطیر شده میتواند در یک روز و یا یک ساعت بسیار زیاد باشد ولی در روزهای دیگر بسیار کم و یا اصلا آبی وجود نداشته باشد. مثلا کولر گازی در منزل نصب شده و شما بعد از حمام کردن درب حمام را باز بگذارید و رطوبت بسیار زیادی وارد محیط شود و یا اینکه پخت و پز زیادی داخل آشپزخانه دارید و سماور نیز در حال جوشیدن است در این مواقع رطوبت منزل شما بسیار بالا می رود و آبی که کولر جذب و بعد از طریق شلنگ تخلیه دفع می کند بسیار بالا می رود. پس مقدار این آب بستگی به رطوبت محیطی که کولر گازی نصب شده است بستگی دارد.
پنل کولر گازی
(علت چکه کردن آب از پنل کولر گازی _ دلیل آبریزی و آبریزش از اسپیلت _ علت آب دادن و پرتاب آب از کولرگازی)
علت آبریزی از جلوی پنل کولر گازی

همانطور که در بالا توضیح دادیم کولر گازی رطوب محیط را جذب می کند و از مسیر خروجی شامل سینی کف و شلنگ تخلیه خارج می شود حالا اگر از زیر پنل آبریزی دارد و آب چکه می کند میتواند چند دلیل داشته می باشد.

۱_ مسدود شدن سینی تخلیه ناودانی زیر اواپراتور

زیر اواپراتور یک ناودانی وجود دارد که آب تقطیر شده از اواپراتور داخل آن میریزد و از این مسیر تخلیه می شود چک کنید که این مسیر از طریق گردوخاک ، جرم و لجن مسدود نشده باشد. اگر این مسیر تخلیه به هر طریقی مسدود شود آب از لبه های پنل نشت می کند.

۲_ مسدود شدن شلنگ تخلیه

یک شلنگ درین (تخلیه) آب از زیر پنل کولر گازی همراه با لوله های مسی کولر گازی خارج شده این شیلنگ را چک کنید توسط جرم و یا آشغال مسدود نشده باشد. شیب آن را در تمام مسیر چک کنید که شیب برای خروج آب به صورت صحیح نصب شده باشد. توجه کنید شلنگ تا خورده نباشد.

(علت چکه کردن آب از پنل کولر گازی _ دلیل آبریزی و آبریزش از اسپیلت _ علت آب دادن و پرتاب آب از کولرگازی)
۳_ ترک خوردن ناودانی

در بعضی از موارد دیده که ناودانی به دلایلی ترک خورده و آب از این مسیر نشت کرده است و از لبه های پنل کولر گازی به صورت قطره چکه چکه آبریزش کرده است.
علت پرتاب آب از کولر گازی

اگر گاز کولر گازی کم شود باعث اختلال در سیستم خنک کننده میشود و در بعضی از نقاط اواپراتور پنل داخلی یخ زدگی به وجود می آید و باعث میشود فن پنل داخلی قطرات آب و یخ را به بیرون پرتاب کند. و در بعضی مواقع این یخ زدگی زیاد می شود و بعد از خاموش شدن یا اتومات کولر گازی این یخ روی سینی کف سقوط می کند و باعث آبریزش و اختلال در کار کولر گازی می شود.
منبع : poshtibanservice.com - cooltoday.com | image : Chills Air Conditioning
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.