ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

استقبال نه چندان خوب بورس از اوبر و دارا خسروشاهی!

استقبال نه چندان خوب بورس از اوبر و دارا خسروشاهی!شرکت خدمات تاکسیرانی اوبر، هفته گذشته سهام خود را در بازار بورس عرضه کرد. با اینکه قیمت هر سهم محافظه‌کارانه تعیین شده بود، اوبر نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت سرمایه جلب کند و در پایان اولین روز معامله، قیمت هر سهمش بیش از هفت درصد کاهش یافت.

اگرچه بخشی از این عملکرد بد به شرایط کلی بازار مربوط است و نباید با نگاه به چند روز معامله سهام درباره موفقیت این شرکت قضاوت کرد، اما واکنش بازار نشانه مهمی از اعتماد سرمایه‌گذاران به تصویری است که اوبر از آینده حمل و نقل ترسیم می‌کند.

اوبر با این تفکر شکل گرفته که در آینده مردم ماشین شخصی نخواهند داشت. آنها به جای خرید ماشین که بیشتر مواقع از آن استفاده نمی‌شود، برای رفت و آمد از سرویس‌های اشتراکی مانند اوبر استفاده می‌کنند که با ماشین‌ها و هواپیماهای خودران مسافران را جا‌به‌جا می‌کند.

خودروسازان هم همگام با این نگاه در حال تغییرند و برای کسب درآمد به دنبال راه‌هایی تازه هستند و میلیاردها دلار برای توسعه فن‌آوری‌های خودران سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

از سوی دیگر اوبر و شرکت‌های دیگری که با این دید به آینده می‌نگرند همه زیان‌ده هستند. اوبر در ده سال گذشته حدود ۹ میلیارد دلار ضرر کرده و بعید است به زودی به سوددهی برسد. از سوی دیگر مشکلاتی نظیر آماده نبودن جاده‌ها و مبهم بودن قوانین باعث شده نتوان زمانی دقیق برای استفاده همه‌گیر از ماشین‌های خودران تعیین کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.