ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

شکایت از گوگل و تسلا پس از مرگ 14 کودک در کنگو!

شکایت از گوگل و تسلا پس از مرگ 14 کودک در کنگو!یک موسسه مدافع حقوق بشر از طرف خانواده کودکانی که در معادن کبالت در جمهوری دمکراتیک کنگو کشته شده‌اند، از تسلا و چهار شرکت بزرگ فن‌آوری آمریکایی شکایت کرده است.

سازمان مدافعان بین‌المللی حقوق بشر می‌گوید که تسلا، اپل، گوگل، میکروسافت و دل در حالی که ادعا می‌کنند کار کودکان را در مسیر تولید محصولاتشان ممنوع کرده‌اند، از کبالتی که از معادن کنگو استخراج می‌شود استفاده می‌کنند.شکایت از گوگل و تسلا پس از مرگ 14 کودک در کنگو!
شکایت از طرف ۱۴ خانواده مطرح شده که فرزندانشان در فروریختن تونل در معدنی در کنگو کشته یا معلول شده‌اند. این حادثه در معدنی رخ داده که مالکش یک شرکت انگلیسی به نام گلنکور است.

جمهوری دمکراتیک کنگو شصت درصد کبالت جهان را تامین می‌کند. از این میزان حدود یک سوم توسط مردم عادی استخراج می‌شود که با امکانات ابتدایی و حتی گاهی با دست زمین را برای پیدا کردن کبالت می‌کَنَند.

کبالت از عناصر مهم در ساخت باتری‌های لیتیوم-یون است که علاوه بر محصولات الکتریکی در ساخت ماشین‌های الکتریکی از آن استفاده می‌شود. اتحادیه اروپا پیش‌بینی کرده با افزایش تولید ماشین‌های الکتریکی، تقاضا برای کبالت در ده سال آینده سالانه هفت تا ۱۳ درصد افزایش یابد.

در متن شکایت آمده که خانواده‌ها به خاطر فقر شدید، فرزندانشان را مجبور می‌کنند تا مدرسه را ترک کنند و در معدن کار کنند. به گفته سازمان مدافعان بین‌المللی حقوق بشر بعضی از این کودکان تنها شش سال دارند و با دستمزدی حدود یک و نیم دلار در روز باید شش روز در هفته کار کنند.

تسلا، اپل، گوگل، مایکروسافت و گلنکور به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند و دل اعلام کرده "هرگز دانسته از موادی استفاده نکرده" که توسط کار کودکان تهیه شده و در این باره شروع به تحقیق کرده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.