ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

سوال عجیب یک مدرسه چینی از دانش آموزانش، رسانه ای شد

سوال عجیب یک مدرسه چینی از دانش آموزانش، رسانه ای شدیک مدرسه چینی از دانش‌آموزان کلاس پنجم این کشور پرسیده اگر در یک کشتی 26 گوسفند و 10 بز وجود داشته باشد، کاپیتان این کشتی چند سال سن دارد؟

مدرسه‌ای در منطقه شونچینگ چین در امتحان دانش‌آموزان 11 ساله کلاس پنجم ابتدایی سوالی مطرح کرده که بسیاری باور دارند پاسخ دادن به این سوال فراتر از توان ذهنی دانش‌آموزان این دوره تحصیلی است.

در امتحانی که از این دانش‌آموزان گرفته شده، پرسیده شده اگر در یک کشتی 26 گوسفند و 10 بز وجود داشته باشد، کاپیتان این کشتی چند سال سن دارد؟

علیرغم انتقادهای فراوان، مسئولان مدرسه گفته‌اند که هدف از طرح این سوال، مشخص کردن عمر کاپیتان کشتی نیست، بلکه بررسی درک انتقادی دانش‌آموزان و شیوه پاسخ آنها به این سوال است.

پاسخ صحیح در شیوه‌ پاسخ دانش‌آموزان به این سوال و توان و جرات آنها به مطرح کردن انتقاداتشان نهفته است. با این حال منطقی است که برخی دانش‌آموزان بخواهند راهی برای مشخص کردن عمر کاپیتان کشتی پیشنهاد دهند.

این اولین بار نیست که یک مرکز آموزشی در چین چنین سوالاتی مطرح کند. در 15 ژانویه 2018 نیز یکی از دانشگاه‌های چین سوالی مطرح کرد که تا مدت‌ها در فضای مجازی درباره اهمیت و ضرورت آن بحث شد. دانشکده فرهنگ و ارتباطات استان سیچوان تعدادی تصویر ارائه کرد و از دانشجویان خواست هفت نفر از آنها را که از اساتید این دانشکده هستند، شناسایی کنند.

نکته عجیب در این سوال شیوه امتیازدهی به پاسخ‌ها بود. دانشجویانی که هیچ پاسخی ندهند، نمره‌ای را از دست نخواهند داد ولی آنها که پاسخ اشتباه دهند، مشمول کسر نمره خواهند شد. به گزارش روزنامه چاینا دیلی، نمره این سوال 30 درصد مجموع کل نمره امتحان بود.

اگرچه ممکن است این سوال را بیهوده و بی‌معنی تلقی کنند ولی هیات برگزارکننده امتحانات هدف از طرح این سوال را بررسی درجه دقت دانشجویان درباره افراد حاضر در کلاس‌ و محیط دانشگاه اعلام کرد. برخی دانشجویان اعتراف کرده‌اند نمی‌توانند نام معلم خود را به یاد بیاورند یا آن را بنویسند.

علیرغم انتقادات گسترده، برخی از کاربران فضای مجازی چین حمایت خود را طرح چنین سوالاتی اعلام کرده و گفته‌اند: «بسیار خوب است که نام معلم‌ها در ذهن دانش‌آموزان بماند. چگونه ممکن است دانش‌آموزی نام معلم خود را به یاد نیاورد یا نتواند نام او را بنویسد؟»
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.