ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

هنگام جوش آوردن موتور پژو پارس چه کارهایی باید انجام داد؟

هنگام جوش آوردن موتور پژو پارس چه کارهایی باید انجام داد؟اگر آمپر آب تا خط چهارم بالا رفت موتور گرم است در این حالت اگر موتور را خاموش کنید فن به نشانه گرمای غیر معمول روشن می مانند اگر چراغ قرمز باطری روشن شده است به کناری بروید و قبل از گرمتر شدن موتور آن را خاموش کنید خواهید دید که تسمه پاره شده است. سعی کنید آن را تعویض کنید ولی اگر چراغ باطری روشن نیست موتور را خاموش نکرده و به حرکت خود ادامه دهید. با روشن کردن بخاری حرارت موتور را کم کنید این کار مثل پاشو کردن فردیست که تب دارد و اگر حرارت پایین نیامد به کناری بروید، پیاده شوید و بدون خاموش کردن موتور شرایط آن را بازدید کنید.

اگر نتوانستید موتور را خنک کنید و آمپر نیز به خط پنجم یعنی HOT رسید بدون خاموش کردن موتور با ریختن آب بر روی رادیاتور بدنه آن را خنک کنید توجه کنید که به هیچ وجه نباید بر روی موتور آب ریخته شود زیرا باعث ترک برداشن سرسیلندر و موتور میشود.

در این شرایط درب رادیاتور را شل کنید و با گذاشتن دستمالی خیس که آب آن گرفته نشده است بر روی رادیاتور مانع از سوختن دستتان و پاشش آب به سمت خود شوید.

دقت کنید که سوختگی حاصل از پاشش آب موتور بسیار شدید است و باید فاصله خود را از موتور در این شرایط حفظ کنید.

به این نکته خوب دقت کنید گاهی خودرو به علت خطایی جوش می آورد که در آن لحظه جبران پذیر نیست مثلا پارگی شلنگ آب یا سوراخ شدن رادیاتور، که روشن نگه داشتن موتور در این شرایط خطرناک است بنابراین موتور را باید خاموش کرد ولی اگر حرارت موتور بالاست باید هر ۲۰ ثانیه تک استارت بزنید تا مانع از چسبیدن قطعات و سوختن موتور شوید. برای اینکه موتور روشن نشود باید سیم کوئل دوبل قطع کنید تا شمعها جرقه نزنند این کار را تا ۱۵ دقیقه انجام دهید.

این خودرو همانند دیگر خودروها از نوع آب خنک است و با گردش آب توسط واتر پمپ که آب را از موتور به رادیاتور میرساند خنک می شود. حجم سیستم خنک کننده ۴،٧ لیتر است. نیمی از این حجم را ضد یخ و نیم دیگر را آب مقطر تشکیل می دهد.

به این نکات توجه کنید:

- درجه حرارت نرمال آب موتور در حدود ۸۰ تا ۹۳ درجه سانتیگراد است.
- درب رادیاتور را هنگام گرم بودن موتور باز نکنید.
- ضد یخ در هر چهار فصل استفاده می شود زیرا علاوه بر کاهش نقطه انجماد آب باعث افزایش نقطه جوش، جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی نیز می شود.
- ضد یخ از خانواده الکلها بوده و در دو نوع اتانول و متانول گلیکول استفاده می شود.
- بهترین زمان تعویض ضد یخ ابتدای فصل سرما است.
- در مسافرتهای پر کار و گرم موتور را ناگهان خاموش نکنید.
- اگر با خاموش کردن موتور فن سیستم خنک کننده روشن بماند موتور را خاموش نگذارید و روشن کنید و بعد از چند دقیقه و چند بار گاز دادن موتور را خاموش کنید و مطمئن شوید که فن خاموش شده است.
- ترموستات موتور چهار فصلی است و هیچگاه برداشته نمی شود.
- بخاری موتور با آب گرم فعال می شود و ترموستات باعث زود گرم شدن بخاری می شود.
- هر ۱۵ روز یا بعد از گذشت ۱۰۰۰ کیلومتر، سطح آب را در رادیاتور بازدید کنید.
- هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر سالم بودن تسمه پروانه را بررسی کنید توجه کنید که خلاصی تسمه بافشار دادن انگشت دست بر روی آن به اندازه ۱cm قابل قبول است.
منبع : cargeek.ir
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.