ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

علت ساییدگی غیر عادی لاستیک خودرو چیست؟

علت ساییدگی غیر عادی لاستیک خودرو چیست؟ساییده شدن لاستیک‌ها بیشتر در ماشین های مدل قدیمی بیش از 10 سال رخ می دهد و می‌تواند دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. یکی از مشکلات عمده و متداول که بیشتر خودرو های قدیمی درگیر آن هستند، آن است که به مرور زمان زاویه های تنظیم این خودروها به هم می خورد و نیز هنگام انجام تعمیرات توسط تعمیرکاران غیر مجرب، این اندازه‌ها رعایت نمی‌شوند یا اصلا دقیق تنظیم نمی‌شوند.

فرمان ماشین در حین حرکت نباید به چپ یا راست منحرف شود، حتی اگر آن را رها کنید، نباید چنین وضعی پیش بیاید. گاهی هم فرمان لرزش دارد، بعضی وقت‌ها تنظیم فرمان آنقدر به هم خورده است که اصطلاحا می گویند فرمان گیج است چون به درستی عمل نمی‌کند. سایش لاستیک‌ها علاوه بر این‌ها می تواند علل گوناگون دیگری از جمله خرابی و سائیدگی پلوس ها، ایراد در بالانس چرخ‌ها و یا حتی تنظیم نبودن باد لاستیک‌ها داشته باشد.

سائیدگی غیر عادی لاستیک ها نشانه خوبی است برای این‌که متوجه شویم که زمان تعویض آن‌ها فرا رسیده است.

فرمان خودرو


اگر خودرو شما به هنگام رانندگی به یک سمت کشیده می‌شود ( بخصوص زمانی که فرمان را رها می کنید)، اولین کاری که باید انجام دهید این است که میزان بودن باد لاستیک ها را چک کنید. اما اگر باد لاستیک ها را چک کردید و تنظیم بودند، آن‌گاه ممکن است اشکال در جای دیگری باشد.

فنر بندی


فنر بندی ماشین از اجزای متعددی تشکیل شده است در این حالت لازم است که هم راستایی چرخ ها و یاتاقان های آنها و بوش و میله تعادل و بازوهای کنترل فنر و خود فنرها را بررسی کنید. اگر بخش هایی از فنر ها دچار سائیدگی شده یا صدمه دیده اند باید تعویض شوند. چون اگر این کار صورت نگیرد باعث فرسودگی و صدمه دیدن پیش از موعد سایر بخش های سیستم فنر بندی و خودرو می شود.

هم راستا شدن چرخ ها


برای هدایت کردن مناسب و درست خودرو و جلوگیری از سائیدگی لاستیک ها؛ لازم است که چرخها هم راستا باشند. این کار باعث می شود که از سائیدگی و اصطکاک و سر خوردن چرخها جلوگیری شود. ضمن اینکه میزان مصرف سوخت هم کاهش می یابد و از وارد آمدن فشار بر روی فرمان و سیستم فنر بندی کاسته می شود و هدایت خودرو بهتر صورت می گیرد.

برای همراستایی و تنظیم چرخهای خودرو سه نوع تنظیم وجود دارد:زوایای کبر، کستر و تفارب و تنافر زاویه چرخ ها

کمبر و کستر به معنی مقدار بیرون بودن و داخل بودن قسمت جلوی چرخ‌ها است . هدف از این تنظیم توزیع بار خودرو به طور متوازن بر روی سطح جاده است. این کار باعث می شود که فرمان دهی خودور به سهولت صورت گیرد و از سائیش لاستیک ها جلوگیر به عمل آید.
انواع لاستیک سایی
لاستیک سایی انواع مختلفی دارد و همیشه به یک شکل نیست در ادامه انواع لاستیک سایی‌ها را بررسی می‌کنیم.
ساییده شدن وسط لاستیک‌ها
اگر وسط لاستیک‌ خودرو ساییده شود نشان دهنده زیاد بودن باد در تایرها است و لازم است که حجم باد در تایرها را کمتر کنید. وقتی باد تایرها زیاد باشد به قسمت مرکزی آن فشار بیشتری وارد می‌شود در نتیجه فشار بیشتری که به مرکز لاستیک وارد می‌شود سبب شایش آن است.
ساییده شدن کناره لاستیک‌ها
اگر متوجه سایش لاستیک‌ها از کناره‌ها شدید باید بدانید که باد تایرها کم است و این باعث فشار به قسمت‌های کناره لاستیک‌ها شده و باعث ساییده شدن آن می‌شود.
منبع : image : Tire Review Magazine
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.