مشخصات فنی و تصاویر تویوتا GT86 + قیمت روز و ویدیو
تویوتا GT86 که Subaru BRZ نیز نامیده می شود، خودروی ست دو سرنشینه اسپرت کار (2+2 seater sports cars) که نتیجه همکاری شرکت تویوتا با سوبارو می باشد. موتور این خودرو باکستر اینجین (Boxer Engine) یا موتور تخت می باشد.موتور تخت (Flat Engine) یا موتور بوکسوری (به انگلیسی: Boxer Engine) نوعی موتور احتراق داخلی است که پیستونهای آن در امتداد صفحهٔ افق جابجا میشوند. سیلندرها در دو طرف میل لنگ قرار دارند و هریک از پیستونها توسط یک پین میل لنگ کنترل میشوند. ایدهٔ مفهومی این موتور در سال ۱۸۹۶ توسط کارل بنز ارائه شد.
قیمت تویوتا جی تی 86 مدل 2017 :
قیمت پایه این خودرو برای مدل دنده دستی 6 سرعته، 26255 دلار /1,759,085,000 تومان (قیمت تبدیل شده) و 26,975 دلار /1,807,325,000 تومان (قیمت تبدیل شده) برای مدل 6 سرعته دنده اتوماتیک می باشد.
در حدود سالهای ۱۹۶۰، کسی از خودروسازان ژاپنی انتظار ساخت مدلهای سرعتی و جوانپسند نداشت. هرچند تویوتا در همان زمان با محصولات خانوادگی و میانرده بازار خوبی در سطح جهانی بهدست آورده بود، اما سختکوشی ژاپنیها در ارتقای سطح کمی و کیفی محصولاتشان، آنها راه به افقهای جدیدی رساند. در موتورشوی توکیو ۱۹۶۵، تویوتا از یک خودروی دیدنی به نام 2000GT رونمایی کرد که طراحی آن، چیزی از رقیبان ایتالیایی زمان خود کم نداشت.
خودروی 2000GT در تاریخ خودروسازی ژاپن و خصوصا برند تویوتا یک طرح انقلابی محسوب میشود. با پیشرانهی ۱۵۰ اسب بخار ساخت یاماها، فقط ۳۵۰ دستگاه از این مدل تا سال ۱۹۷۰ تولید شد و حتی در فیلم شما فقط دوبار زندگی میکنید از مجموعه جیمز باند نیز حضور داشت. طرح افسانهای 2000GT، ژاپنیها را به خودباوری در تولید خودروهای اسپرت رساند و مشوق تویوتا و دیگر برندهای این کشور شد. امروزه ارزش کلکسونی این خودروی کلاسیک بیش از ۱.۲ میلیون دلار است.
از سال 2012 که اولین نسخه از GT86 معرفی شد، کیفیت قابل قبول رانندگی آن و ارزش بالایی که نسبت به قیمتش دارد، کاملا ثابت شده است. تویوتا از این خودروی خوشقیمت حتی در مسابقات ۲۴ ساعته آلمان هم استفاده کرد و در کلاس خود به قهرمانی نوربرگرینگ رسید. به نظر میرسد GT86 هم در پیست و هم در شهر، یک کوپه اسپرت بی رقیب است اما طبق معمول ژاپنیها دست از ارتقای محصولاتشان برنمیدارند و حالا نسخه جدیدی از این خودروی موفق را معرفی کردهاند.
کمپانی تویوتا، GT68 را با تغییرات فیس لیفتی برای سال ۲۰۱۷ آمده کرده است. این خودرو که همچنان مانند قبل ظاهری اسپرت دارد، با به کار گیری تکنیک های طراحی جدید، GT86 را خودرویی به روز نشان می دهد. عمده تغییرات این خودرو در بخش ظاهری بوده و گویا مشخصه فنی بیشتر در زمینه آلایندگی بهبود پیدا کرده است. چراغ های جلو و عقب جدید، فرم جدید سپر جلو، خط کشی جدید سپر عقب، رینگ های جدید، معرفی کیت های جدید و… از جمله تغییراتی است که روی GT86 با مدل ۲۰۱۷ اعمال می شود.
این خودرو با موتور دو لیتری Boxer بین ۱۹۷ تا ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید می کند. GT86 با مدل های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به صورت عمده به بازار ایران راه پیدا کرد. ولی به خاطر عدم استقبال کافی، واردات این خودرو از طرف واردکننده رسمی و شخصی متوقف شد. این روزها اگر نسخه صفر این خودرو مجددا وارد شود، احتمالا قیمتی بالای ۱۷۵ میلیون تومان را تجربه می کند.
شرکت سیف خودرو برنامه داشت تا سوبارو BRZ ( نمونه مشابه GT86) را به بازار ایران بیاورد. ولی با توجه به نوع فعالیت این شرکت، بدیهی است که حضور BRZ هم مانند مدل های دیگر سوبارو در ایران موفق نمی شود.
فراخوان تویوتا GT86 2017
اخیراً تویوتا فراخوان، 94 دستگاه از GT86 2017 را که از سوئیچ های معمولی (فاقد آپشن KEY LESS) بهره می برند داده است.
در بسیاری از خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک یک سیستم ایمنی ساده و کارآمد تعبیه شده است که تنها در صورت قرار گرفتن گیربکس در حالت پارک، اجازه خارج کردن کلید را به راننده می دهد.
اما به دلیل ایراد سوئیچ این سیستم ایمنی در تویوتا های مذکور به درستی کار نمی کند، در واقع این مشکل اتصال باعث می شود که راننده بتواند حتی در حالت خلاص بودن دنده یا قرار داشتن گیربکس بر روی حالت درایو نیز، سوئیچ را به راحتی برداشته و از خودرو خارج شود.
این موضوع خطر جاده ای ندارد ولی اگر راننده مقداری حواس پرت باشد می تواند خودرو را در هر دنده ای رها کند که امکان حرکت خودرو بوجود می اید و ممکن باعث جراحات جانی و ضرر مالی شود. تویوتا تعمیر این خودروهای معیوب را از دو هفته دیگر آغاز خواهد کرد.
دانلود ویدیو
از نظر بصری این خودرو تغییرات کمی داشته است. جلوپنجرهای عریضتر به همراه طراحی سپر جدید، مه شکنهای بازنگری شده و چراغهای LED جدید از این تغییرات هستند. همچنین اسپلیتر جلوی اصلاح شده به همراه اسپویلر واقع شده روی لبه صندوق نیز دیده میشوند. اگر دنبال ظاهری واضحتر و موقرتر هستید میتوانید اسپویلر را جدا کنید. بیشک بزرگترین بهروزرسانی خودرو چراغهای عقب LED هستند که در شب نمای متمایزتری را به خودرو میبخشند.
داخل کابین شاهد وضعیت کمی لوکستر هستیم. تویوتا مقداری چرم و آلکانترا را به دربها و داشبورد اضافه کرده و دوخت صندلیها نیز اصلاح شده است. هماکنون کنترلهای صوتی روی غربیلک فرمان وجود داشته که این امر به بهبود ارتباطات خودرو کمک کرده است. همچنین صفحهنمایش 4.2 اینچی با عملکرد کامپیوتر سفری در میان نشاندهندهها قرار گرفته است.
افرادی که منتظر تغییرات چشمگیر در قوای محرکه بودند ناامید خواهند شد چراکه تویوتا قدرت بیشتر و یا توربوشارژر را به خودروی فیس لیفت شده اضافه نکرده است. پس GT 86 فیس لیفت شده از همان پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری بوکسوری با قدرت 197 اسب بخار استفاده میکند. این خودرو با دو گیربکس قبلی دستی و اتوماتیک در دسترس است.
از پشت فرمان مدل جدید احساس بسیار مشابهی به مدل قبل از فیس لیفت دارد. خودرو خیلی سریع نیست اما قدرت کافی برای عبور مناسب از پیچها را دارد. در شرایط زمستانی، حدود 200 اسب بخار قدرت زیاد بوده و این خودرو حتی رانندههای باتجربه را سر ذوق آورده و البته محتاط میکند.
به منظور کمک به بهبودی چابکی خودرو مهندسان تویوتا برخی تغییرات را در سیستم فرمان و ضربهگیرها ایجاد کردهاند اما صادقانه باید گفت پیشازاین نیز خطای کمی وجود داشته و البته این بازنگریها را بدون راندن همزمان مدل فیس لیفت شده و قبل از آن نمیتوان متوجه شد.
با فشار زیادی پدال گاز در میانه و یا هنگام خروج از پیچ، حتی با روشن بودن سیستم کنترل کشش نیز عقب GT 86 خوشحال میشود. با خاموش کردن این سیستم و بکار گیری حالت پیست جدید قادر خواهید بود تا در سرعتهای پایین نیز دریفت های فوقالعادهای داشته باشید. فرمان خودرو تیز بوده و بالانس وزنی خوبی دارد و اگرچه سواری خودرو سفت است اما خیلی ناهنجار نشان نمیدهد. در حقیقت سواری خودرو رضایتبخش باقی مانده و صرفنظر از هر موقعیتی، سواری خودرو درگیر کننده و هیجانی است.
صدای تیپیکال پیشرانهی بوکسوری در این خودرو حس میشود. شخصیت پیشرانه به گونهای است که شما را ترغیب میکند تا دندهها را در ردلاین پیشرانه تعویض کنید.
اما چیزی که باعث شرمساری است اینکه GT 86 نمیتواند در بحث هزینههای سواری و مالکیت با رقبا رقابت نماید. آلایندگی 180 گرم در هر کیلومتر این خودرو زیاد بوده و مصرف سوخت ترکیبی 7.8 لیتری آن به این معنی است که دفعات بیشتری باید به پمپبنزین مراجعه نمایید. مدل قابل مقایسهی مزدا تنها آلایندگی 161 گرمی دیاکسید کربن داشته و هزینهی حدود 6500 پوندی کمتری دارد.
بازنگریهای کوچک تنها باعث تقویت تویوتا GT 86 به عنوان یکی از بهترین خودروهای اسپورت دیفرانسیل عقب بازار شده است. هرچند از زمانی که این خودرو عرضه شده مزدا MX-5 با بها و هزینههای کمتر و البته همان سواری و هندلینگ درگیر کننده بیشتر به چشم میآید.
مشخصات تویوتا GT 86 2.0 Pro
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 197 اسب بخار/205 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 225 کیلومتر در ساعت
داخل کابین شاهد وضعیت کمی لوکستر هستیم. تویوتا مقداری چرم و آلکانترا را به دربها و داشبورد اضافه کرده و دوخت صندلیها نیز اصلاح شده است. هماکنون کنترلهای صوتی روی غربیلک فرمان وجود داشته که این امر به بهبود ارتباطات خودرو کمک کرده است. همچنین صفحهنمایش 4.2 اینچی با عملکرد کامپیوتر سفری در میان نشاندهندهها قرار گرفته است.
افرادی که منتظر تغییرات چشمگیر در قوای محرکه بودند ناامید خواهند شد چراکه تویوتا قدرت بیشتر و یا توربوشارژر را به خودروی فیس لیفت شده اضافه نکرده است. پس GT 86 فیس لیفت شده از همان پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری بوکسوری با قدرت 197 اسب بخار استفاده میکند. این خودرو با دو گیربکس قبلی دستی و اتوماتیک در دسترس است.
از پشت فرمان مدل جدید احساس بسیار مشابهی به مدل قبل از فیس لیفت دارد. خودرو خیلی سریع نیست اما قدرت کافی برای عبور مناسب از پیچها را دارد. در شرایط زمستانی، حدود 200 اسب بخار قدرت زیاد بوده و این خودرو حتی رانندههای باتجربه را سر ذوق آورده و البته محتاط میکند.
به منظور کمک به بهبودی چابکی خودرو مهندسان تویوتا برخی تغییرات را در سیستم فرمان و ضربهگیرها ایجاد کردهاند اما صادقانه باید گفت پیشازاین نیز خطای کمی وجود داشته و البته این بازنگریها را بدون راندن همزمان مدل فیس لیفت شده و قبل از آن نمیتوان متوجه شد.
با فشار زیادی پدال گاز در میانه و یا هنگام خروج از پیچ، حتی با روشن بودن سیستم کنترل کشش نیز عقب GT 86 خوشحال میشود. با خاموش کردن این سیستم و بکار گیری حالت پیست جدید قادر خواهید بود تا در سرعتهای پایین نیز دریفت های فوقالعادهای داشته باشید. فرمان خودرو تیز بوده و بالانس وزنی خوبی دارد و اگرچه سواری خودرو سفت است اما خیلی ناهنجار نشان نمیدهد. در حقیقت سواری خودرو رضایتبخش باقی مانده و صرفنظر از هر موقعیتی، سواری خودرو درگیر کننده و هیجانی است.
صدای تیپیکال پیشرانهی بوکسوری در این خودرو حس میشود. شخصیت پیشرانه به گونهای است که شما را ترغیب میکند تا دندهها را در ردلاین پیشرانه تعویض کنید.
اما چیزی که باعث شرمساری است اینکه GT 86 نمیتواند در بحث هزینههای سواری و مالکیت با رقبا رقابت نماید. آلایندگی 180 گرم در هر کیلومتر این خودرو زیاد بوده و مصرف سوخت ترکیبی 7.8 لیتری آن به این معنی است که دفعات بیشتری باید به پمپبنزین مراجعه نمایید. مدل قابل مقایسهی مزدا تنها آلایندگی 161 گرمی دیاکسید کربن داشته و هزینهی حدود 6500 پوندی کمتری دارد.
بازنگریهای کوچک تنها باعث تقویت تویوتا GT 86 به عنوان یکی از بهترین خودروهای اسپورت دیفرانسیل عقب بازار شده است. هرچند از زمانی که این خودرو عرضه شده مزدا MX-5 با بها و هزینههای کمتر و البته همان سواری و هندلینگ درگیر کننده بیشتر به چشم میآید.
مشخصات تویوتا GT 86 2.0 Pro
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 197 اسب بخار/205 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 225 کیلومتر در ساعت
منبع : toyota.com/86/
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازهها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایدهآل برای پروژههای شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.