ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

روش صحیح باتری به باتری کردن ماشین | آموزش تصویری | ضررهای باطری به باطری

روش صحیح باتری به باتری کردن ماشین | آموزش تصویری | ضررهای باطری به باطریاستارت نخوردن خودرو معمولاً به دلیل خراب شدن باتری ماشین است. گاهی ممکن است بدون هیچ نشانه‌ای از قبل، ماشین شما دیگر روشن نشود. صدای ضعیف و ناله‌مانندی که با چرخاندن سوئیچ ماشین به گوش می‌رسد از خرابی خودرو خبر می‌دهد.

در این موقعیت، باید به چراغ‌های پشت آمپر توجه کنید. اگر هنگام استارت زدن، نور این چراغ‌ها ضعیف می‌شوند و یا به کل خاموش می‌شوند، باید سلامت باتری ماشین خود را بررسی کنید. چراغ‌های درون خودرو را روشن کنید و به میزان نور آنها دقت کنید.

اگر متوجه تغییر شدت نور نمی‌شوید، چراغ‌های جلو خودرو را روشن کنید و به نور آنها توجه کنید. اگر نور چراغ‌های خودرو شما کم‌رمق و ضعیف شده است، مطمئن باشید باطری ماشین شما خراب شده است. اگر عجله ندارید و در وضعیت مناسبی هستید، باید باتری ماشین خود را تعویض کنید. اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید این کار را در زمان دیگری انجام دهید، بهترین راه حل شما باتری به باتری کردن است. باطری به باطری کردن به شما این فرصت را می‌دهد تا باتری ماشین خود را موقتاً شارژ کنید و آن را به کار بیندازید.

در این مقاله، باتری به باتری کردن ماشین را به طور کامل و به صورت گام به گام به شما آموزش می‌دهیم تا در این موقعیت سخت بتوانید این کار را به آسانی و با ایمنی کامل انجام دهید.

ایمنی کار

هنگام باطری به باطری کردن خودرو، پیش از هر اقدامی باید باتری ماشین را بررسی کنیم. قاب باتری خودرو نباید ترک‌خوردگی، شکستگی و نشتی داشته باشد. با داشتن این نشانه‌ها باتری به باتری کردن صلاح نیست. همچنین اگر باتری شما زنگ‌زدگی یا سولفاته دارد، حتماً پیش از هر کاری باید آن را به خوبی تمیز کنید.

نکتۀ دیگری که باید برای باتری به باتری ایمن در نظر داشته باشید، استفاده از دستکش و عینک است. حتماً پیش از آغاز کار، دستکش مخصوص بپوشید و عینک ایمنی به چشم بزنید. با رعایت این نکته‌ها، پوست دست و چشم‌های خود را از آسیب اسید سولفوریک غلیظ درون باطری ماشین محافظت می‌کنید. همچنین به ابزاری که برای باتری به باتری کردن استفاده می‌کنید نیز دقت کنید. این اتصالات نیز باید بدون خوردگی و سالم باشند. برای باتری به باتری کردن به رسانایی قوی نیاز داریم.
راهنمای گام به گام باتری به باتری کردن ماشین
راهنمای گام به گام باتری به باتری کردن ماشین

1. خودرویی با باتری سالم برای باتری به باتری کردن پیدا کنید.

2. دو خودرو را روبه‌روی هم پارک کنید، طوری که موتور دو ماشین در نزدیکی هم قرار بگیرند.

3. سوئیچ هر دو خودرو را ببندید و کاپوت‌ها را باز نمایید.

4. کابل‌های باتری به باتری را به ترتیب وصل کنید. یک سر کابل قرمز رنگ را به قطب مثبت باتری خراب و سر دیگر را به قطب مثبت باتری ماشین سالم وصل کنید. سپس یک سر کابل مشکی رنگ را به قطب منفی باتری سالم و سر دیگر آن را به یک قطعه فلز رسانا یا یک قسمت فلزی رنگ‌نشده و رسانای قاب موتور ماشین خراب وصل کنید. دقت داشته باشید که وصل کردن درست کابل‌ها هنگام باطری به باطری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید آن را به دقت انجام داد. همچنین توجه داشته باشید که اتصالات محکم باشند و تکان نخورند.

5. حالا خودروی سالم را روشن کنید. اجازه بدهید حدود دَه دقیق کار کند. در این مدت در صورت لزوم کمی به ماشین گاز بدهید تا خاموش نشود. همچنین چراغ‌ها و دیگر سیستم‌های برقی آن را خاموش نگه دارید. سپس، بدون کندن کابل‌ها، به خودروی خراب استارت بزنید.

6. اگر خودروی خراب روشن شد، پس از چند دقیقه، کابل‌ها را به ترتیب از روی باتری ماشین‌ها جدا کنید. اتصال کابل مشکی را از بدنۀ خودروی خراب جدا کنید. اتصال سر دیگر کابل مشکی را نیز جدا نمایید. سپس کابل قرمز رنگ را از خودروی سالم جدا کنید. در پایان، کابل قرمز متصل به خودروی خراب را جدا نمایید. سعی کنید با گاز دادن و روشن نکردن چراغ‌ها و لوازم برقی، ماشین را روشن نگه دارید.
7. اگر خودروی سالم روشن نشد، باید زمان بیشتری برای شارژ شدن به باتری بدهید. مراحل باتری به باتری را دوباره انجام دهید. در صورتی که باز هم خودرو روشن نشد، باید با تهران‌باتری24 تماس بگیرید تا دیگر بخش‌های سیستم برقی خودرو شما را تست کنند و مشکل ماشین شما را برطرف نمایند.

ضررهای باطری به باطری

با رعایت موارد ایمنی و اصول باتری به باتری کردن ماشین، ضرری متوجه خودرو شما نخواهد شد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که باطری به باطری کردن فقط موقتاً ماشین شما را راه می‌اندازد. بهتر است شما در اولین فرصت ممکن باطری ماشین خود را تعویض نمایید. همچنین یادآوری این نکته ضروری است که با رعایت آداب نگهداری باتری ماشین، تا حد زیادی می‌توانید عمر مفید باتری ماشین خود را افزایش دهید و از خرابی باتری ماشین خود پیشگیری کنید. توجه داشته باشید که به احتمال زیاد، خودرو شما پس از خاموش شدن، دوباره روشن نخواهد شد و شما مجدداً باید عمل باتری به باتری را از نو انجام دهید.

tehranbattery24.com | wikihow.com | Grimmer Motors Hamilton | autobatteries.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.