ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تغییرات در تولید خودرو / ال 90 با موتور EF7 + تولید رهام با موتور تیبا

تغییرات در تولید خودرو / ال 90 با موتور EF7 + تولید رهام با موتور تیباتولید برخی از محصولاتی که به دلیل تحریم در ایران متوقف شده بود قرار است با تغییر موتور و گیربکس ادامه پیدا کند. پس از خروج آمریکا از برجام شرکت رنو فعالیت خود را برای تولید محصولات پلت‌فرم تندر ۹۰ در ایران تعلیق کرد اما رسانه‌ها خبر می‌دهند خودروسازان ایرانی با تغییراتی سعی در تولید دوباره این خودروها دارند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها قرار است تندر ۹۰ با «موتور ملی» یا همان EF7 شرکت ایران‌خودرو تولید و عرضه شود. ظاهرا کار طراحی و سوار کردن این موتور روی تندر ۹۰ طبق درخواست ایدرو از شش ماه گذشته آغاز شده و تست این خودرو هم به پایان رسیده است. قرار است علاوه بر موتور ملی با کد EF7 از گیربکس سمند نیز برای این خودرو استفاده شود.

این در حالیست که تولید تندر ۹۰ با موتور ملی یا EF7 موجب افزایش قدرت و شتاب خودرو خواهد شد. البته این احتمال نیز به صورت جدی وجود دارد که شاهد کاهش کیفیت تندر ۹۰‌های ایرانیزه شده با موتور ملی نسبت به نسخه اصلی ساخت رنو باشیم.

تولید تندر ۹۰ در زمان حضور مستقیم رنو در ایران به ساخت داخل ۶۰ درصدی رسیده بود ولی همچنان موتور و گیربکس آن توسط رنو و خارج از ایران تامین می‌شد.

برای گیربکس هم قرار است از گیربکس سمند که درایران تولید می‌شود استفاده شود.

البته منتقدان معتقد هستند این خودرو با این گیربکس و موتور جدید را دیگر نمی‌توان همان محصول قبلی دانست.

تندر ۹۰ یا لوگان محصول ارزان‌قیمت شرکت رنو است که بر اساس پلت‌فرم نیسان میکرا برای کشورهای در حال توسعه طراحی شده است. اما به دلیل استقبال گسترده، توسط شرکت داچیا زیر مجموعه رنو به اروپای غربی هم صادر می‌شد. این خودرو در زمان عرضه ارزان‌ترین خودروی اروپا بود.

شرکت سایپا هم برای عرضه جدیدترین محصول خود با نام رهام با مشکلاتی روبه‌رو است این خودرو از پلت‌فرم توسعه یافته تویوتا یاریس بهره می‌برد که دانش فنی ساخت آن توسط چند شرکت چینی به سایپا منتقل شده است. برای موتور و گیربکس این خودرو قرار بود از موتور یکی از محصولات شرکت برلیانس چین استفاده شود اما با قطع همکاری برلیانس با ایران، این خودرو مشکل تامین موتور پیدا کرد.

حالا سایپا با تقویت موتور ایرانی خودرو تیبا با استفاده از توربوشارژ، قرار است از این موتور با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گیربکس تیبا در خودرو رهام استفاده کند.

شرکت ایران‌خودرو با کمک مشاوران آلمانی برای برطرف کردن نیاز موتوری‌اش سری جدید موتور سه سیلندر طراحی کرده است.

نسل جدید پیشرانه‌های ایران‌خودرو با دو حجم وبا دو عنوان به بازار معرفی شده است. این پیشرانه توسط «ایپکو» (تحقیقات و مهندسی موتورهای ایران‌خودرو) در شرایط تحریم و خروج شرکت آلمانی ماهله از ایران، طراحی شده و به مرحله نهایی جهت تولید انبوه رسیده است.

این موتورها به صورت سه سیلندر طراحی شده و با دو حجم ۱.۵ لیتر و ۱.۲ لیتر برای محصولات ایران‌خودرو در دسترس قرارگرفته است.

این پیشرانه‌ها به فناوری‌هایی مانند زمان‌بندی متغیر سوپاپ و سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز هستند.

در حال حاضر یکی از روش‌های کاهش مصرف سوخت در خودروها، کوچک‌سازی موتورهای درون‌سوز و استفاده از موتورهای سه سیلندر و افزایش فشار احتراق در موتورهای بنزینی برای افزایش راندمان است. این عامل سبب کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا می‌شود، اما مشکل آنجاست که اینگونه از موتورها با بنزین ایران دچار مشکل می‌شوند.

بنزین ایران اکتان پایینی دارد و موتورهای جدید با این بنزین دچار پدیده‌ای به نام ناک می‌شوند که سبب خرابی موتور می‌شود.

از نظر کارشناسان راه‌های میان‌مدت برای کاهش آلودگی هوا، خودروهای هیبریدی و موتورهای کوچک درون‌سوز هستند و راه بلند مدت برقی شدن و استفاده از خودروهای پیل‌سوختی است.
منبع : / نویسنده : جواد عسگری rferl.org
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.