ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نشانه های خرابی بخاری ماشین + دلیل بد کار کردن بخاری خودرو

نشانه های خرابی بخاری ماشین + دلیل بد کار کردن بخاری خودرواصلی ترین و شایع ترین خرابی های بخاری خودرو را کمبود گرمای تولید شده توسط آن است؛ گرفتگی یا خراب شدن رادیاتور بخاری می تواند علت این اتفاق باشد. در صورتی که رادیاتور عملکرد مناسبی نداشته باشد انتقال حرارت به درستی اتفاق نمی افتد و بخاری خودرو به خوبی فضا را گرم نمی کند.

یکی دیگر از دلایل این اتفاق نیز می تواند گرفتگی لوله رابط بین رادیاتور و بخاری باشد که باعث می شود آب داغ موتور به درستی وارد رادیاتور نشود و عمل گرمایش به درستی انجام نشود.

یکی دیگر از مشکلاتی که برای سیستم گرمایش خودروها اتفاق می افتد خراب شدن فن بخاری است؛ این اتفاق باعث می شود که گرمای تولید شده در رادیاتور به کلی یا به خوبی وارد فضای کابین نشود؛ معمولاً در این حالت با تعویض فن یا در صورت امکان تعمیر آن مشکل برطرف می شود. وجود ایراد در آب رسانی سیستم خنک کننده ماشین یا کمبود مایع خنک کنند نیز در عمل گرمایش ماشین اختلال ایجاد می کند.

خراب شدن ترموستات نیز در عمل گردش مایع خنک ساز و در نتیجه عملکرد بخاری خودرو تاثیرگذار خواهد بود. در صورتی که ترموستات درست کار نکند و همواره مسیر گردش آب خودرو باز باشد، موتور و در نتیجه مایع خنک کننده به خوبی گرم نخواهند شد.

گاهی اوقات به دلیل عدم درزبندی مناسب پوسته فن یا نشت آب از رادیاتور بخاری بوی نامطبوعی وارد فضای کابین می شود که برای برطرف کردن آن باید این واشرها و درزها مورد بررسی و در صورت نیاز تعمیر قرار بگیرند.

شکسته شدن پروانه داخل واتر پمپ خودرو نیز از آنجاییکه چرخش صحیح آب در اطراف موتور خودرو را مختل می کند باعث می شود که بخاری خودرو به درستی کار نکند. در این حالت زمانی که موتور با دور پایین کار می کند بخاری ولرم و با حرکت کردن موتور و یا بالا رفتن دور موتور بخاری خودرو گرم می شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.