مشخصات فنی و نقد و بررسی سوزوکی سلریو Celerio + قیمت و آلبوم عکس
مطمئناً این خودرو در برابر برخی رقبای هیجانانگیز و زیبای خود کم میآورد اما هماکنون سلریو Celerio بیشک یکی از بهترین خودروهای میکروی شهری است که میتوانید بخرید.سلریو تنها یک سال پیش در استرالیا عرضه شده و پیش از این در برابر رقبایی چون نیسان میکرا و میتسوبیشی میراژ قرار گرفته و در رقابتهای دوبهدو در ردهی انتهایی قرار گرفته است. اما هماکنون اوضاع تغییر کرده است.
فروش میکرا متوقف گردیده و مدل تازهی آن در آینده معرفی خواهد گردید و کیا پیکانتو نیز در اواخر آوریل روی بازار را خواهد دید. مدل دیگر نیز هولدن اسپارک خواهد بود که از صفحه لمسی با اپل کارپلی و اندروید اتو بهصورت استاندارد بهره میبرد و پیکانتو نیز با داشتن گیربکس اتوماتیک بهای 14990 دلاری دارد. خب آیا سلریو در این جنگ بیرحم شانسی برای زنده ماندن خواهد داشت؟
این خودرو در حال حاضر با گیربکس دستی بهای 12990 دلاری دارد و احتمالاً ارزانترین خودروی میکرو است. تنها خودروی ارزانتر از سلریو مدل میراژ است که بدون در نظر گرفتن هزینههای سواری بهای 12250 دلاری دارد. سلریو تنها بهصورت تک تیپ با انتخاب گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT در دسترس است.
در بحث آمار فروش، پیشروهای این سگمنت بهصورت عمومی عبارتاند از هولدن اسپارک، میتسوبیشی میراژ و نیسان میکرا. سلریو در ردهی پنجم پرفروشها قرار دارد و بالای سر خود فیات 500 را می بیند.
این هاچبک 4 سرنشینه 5 درب دارای پیشرانهی 3 سیلندر 1 لیتری است و از جمله امکانات آن میتوان به ریموت قفل مرکزی، پاور ویندوز و اتصال بلوتوث اشاره کرد. اگر میخواهید که سلریوی خود را شخصیسازی کنید باید گفت که آپشن های کمی وجود دارند. 5 انتخاب برای رنگ بدنه موجود بوده و خودروی حاضر در تست رنگ متالیک خاکستری معدنی را دارد.
ابعاد بسیار کوچک خودروهای میکرو این دسته از وسایل نقلیه را برای پارک در محلهای شلوغ ایده آل میسازد. طول/عرض/ارتفاع سوزوکی سلریو به ترتیب برابر است با 3.6/1.6/1.54 متر. میکرا و میراژ اندکی طویلتر هستند درحالیکه رقبای دیگر یعنی پیکانتو و اسپارک 5 میلیمتر کوتاهتر هستند.
چیزی که سلریو دارد و اکثر رقبا فاقد آن میباشند احساس واقعی جاداری داخل خودرو است. حس کابین خودرو چیزی شبیه خودروهای مرسوم است.
در کنسول و داشبورد خودرو هیچ نشانهای از پلاستیک نرم به چشم نمیخورد و تنها بخشی از درها دارای تریم فابریک هستند که با مواد صندلیها برابری دارند.
در صندلی راننده شاهد موقعیت رانندگی بالا و قابل ذکری هستیم حتی اگر صندلی در سطحی پایینتر تنظیم شود، فضای سر زیادی را مشاهده میکنیم. در روی جاده سلریو این احساس را ایجاد میکند که در ارتفاعی بالاتر قرار داریم. صندلیها بسیار سفت هستند اما به نظر میرسد که در مکانهای صحیح از بدن حمایت میکنند.
صفحهنمایش دیجیتالی کوچکی وجود دارد که اطلاعات مربوط به سیستم صوتی و سرگرمی را نشان میدهد. این صفحه اصلاً خیالانگیز نبوده و رزولوشن بسیار پایینی دارد. دکمهای برای عملکردهایی نظیر دادههای سفر، مصرف سوخت و محدودهی حرکتی وجود ندارد و به جای آن دو اهرم قرار گرفته که در مکان نشان دهندههای اطلاعات عمل میکنند.
در روی غربیلک فرمان دکمههایی وجود نداشته و برای بلوتوث، پاسخ به تلفن و قطع آن سه دکمه در کنار ستون فرمان تعبیه شده است.
در صندلیهای عقب فضای کافی برای دو سرنشین بالغ وجود داشته و فضای سر و پا نیز زیاد است اما در مقایسه با رقبا فضای زانوها کمتر است.
سلریو صندوق عقبی با حجم 254 لیتر دارد که بزرگتر از صندوق 251 لیتری میکرا،235 لیتری میراژ،200 لیتری پیکانتو و 185 لیتر
در روی جاده سلریو رفتار بسیار خوبی از خود نشان میدهد. پیشرانهی 3 سیلندر 1 لیتری این خودرو در هماهنگی با گیربکس CVT عمل کرده و قدرت 67 اسب بخاری و گشتاور 90 نیوتون متری تولید میکند. این مقدار نیرو در مقایسه با رقبای خود در این کلاس ضعیف است.
در هنگام شروع به حرکت خودرو شاهد تعلل هستیم مخصوصاً اگر پدال را تا انتها فشار دهید؛ اما باید گفت که پیشرانهی 3 سیلندر شخصیتی دارد که در هنگام حرکت خود را نشان میدهد. این پیشرانه قطعاً در هنگام حرکت کردن خود را مشتاقتر نشان میدهد.
سواری خودرو نسبتاً مهربان بوده و در سرعتگیرها و دستاندازها خیلی ناراحتی از خود نشان نمیدهد. در سرعتهای بزرگراهی صدای جاده به داخل کابین نفوذ میکند.
فرمان خودرو کمی مبهم عمل میکند اما هنوز هم خوب و سبک است. به لطف پنجرههای بزرگ کناری و کاپوت پوزهکوتاه، دید خودرو عالی است.
در سالهای اخیر برای دست یافتن به حداکثر امتیاز ایمنی در تستهای تصادف نیاز به تجهیزات ایمنی زیادی است. سرلیو در سال 2015 تنها 4 ستاره را در این تستها به دست آورده است. البته نتایج تستهای سلریو با 5 ستارهای که میراژ در سال 2013 به دست آورده است برابری میکند. باید گفت که اسپارک و پیکانتو در تستهای امسال 5 ستارهی کامل را به دست آوردهاند.
در هر مدلی سلریو تجهیزات ایمنی پایه را دارد که این تجهیزات عبارتاند از 6 ایربگ، کنترل پایداری، ترمزهای ضد قفل، کمک ترمز و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز.
سلریو در بحث مصرف سوخت نیز خوب عمل میکند. در مدت زمان تست این خودرو ما به مصرف 6 لیتر در هر صد کیلومتر دست یافتیم که اندکی از مصرف ادعایی 4.8 لیتری بیشتر است. سوزوکی برای این خودرو گارانتی 3 ساله/100 هزار کیلومتری و برنامهی سرویس 5 ساله را ارائه کرده است.
سوزوکی سلریو 2016 خودرویی جادار و خونسرد در جاده است. البته کاستیهایی در بخش ایمنی خودرو و سیستم اطلاعات سرگرمی وجود دارد که باید برطرف شوند. هرچند این خودرو به عنوان یکی از ارزانترینهای بازار باقی میماند.
کارایی و مصرف سوخت: 6.5
فضای کابین و راحتی: 7.5
تکنولوژی و ارتباطات: 6.5
قیمت و تجهیزات: 7
سواری و هندلینگ: 7
میانگین امتیازات: 7 از 10
مشخصات سوزوکی سلریو 2016
قیمت: 13990 دلار استرالیا
پیشرانه: 3 سیلندر 1 لیتری
قدرت/گشتاور: 67 اسب بخار/90 نیوتون متر
گیربکس: CVT، دیفرانسیل جلو
وزن خالص: 860 کیلوگرم
مصرف سوخت ادعایی: 4.8 لیتر در هر صد کیلومتر
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازهها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایدهآل برای پروژههای شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.