ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

معرفی کادیلاک XLR، یکی از متفاوت ترین کوپه رودسترهای جهان

معرفی کادیلاک XLR،  یکی از متفاوت ترین کوپه رودسترهای جهانکادیلاک اکس ال آر اولین بار سال 2003 و در کلاس "اسپرت/رودستر/لوکس" معرفی شد. این کوپه 2 درب برپایه پلتفرم Y جنرال موتورز توسعه یافت. پلتفرمی که سابقه آن در کارنامه خودروساز آمریکایی به سال 1961 و بیوک اسپشال باز می گردد. خودروهای اسپرت مطرح دیگری مانند کوروت کانورتیبل سی4 نیز محصول همین پلتفرم بود.

این خودرو یکی از متفاوت ترین کوپه رودسترهای جهان در فاصله سال های 2003 تا 2009 با برند کادیلاک شده است.
Cadillac XLR
#19 Cadillac XLR
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
کادیلاک اکس ال آر آنچنان در زمینه طراحی موفق بود که حتی امروز هم یک دستگاه از آنرا می توان به بسیاری از رودسترهای مدل سال ترجیح داد و از سواری با آن لذت برد. نگاه متفاوت طراحان کادیلاک به مفهوم رودستر و ترکیب آن با رویکردهای لوکس برند مذکور به بهترین نتیجه ممکن رسید.

از منظر ابعاد؛ این خودرو 4514 میلیمتر در طول، 1836 میلیمتر در عرض و 1280 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با 2685 میلیمتر است. وزن خالص اکس ال آر برابر با 1740 کیلوگرم گزارش شده است.

در بخش پیشرانه باتوجه به زمان تولید از 2 موتور مختلف خانواده نورث استار برای اکس ال آر استفاده شد. یکی نمونه 4.6 لیتری 8 سیلندر که 320 اسب بخار خروجی داشت و در زمان تولید جز برترین موتورهای تولید در صنعت خودرو لقب گرفت. دیگری نمونه 4.4 لیتری سوپرشارژ 8 سیلندر که 443 اسب بخار خروجی داشت(XLR-V).


اکس ال آر-وی در آزمایش ها طی 4.6 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت رسید. این مدل در اواخر سال 2006 در بازار آمریکا با قیمت 110 هزار دلار عرضه شد تا یکی از گرانترین های جنرال موتورز در آن زمان باشد.

در بخش جعبه دنده نیز مدل های 5سرعته و 6 سرعته اتوماتیک استفاده شد.

نویسنده : مازیار دانیالی | images : motor1.com
آلبوم عکس
CADILLAC XLR :
#19 Cadillac XLR
#18 Cadillac XLR
#17 Cadillac XLR
#16 Cadillac XLR
#15 Cadillac XLR
#14 Cadillac XLR
ادامه
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.