ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

یاقوت کبود قدرتمندترین سدان جهان رونمایی شد

یاقوت کبود قدرتمندترین سدان جهان رونمایی شدشرکت لوسید موتورز (LUCID MOTORS) که توسط مدیر سابق شرکت تسلا تاسیس شده است، از قوی ترین خودروی صندوقدار جهان که گفته می شود ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد، رونمایی کرد.

این شرکت که یکی از سهام داران اصلی آن صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی است، در حال حاضر یک مدل الکتریکی لوکس به نام ایر (Air) تولید می‌کند. که مدل جدید نسخه تقویت‌شده‌ای از لوسید ایر با ظاهری اسپرت تر خواهد بود.
Lucid Air Sapphire Edition
لاستیک‌های این خودرو یاقوت کبود (Lucid Air Sapphire Edition)، نسبت به لوسید ایر، پهن‌تر و کمک‌فنرهایش سفت‌تر است و ترمزهای قوی‌تری دارد. ماشین سه موتور الکتریکی دارد و لوسید می‌گوید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ثانیه‌اش کمتر از دو ثانیه است. به گفته کارخانه ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۰۰ مایل (۶۴۳ کیلومتر) حرکت کند.
Lucid Air Sapphire Edition
جف کاری، مدیر بازاریابی لوسید می‌گوید که این شرکت با یاقوت کبود به دنبال مشتریان مدل‌های تقویت‌شده بنز و ب‌ام‌و است که می‌خواهند ماشین الکتریکی سوار شوند. در بین ماشین‌های الکتریکی، مدل تقویت شده تسلا S نزدیک‌ترین رقیب لوسید است که ۱۰۲۰ اسب بخار نیرو دارد و با شتابی مشابه قیمتش کمی بیشتر از ۱۳۷ هزار دلار است.

قیمت یاقوت کبود چقدر است؟

در حالی که تسلا اس رقیب اصلی این خودرو، ۱۳۷ هزار دلار قیمت دارد، یاقوت کبود با قیمت ۲۴۹ هزار دلار /16,683,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) به بازار عرضه می شود.

همچنین قیمت مدل استاندارد لوسید ایر ۱۷۹هزار دلار /11,993,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) است و قرار است در آینده یک مدل ارزان‌تر از این ماشین با قیمتی زیر ۹۰ هزار دلار /6,030,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) هم به بازار عرضه شود.

لوسید اعلام کرده که تاکنون بیش از ۳۷ هزار سفارش خرید برای مدل ایر دریافت کرده و امسال بین شش تا هفت هزار دستگاه ماشین تولید خواهد کرد. تولید مدل تقویت شده یاقوت کبود سال آینده آغاز خواهد شد. این کارخانه قصد دارد در سال ۲۰۲۴ یک مدل شاسی‌بلند به محصولاتش اضافه کند.
منبع : theverge.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.