ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

قیمت پراید از 8 میلیون به 40 میلیون تومان می رسد!

قیمت پراید از 8 میلیون به 40 میلیون تومان می رسد!در ادامه حمایت های شدید خبرآنلاین از حسن روحانی و سلسله گزارش‌های هدفمند، این بار این وب سایت در گزارشی آینده قیمت پراید را در صورت پرداخت یارانه 150 هزار تومانی که یکی از کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری 96 وعده آنرا داده، پرداخته است.

فربد زاوه کارشناس خودرو در گفت‌وگویی درباره بار تورمی یارانه 150 هزار تومانی روی بازار ارز، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم یارانه به صورت مستقیم تاثیری در بازار خودرو داشته باشد، چون میزان پرداختی حتی اگر به 150 هزار تومان برسد، عدد قابل توجهی نیست که بتواند قدرت خرید را برای خرید یک کالایی مثل خودرو تقویت کند.

زاوه در پاسخ به این پرسش که سال 89 پراید حدود 8 میلیون تومان بود، الان شده حدود 21 میلیون تومان، یعنی پراید شده دو برابر و نیم شده است. با توجه به این‌که وعده یارانه 150 هزار تومانی به همه مردم داده شده و این یعنی 100 هزار تومان یارانه افزایش پیدا می‌کند و باعث رشد نقدینگی در جامعه می‌شود، تا چه اندازه می‌تواند روی قیمت‌ها در بازار اثر بگذارد؟ تصریح کرد: بستگی به تورم بخشی صنعتی و تورم تولید خواهد داشت. مثلا تورم 30 درصدی در سه سال همه چیز را بیش از دو برابر گران‌تر می‌کند، یعنی 20 میلیون تومان را به بیش از 40 میلیون تومان می‌رساند.

وی تاکید کرد: من شخصا مخالف سرسخت پرداخت نقدی یارانه هستم و معتقدم سرمایه ملی که باید صرف سرمایه‌گذاری در توسعه کشور شود، حراج می‌شود. باید تورم را کنترل و ثروت تولید کرد تا مشکلشان حل شود؛ نه اینکه پول توجیبی به آنها داد. این موضوع باید به مردم دقیق توضیح داده شود که این پول کمکی به آنها نه در کوتاه‌مدت نه در بلندمدت نمی‌کند، حتی اگر اثر تورمی نداشته باشد.

این کارشناس خودرو خاطرنشان کرد: موضوعی که باید توضیح داد، این است که با 80 هزار میلیارد تومان اضافه یارانه این طرح، چه پروژه‌هایی که نمی‌شود انجام داد که ارزش و تولید ثروت آن خیلی بیشتر از پولی است که می‌گیریم و در عین حال، اثر تورمی ندارد و ارزشش کم نمی‌شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.