ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بزرگ ‌ترین خودروساز جهان در سال 2020 معرفی شد

بزرگ ‌ترین خودروساز جهان در سال 2020 معرفی شدتویوتا با پیشی گرفتن از گروه فولکس‌واگن، عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان را در سال ۲۰۲۰ به دست آورد. خودروساز ژاپنی همراه با زیرمجموعه‌هایش لکسوس، دایهاتسو و کامیون‌سازی هینو سال گذشته میلادی ۹ میلیون ۵۳۰ هزار دستگاه ماشین فروخت و پس از پنج سال رقیب آلمانی خود را از صدر به پایین کشید.

فروش فولکس‌واگن که شامل دوازده کارخانه از جمله آئودی و پورشه است، در سال گذشته با بیش از پانزده درصد کاهش ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه بود. فروش تویوتا هم نسبت به سال ۲۰۱۹ بیش از ده درصد کاهش یافت. دلیل این کاهش بحران کرونا بود که خودروسازان را ناچار کرد کارخانه‌های خود را برای مدتی تعطیل کنند و مردم را خانه‌نشین کرد و باعث شد تقاضا برای ماشین کمتر شود.

یکی از دلایلی که تویوتا از بحران کرونا آسیب کمتری دید، بازگشت سریع‌تر بازارهای ژاپن و جنوب آسیا به حالت عادی بود. اما اروپا که فولکس‌واگن در آن قوی‌تر است، هنوز نتوانسته ویروس کرونا را کنترل کند.

رقابت این دو خودروساز برای فروش بیشتر در حالی است که هر دو از نظر ارزش سهام، با فاصله زیادی از تسلا عقب افتاده‌اند. ارزش خودروساز الکتریکی آمریکایی اکنون حدود ۸۱۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود که سه برابر تویوتا و ۹ برابر فولکس‌واگن است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.