ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

کاهش شدید تولید خودروهای چینی و فرانسوی در بازار ایران / از برلیانس تا رنو و پژو

کاهش شدید تولید خودروهای چینی و فرانسوی در بازار ایران / از برلیانس تا رنو و پژودر حالی که خودروسازان ایرانی برای تحویل خودروهای پیش‌فروش شده تاخیر دارند، تولید خودرو درایران بازهم ۳۵ درصد کاهش یافت.

برپایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، از آغاز امسال تا پایان دی ماه، ۸۱۲ هزار و ۹۷۹ دستگاه انوع خودرو در ایران تولید شد که در مقایسه با پارسال ۳۵.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. در مدت مشابه پارسال یک میلیون و ۲۵۷ هزار دستگاه خودرو در ایران تولید شده بود.

بیشتر کاهش تولید به خودروهایی چینی و فرانسوی باز می‌گردد. تولید محصولات رنو در حالی کاهش شدیدی دارد که این شرکت فعالیت خود را در ایران تعلیق کرده است.

پژو هم چنین کاری کرده است اما تنها تولید محصولات جدید این شرکت مانند پژو ۲۰۰۸ در ایران خودرو قطع شده است و تولید محصولاتی مانند پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ که ایران موفق‌شده بخش زیادی از آن‌ها را ساخت داخل کند، ادامه دارد. البته تولید این محصولات هم کند شده است.

برخی شرکت‌های چینی که همکاری گسترده‌ای با خودروسازان اروپایی دارند فعالیت خود را در ایران کاهش داده‌اند.

برلیانس چین که همکاری گسترده‌ای با خودرو سازان آلمانی دارد از جمله این خودروسازان است.

در ۱۰ ماه اول سال جاری ۷۵۸ هزار دستگاه سواری در شرکت‌های خودروسازی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در مدت یاد شده ۴۲ هزار دستگاه وانت در ایران تولید شد که حاکی از کاهش ۳۲ درصدی است.

تا پایان دی ماه، یک هزار و ۲۰۷ دستگاه ون و یک هزار و ۵۴۰ دستگاه مینی بوس و میدل‌باس در ایران تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۸۲ درصد و ۶۲ درصد رشد داشته است.

بررسی آمارهای وزارت صنعت حاکی است تا پایان ماه دهم سال جاری ۵۴۰ دستگاه اتوبوس و ۹ هزار دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده در ایران تولید شد که به ترتیب حاکی از افت ۶۳ درصدی و ۲۸ درصدی است.

شرکت‌های کامیون‌ساز بزرگ مانند مرسدس بنز و ولوو که قصد سرمایه‌گذاری گسترده در صنعت کامیون‌سازی ایران را داشتند با تحریم‌های جدید آمریکا و خروج این کشور از برجام، فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند .

در دی ماه امسال در مجموع ۵۰ هزار دستگاه انواع خودرو درایران تولید شد.

با وجود کاهش تولید رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته است «با تلاش معاونت امور صنایع با تعیین شدن تکالیف خودروسازان برای ایفای تعهدات خود به مشتریان، موضوع به خوبی مدیریت شد.»

شرکت سایپا ادعا کرده است توانسته با میانگین تولید روزانه یک هزار و ۱۶۸ دستگاه خودرو در هفته چهل و پنجم، نسبت به هفته‌های چهل و سوم و چهل و چهارم امسال رشد ۱۹.۸ درصدی تولید را ایجاد کند.

این گروه خودروسازی در هفته چهل و سوم بطور میانگین ۹۷۵ دستگاه در روز و در هفته چهل و چهارم بطور میانگین یک هزار و ۹۵ دستگاه خودرو تولید کرد.

تولید شرکت‌های خودرو ساز ایرانی در حالی کاهش یافته است که این شرکت‌ها با مشکل تحویل خودروهای خود به مشتریانشان روبه‌رو هستند .

در حالی شرکت‌های خوروسازی ایرانی قیمت‌های محصولات خود را افزایش داده‌اند و اقدام به پیش‌فروش‌های جدید کرده‌اند که هنوز بسیاری از خودروهایی که قراربود در سال جاری تحویل دهند را نتوانسته‌اند اساسا تولید کنند.

به گفته خودروسازان ایرانی قراربود پس از افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها، قیمت خودرو در بازار تعدیل شود. اما عدم عرضه کافی خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز، مانع آن شده‌است. در حال حاضر خودروهای داخلی در بازار همچنان با قیمت‌های بالا عرضه می‌شوند، در عین حال در برخی موارد نیز قیمت برخی خودروها افزایش یافته است.

رشد قیمت خودروهای داخلی در بازار در شرایطی همچنان ادامه دارد که بازار با رکود خرید و فروش مواجه است و در این وضعیت، افراد زیادی که در ماه‌های گذشته اقدام به خرید خودرو کرده بودند، حالا منتظرند تا شاید باز هم قیمت‌ها بالاتر رود و برای فروش خودروهایشان اقدام کنند. در مقابل، خریداران نیز دست نگه داشته‌اند و حاضر به پرداخت برای خرید خودرو نیستند.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در این مورد به فارس گفته است «شرکت‌های خودروساز اعلام کردند که محصولاتشان را پنج درصد زیر قیمت بازار قیمت‌گذاری می‌کنند، همین مسئله باعث تشدید قیمت‌ها در بازار شد چرا که همزمان با افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها، عرضه خودرو رشدی نداشت و در نتیجه اعلام خبر افزایش قیمت کارخانه‌‌ها تنها باعث ادامه روند قیمت‌های بالای خودرو در بازار شد. اعلام این خبر در وضعیتی که فروش فوری و ۱۵روزه خودرو توسط خودروسازان صورت نمی‌گیرد، تنها باعث تشدید قیمت‌ها و جلوگیری از کاهش قیمت خودرو در بازار شده است».

اما موضوع افزایش قیمت تنها یکی از دلایل نارضایتی مشتریان است؛ به برخی افراد گفته شده است برخی مدل‌ها را شرکت‌های خودروساز نمی‌توانند تامین کنند و بهتر است مدل خودرو خود را تغییر دهند. این در حالی است که بسیاری از خریداران می‌گویند خودروسازان محصولاتی را که به آن‌ها فروخته‌اند با قیمت بیشتر از بازار به‌فروش رسانده‌اند. محصولاتی که شامل خودروهای رنو و برخی محصولات چینی هستند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.