ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهنمای خرید خودرو دست دوم / مهمترین نکات هنگام خرید ماشین کارکرده

راهنمای خرید خودرو دست دوم / مهمترین نکات هنگام خرید ماشین کارکردهخرید خودرو دست دوم همواره طرفداران پر و پا قرص خود را دارد. همه­ ی آنها اعتقاد دارند این کار مزایای متعدد اقتصادی به همراه دارد. هدف ما از ارائه­ ی راهنمای خرید خودرو دست دوم کمک به افرادی است که آشنایی چندانی با روش انتخاب و خرید این خودروها ندارد. ما در 21 عنوان کوتاه و آسان شما را با روش های صحیح این کار آشنا خواهیم کرد.

پیش از هر چیز لازم به ذکر است، آشنایی با یک مکانیک امین و متبحر می تواند بسیاری از دغدغه های شما را در رابطه با خرید خودرو دست دوم برطرف نماید. این موضوع به ویژه در رابطه با نکات فنی در حوزه ­ی موتور و گیربکس اهمیت بسزایی دارد. حال شما می توانید با مطالعه­ ی ترفندهای پیش رو، بیشتر با فوت و فن خرید ماشین دست دوم آشنا شوید.

1 . برای خرید خودرو دست دوم حتما ماشین را در روز بازدید کنید.



این موضوع یکی از نکات کلیدی است. بسیاری از فاکتورهایی که می بایست مورد بررسی قرار بگیرند، تنها در نور روز و بهتر بگوییم هنگام ظهر نمایان می گردند. در زیر تابش مستقیم نور خورشید و با تغییر زاویه­ ی دید، شما می توانید کوچکترین فرورفتگی ها و آثار تصادفات جزئی را نیز مشاهده کنید. ضمنا بسیاری از رنگ پریدگی ها که در نتیجه­ ی صافکاری و نقاشی مجدد به وجود آمده اند نیز در زیر نور خورشید نمایان تر هستند.

2 . چک لیست خرید خودرو دست دوم را به همراه داشته باشید.



داشتن یک چک لیست به ویژه برای افراد تازه کار در بازار خودرو الزامی است. شما می توانید از سرفصل های همین راهنمای خرید خودرو دست دوم به عنوان یک چک لیست کامل جهت بررسی تمامی فاکتورهای ضروری استفاده کنید.

3 . با اهمیت رنگ شدگی بخش های مختلف خودرو آشنا باشید.



در رابطه با موضوع رنگ، سلائق متنوعی بین خریداران خودرو وجود دارد. عده ای حتی یک معامله­ ی خوب را نیز به علت یک لکه رنگ برهم می زنند و گروهی دیگر تنها به عدم وجود یک تصادف شدید، اهمیت می دهند.

به طور کلی می توانیم به شما بگوییم حجم و محل رنگ شدگی به ویژه در درب ها و کاپوت جلو، نشانه­ ی خوبی نیست. تمیز بودن ظاهر خودرو و عدم وجود نقاط رنگ شده­ ی فراوان علاوه بر زیبایی، نشان دهنده­ ی میزان اهمیت صاحب قبلی خودرو به سلامت آن نیز می باشد.

4 . گول ظاهر تمیز و موتور کارواش شده را نخورید.



همیشه وجود یک موتور کاملا تمیز طبیعی نبوده و ممکن است یک روغن ریزی شدید را از چشم شما مخفی نگاه دارد. هر خودرویی حتی با موتور کاملا سلامت، کمی کثیف بوده و در بخش هایی دارای وجود روغن است.

5 . مدت زمان تست موتور و فنی خودرو را فراموش نکنید.



با یک نگاه سطحی و چند مرتبه دور زدن با خودرو قطعا شما با کیفیت رانندگی و سلامت فنی آن به درستی و به صورت کامل آشنا نخواهید شد. همان طور که در این راهنمای خرید خودرو دست دوم گفتیم، حتما زمان کافی جهت تست خودرو به همراه یک کارشناس امین را از فروشنده تقاضا کنید. با چند ساعت رانندگی با خودرو، شما به خوبی با وضعیت گیربکس و جلوبندی آن آشنا شده و در صورت وجود مشکلات فنی، از طریق تولید صداهای زائد در ماشین مطلع می گردید.

6 . با آگاهی به قیمت روز خودرو مورد نظرتان وارد بازار شوید.



یکی از مهمترین نکات در راهنمای خرید خودرو دست دوم آشنایی به قیمت روز بازار خودرو است. متاسفانه با توجه به نوسانات قیمت لحظه ای بازار ایران، بسیاری از خریداران یا فروشندگان تازه کار، دچار ضررهای زیادی شده اند.

7 . در هنگام تست رانندگی، از همان ابتدای کار وضعیت ترمزها را بررسی کنید.



پیش از شروع به رانندگی آزمایشی با خودرو دست دوم ، حتما در چند سرعت مختلف و در معابر خلوت، کیفیت ترمز خودرو را به صورت دقیق بررسی کنید. این نکته از نظر ایمنی بسیار اهمیت دارد.

8 . مدت زمان بیمه بدنه و شخص ثالث، در قیمت خودرو موثر است.



خودروهای مختلف با توجه به کلاس قیمتی خود، هزینه های متفاوتی از نظر انواع بیمه دارند. وجود تخفیف بر روی بیمه شخص ثالث و یا مدت زمان قابل توجه در بیمه بدنه، از جمله مزایایی است که می تواند در قیمت نهایی ماشین دست دوم موثر باشد. پس یکی از نکات مهم در نحوه معامله ماشین دست دوم توجه به موارد مرتبط با بیمه است.

9 . به وضعیت لاستیک ها بسیار توجه کنید.



فارغ از قیمت بالای لاستیک خودرو، وجود لاستیک های سلامت و بدون سائیدگی، نشان از یک جلوبندی سالم دارد. پس به کیفیت آنها و به ویژه نوع سائیدگی و انواع خوردگی، به دقت توجه کنید، زیرا ممکن است این عیب ریشه در مشکلی جدی تر داشته باشد. پس به چک لیست راهنمای خرید خودرو کارکرده این گزینه را هم اضافه کنید.

10 . با افت قیمت خودرو کارکرده تصادفی آشنا باشید.



قطعا همان طور که یک خودرو رنگ شده را ارزان تر خریده اید، باید این نکته را هم پذیرا باشید که در هنگام فروش ماشین دست دوم رنگ شده نیز کمی با چالش فروش و افت قیمت مواجه هستید. پس بهتر است در هنگام خرید، با یک کارشناس رنگ و صافکار متبحر، جزء به جزء خودرو را بررسی کنید.

11 . وجود تصادف شدید، خط قرمز شما باشد.



خریدن یک خودرو کارکرده پس از یک تصادف شدید، انتخابی بسیار پر ریسک است. زیرا احتمال آن وجود دارد که دیگر به راحتی قادر به فروشش نباشید. این موضوع به ویژه در خودروهای چپی کاملا به چشم می آید.

12 . وضعیت شاسی را جدی بگیرید و با دقت چک کنید.



یکی از اولین نشانه های وجود تصادفات شدید حتی پس از صافکاری و نقاشی حرفه ای، آسیب های وارده به شاسی و سینی های خودرو است. یکی از مهمترین فوت و فن های خرید ماشین دست دوم چک کردن دقیق و کارشناسی شاسی و سینی عقب خودرو است.

13 . از مهمترین نکات در راهنمای خرید خودرو دست دوم میزان کارکرد خودرو است.



میزان کارکرد ارتباط مستقیمی با شاخص استهلاک و عمر خودرو دارد. البته این فاکتور وابستگی کاملی به نوع خودرو مورد نظر شما و کلاس قیمتی آن نیز دارد. طبیعتا 200.000 کیلومتر کارکرد یک خودرو لوکس، افت قیمتی به مراتب بیشتر به یک خودرو مشابه ارزان قیمت ایرانی دارد. یکی از مهمترین فوت و فن های خرید ماشین دست دوم آشنایی با تاثیر میزان کارکرد بر روی قیمت خودرو انتخابی شما است.

14 . در کنار مسائل فنی، نکات حقوقی خرید خودرو دست دوم را نیز بدانید.



آگاهی شما به نکات حقوقی خودرو دست دوم بسیار با اهمیت است. عدم آشنایی به این موارد می تواند منجر به آسیب های مالی جبران ناپذیر شود. شما باید به صورت دقیق تمامی فرآیندهای حقوقی را در هنگام معامله خودرو کارکرده رعایت کنید و هرگز با خریدار یا فروشنده تعارف نداشته باشید. تمامی توافقات کلامی را در قولنامه رسمی منعکس کرده و تا روز انتقال سند، بیش از عرف معمول، هزینه ای پرداخت نکنید. یکی دیگر از توصیه های ما و از مهمترین نکات حقوقی خرید خودرو دست دوم ، سپردن مورد معامله به یک پارکینگ و دریافت قبض مشترک تا روز انتقال سند است.

15 . پوسیدگی های بدنه اصلا نشانه­ ی خوبی نیست.



این مورد که متاسفانه در خودروهای ایرانی کارکرده مشاهده می شود، نشانه­ ی نفوذ پوسیدگی و زنگ زدگی به جداره های داخلی بدنه خودرو است. پس با دقت اطراف گلگیرها، رکاب خودرو و همچنین گوشه های سپر را بررسی کنید. به شما توصیه می کنیم از خرید خودروهای دارای پوسیدگی اجتناب کنید.

16 . فضای داخلی خودرو هم کم اهمیت تر از سلامت فنی آن نیست.



معمولا افرادی که به زیبایی و سلامت کابین خودرو اهمیت می دهند، ماشینی سلام از نظر فنی نیز دارند. با همین نگاه و با دقت، چرم و تودوزی خودرو را بررسی کنید تا نشانه هایی از سوختگی و یا پوسیدگی نداشته باشند. در خودروهای لوکس تر، خشک نشدن چرم های کنار فرمان و داشبورد نیز بسیار اهمیت دارد.

17 . وضعیت گرمایش و سرمایش و تهویه هوای خودرو



حتما به صورت ثابت و در حال حرکت، نحوه عملکرد سیستم های تهویه مطبوع خودرو را بررسی کنید تا از صحت عملکرد پنل و موتور آنها اطمینان حاصل کنید.

18 . عملکرد تمامی دکمه ها و بخش های کنترلی و الکترونیکی خودرو ضروری است.



همان طور که در این راهنمای خرید خودرو دست دوم گفتیم، هنگام معامله ماشین دست دوم تعارف را کنار گذاشته و تمام جزئیات را با دقت بررسی کنید. پس در صورتی که خودرو مورد نظر شما دارای آپشن های متعددی است، حتما از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل کنید.

19 . تست فرمان را فراموش نکنید.



این موضوع بیشتر در رابطه با خودروهای چینی و داخلی کم کیفیت صادق است. فرمان بسیاری از این خودروها پس از مدتی کارکرد، دچار خلاصی یا انحراف می گردد. پس در کنار بررسی جلوبندی خودرو، حتما صحت عملکرد فرمان را نیز بسنجید.

20 . برای آرامش خاطر خودتان، با فرآیندهای قانونی انتقال خودرو آشنا شوید.



اگر برای اولین بار است که قصد خرید خودرو دست دوم را دارید، قطعا نکات این راهنما را جدی بگیرید. از همه مهمتر این که قبل از هر گونه معامله ای، از یک دفترخانه به صورت کامل شرایط قانونی انتقال خودرو را جویا شوید و به آن دقیقا عمل کنید.

21 . چک لیست خرید خودرو دست دوم در کنار یک کارشناس خبره، رمز اصلی یک انتخاب عالی است.



حتما با توجه به نوع خودرو مورد نظرتان، از یک تعمیرکار خبره به عنوان مشاور کمک بگیرید. با پرداخت هزینه ای معقول، شما می توانید با اطمینان خاطر خودرو مورد نظرتان را خریداری کنید.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.