ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ایرانی‌ها به دنبال خرید چه نوع خودروهایی هستند؟ از رنج قیمت تا برندهای محبوب

ایرانی‌ها به دنبال خرید چه نوع خودروهایی هستند؟ از رنج قیمت تا برندهای محبوببر اساس افکارسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، مردم ایران خودروهای آلمانی را بیشتر از باقی خودروها دوست دارند.

بر اساس این نظر سنجی برند‌های آلمانی با ۲۷ درصد، در صدر قرار دارند. پس از آلمان، خودروهای ژاپنی با ۲۰ درصد، فرانسوی ۱۹ درصد، خودروهای کره‌ای با ۱۴ درصد و آمریکایی با ۱۲ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. بر خلاف خودروهای آلمانی مردم ایران کمترین اطمینان را به خودروهای چینی دارند.

نتیجه‌ این تحقیق نشان می‌دهد بیش از ۳۳ درصد افراد، مهم‌ترین عامل در انتخاب خودرو برای خرید (به‌جز قیمت) را ایمنی و استحکام بالای خودرو می‌دانند. همچنین ۲۹ درصد افراد به دنبال قدرت و شتاب بالا برای خودروی مد نظر خود هستند. پس از آن زیبایی ظاهری خودرو با ۱۳ درصد، کیفیت بدنه ۱۱ درصد و خدمات پس از فروش خودرو با ۹ درصد در رده‌های بعدی اصلی‌ترین ملاک‌های انتخاب خودرو برای مصرف‌کنندگان ایرانی هستند. نکته‌ مهم در این تحقیق، توجه مردم به میزان مصرف سوخت خودرو است که با ۵ درصد در انتهای جدول قرار گرفته است.

از موارد اصلی درباره خرید و گرایش مردم به خودروها، نوع کلاس متفاوت در این زمینه است. لذا از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی درباره کلاس مورد علاقه‌ نیز پرسیده شده است. نتایج جالب توجه هستند؛ بیش از ۶۳ درصد مردان به خرید خودروهای شاسی‌بلند تمایل دارند. اما خودروهای سدان با ۲۵ درصد در رده بعدی هستند و خودروهای‌ هاچ‌بک تنها ۱۲ درصد فراوانی را به نام خود ثبت کرده‌اند. تمایل زنان به خرید خودرو نیز به ترتیب ۵۶ درصد خودروهای شاسی‌بلند، ۲۸ درصد سدان و ۱۵ درصد‌هاچ‌بک اعلام شده است.ایرانی‌ها به دنبال خرید چه نوع خودروهایی هستند؟ از رنج قیمت تا برندهای محبوب
در دیگر گزارشی که از رضایت مشتریان از کیفیت خودروها در سال ۹۵ توسط ‌ شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده است آمده است بر اساس‌ آمار شرکت بازرسی، کیفیت و استاندارد ایران، رقابت اصلی در بازار ایران بیشتر در بخش خودرهایی با قیمت ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان است.

در این بخش مشتریان بیشترین رضایت را از خودرو پارس تندر ( فیس لیفت پارس خودرو برای‌ رنو لوگان نسل یک) تولید شرکت پارس خودرو دارند. از نظر شاخص رضایت‌ این خودرو در سال ۹۵‌ امتیاز ۷۳۸ را بدست آورده است. این خودرو تنها یک درصد از سهم بازار خودرو ایران را در اختیار دارد. پارس تندر‌ هم اکنون در ایران به ۶۰ درصد ساخت‌ داخل رسیده است.

اما خودرو دوم در این لیست یک محصول چینی از یک سازنده نه چندان مطرح چینی به اسم گریت وال است. دومین خودرویی که مردم در سال ۱۳۹۵ از آن رضایت داشته‌اند ولیکس سی ۳۰‌ است که در شرکت خودرو سازان راین در کرمان، کاملا با قطعات چینی‌ مونتاژ می‌شود. این خودرو تنها یک دهم درصد سهم بازار خودرو ایران را دراختیار دارد و توانسته امتیاز ۷۳۰ را کسب کند.

خودرو سوم، چهارم و پنجم هم ساخت شرکت رنو است.‌ تندر ۹۰ ساخت پارس خودرو، تندر ۹۰ ساخت ایران خودرو و رنو ساندرو ساخته شده در پارس خودرو‌ در مکان‌های سوم و مکان چهارم قرار گرفته‌اند. این سه خودرو در مجموع حدود ۵ درصد بازار ایران را در اختیار دارند.

با وجود کیفیت مناسب و رضایت مشتریان از این خودروها در بازار ایران، بزرگترین‌ ایرادی که به این محصولات وارد است‌ قدیمی‌شدن آن‌ها است.‌ این محصولات دارای تکنولوژی سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ هستند و در اروپا بدلیل‌ پایان عمر تکنولوژی از خطوط تولید کنار گذاشته شده‌اند و هم اکنون نسل دوم این محصولات در اروپا در حال تولید است.

در میان ۱۵ خودرو اول،‌ ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومانی،‌ تنها یک خودرو با نشان ایرانی به چشم می‌خورد. در مکان ۱۱، از نظر رضایت، خودروی دنا قرار دارد. این خودرو در سال ۹۵ توانسته ۷۰۸ امتیاز از نظر رضایت مشتریان دریافت کند، که نسبت به سال ۹۴‌ حدود ۲۸ نمره‌ افزایش امتیاز داشته است.

در این بخش از بازار ایران‌ تیبا دو و ساینا‌ ساخت شرکت سایپا بدترین وضعیت رضایت مشتریان را دارند. تیبا دو با امتیاز ۶۵۷ و ساینا با امتیاز ۶۵۴ بدترین وضعیت رضایت مشتری را در کلاس قیمتی خود دارند.

با وجود اینکه مردم ایران بیش از همه خودروهای آلمانی را دوست دارند اما هیچ خودروی آلمانی در ایران تولید نمی‌شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.