ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

افزایش بی‌رویه قیمت خودروهای وارداتی در ایران!

افزایش بی‌رویه قیمت خودروهای وارداتی در ایران!در چند ماه اخیر با توجه به توقف واردات خودرو در ایران قیمت بسیاری از خودروها افزایش یافته است؛ حال با مشخص شدن قوانین جدید واردات خودرو به ایران، پیش‌بینی می‌شود این قوانین هم به افزایش بی‌رویه قیمت خودرو دامن بزند.

کمیسیون زیربنایی دولت، تعرفه‌های پیشنهادی واردات خودرو را اعلام کرده است. بر این اساس خودروهای با حجم پیشرانه کمتر از ۳ لیتر و حداکثر ارزش گمرکی ۴۰ هزار دلار، با محدوده تعرفه‌ ۵۵ تا ۱۳۰ درصد وارد ایران خواهند شد.

بر اساس قانون جدید تمام خودروهایی که دارای حجم پیشرانه‌ بیشتر از ۳ لیتر باشند یا ارزش گمرکی آن‌ها بیش از ۴۰ هزار دلار باشد، ورودشان ممنوع خواهد بود.

در تعرفه‌های تازه، خودروهایی با پیشرانه‌ ۱ تا ۱.۵ لیتری که تاکنون با ۴۰ درصد تعرفه وارد می‌شدند، از این پس مشمول ۵۵ درصد گمرکی خواهند شد. خودروهایی با پیشرانه‌ی ۱.۵ تا ۲ لیتر تعرفه‌ ۷۵ درصدی و خودروهای با حجم پیشرانه‌ ۲ تا ۲.۵، تعرفه ۹۵ درصدی می‌گیرند. همزمان، خودروهای با حجم پیشرانه‌ بیش از ۲.۵ تا ۳ لیتر، مشمول ۱۳۰ درصد تعرفه می‌شوند.

هم اکنون به دلیل توقف شش‌ ماهه‌ ثبت سفارش خودرو و همچنین گمانه‌زنی‌های متعدد درباره تغییر قوانین واردات خودرو و افزایش احتمالی تعرفه‌ها، قیمت خودروهای خارجی در بازار افزایش یافته است.

در این شرایط هیوندایی توسان با افزایش قیمت ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومانی، اکنون در محدوه‌ی قیمتی ۲۶۰ میلیون تومان قرار دارد. هیوندایی سانتافه که پیش از این ۲۳۵ میلیون قیمت داشت، اکنون ۳۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. کیا سراتو و و هیوندایی النترا نیز با رشد ۴۰ میلیونی، در بازه ۱۷۰ میلیون تومان قرار دارند.

خودروی لکسوس سری NX300 هیبریدی که تا پیش از این در بازه قیمتی ۳۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، با جهشی خیره‌کننده اکنون در محدوده ۴۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. نسخه‌ بنزینی این خودروی یعنی NX200 که قبلا ۳۶۰ میلیون تومان قیمت داشت نیز اکنون در بازه ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

با وجود جو شکل گرفته حتی شرکت‌های داخلی هم از فضای موجود سو استفاده کرده‌اند و اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده‌اند. شرکت سایپا در چنین شرایطی قیمت کیا سراتو آپشنال، که نسل قبلی این محصول است را با افزایش شدید تا ۱۱۸ میلیون تومان افزایش داد اما در پی فشار وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت این خودرو به ۱۰۴ میلیون تومان کاهش یافت. قیمت این خودرو در مهرماه ۹۹ میلیون تومان بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.