ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

فهرست پرفروش‌ترین خودروی‌های برقی جهان در سال 2018 منتشر شد

فهرست پرفروش‌ترین خودروی‌های برقی جهان در سال 2018 منتشر شدنیسان لیف به دلیل قیمت و کارایی مناسب توانسته به «پرفروش‌ترین» خودروی برقی جهان تبدیل شود.

بر اساس آمار سازمان زد اس دبلیو آلمان از زمان شروع تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ نیسان لیف با مجموع فروش ۳۶۰ هزار دستگاه توانسته است پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان باشد. این میزان فروش که در برابر خودروهای بنزینی چندان زیاد نیست نشان می‌دهد خودروهای برقی چه راه سختی برای افزایش فروش در پیش دارند.
Nissan Leaf 2018
نیسان لیف 2018 #13
more info برای نمایش کامل تصویر کلیک نمایید ...
در سال گذشته میلادی تویوتا کرولا پرفروش‌ترین خودروی جهان بود و در مجموع یک میلیون و ۱۸۱ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۸ از آن فروخته شده است. قیمت این خودرو ۱۹ هزار دلار /1,273,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) است در حالی که نیسان لیف در آمریکا بالای ۳۰ هزار دلار /2,010,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) قیمت دارد.

پیمایش لیف در حدود ۲۵۰ کیلومتر با یک بار شارژاست. تحلیگران معتقد هستند زمانی می‌توان فروش خودروهای برقی را در حد خودروهای بنزینی یا دیزلی رساند که امکان شارژ سریع آنها در کنار پیمایش حدود ۶۰۰ کیلومتری با قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار /1,340,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) وجود داشته باشد.
2017 Tesla Model S P100D
تصاویر تسلا مدل اس 2017 #1
more info برای نمایش کامل تصویر کلیک نمایید ...
تسلا مدل اس دومین خودروی پرفروش برقی جهان طی چند سال اخیر است. از زمان شروع تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ از این خودرو ۲۴۳ هزار دستگاه فروخته شد است. قیمت این خودرو بسیار بالا است و در اروپا بهای پایه آن حدود ۹۱ هزار یورو است.

قدرت این خودرو الکتریکی ۷۸۰ اسب بخار است و می‌تواند حدود پانصد کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو حدود ۲.۴ ثانیه است.
BAIC EC
سومین خودروی برقی پرفروش در جهان ساخت گروه خودروسازی پکن است. این شرکت در سال ۱۹۸۵ بوسیله دولت چین و با همکاری شرکت‌های دایملر و هیوندایی شروع به‌کار کرد اما در مدت کوتاهی و به لطف بازار چین توانسته سومین خودروی پرفروش برقی جهان را وارد بازار کند.

«بایک» سری ئی‌سی سومین خودروی پرفروش برقی جهان است که توانسته از زمان شروع تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ ۱۷۳ هزار دستگاه بفروشد. این خودروی چینی تنها ۴۱ اسب بخار قدرت دارد و با یک بار شارژ می‌تواند ۱۵۶ کیلومتر را طی کند. قیمت این خودرو در چین حدود ۱۰ هزار دلار /670,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) است.
2017 Mitsubishi Outlander PHEV
میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی 2017 (5)
more info برای نمایش کامل تصویر کلیک نمایید ...
میتسوبیشی اوتلندر PHEV چهارمین خودروی برقی پرفروش است که از زمان شروع تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ به فروش ۱۷۲ هزار دستگاهی دست پیدا کرده است. این خودرو البته بر خلاف سه خودروی دیگر یک خودرو هیبریدی است و در بازار ایران هم به تعداد محدود فروخته شده است.

این خودرو قابلیت شارژ با برق شهری را دارد و از دو موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی دو لیتری بهره می‌برد. اوتلندر PHEV به دلیل پیچیدگی فنی در ایران با مشکل تعمیراتی روبه‌رو شده است.
2019 Chevrolet Volt
شورولت ولت پنجمین خودروی پرفروش برقی جهان از زمان شروع تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ با فروش ۱۷۱ هزار دستگاه است. البته این خودرو یک خودرو برقی کامل نیست بلکه یک پلاگین هیبرید است و پس از آنکه شارژ باتری‌ها تمام می‌شود موتور بنزینی وارد مدار می‌شود. این خودرو در حالت برقی ۸۰ کیلومتر پیمایش دارد.

با وجود آنکه برخی فکر می‌کنند تا چند سال آینده خودروهای برقی همه‌گیر می‌شوند پیش‌بینی‌ها حکایت ازآن دارد طی ۱۰ سال آینده استفاده از خودروهای هیبریدی رواج می‌یابد که ترکیبی از موتورهای احتراق داخلی و الکتریکی هستند.

گفتنی است این پنچ خودرو از زمان شروع تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ توانسته‌اند بیشترین میزان فروش خودروهای الکتریکی را به‌دست آوردند. اما در سال گذشته میلادی تسلا سه توانست با فروش ۱۳۸ هزار دستگاه رشد تولید خیره کننده‌ای داشته باشد و پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی سال لقب گیرد. این در حالی است که همچنان ارزان‌ترین مدل تسلا سه که قرار است حدود ۳۵ هزار دلار /2,345,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) قیمت داشته باشد وارد بازار نشده و مدل‌های گران‌قیمت‌تری از این محصول در جهان در حال فروش است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.