ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

معرفی بهترین خودروهای برقی بازار + قیمت و بررسی معایب این خودروها

معرفی بهترین خودروهای برقی بازار + قیمت و بررسی معایب این خودروهااین روزها خودروهای برقی به سوژه‌های داغی تبدیل‌ شده‌اند؛ برای محیط زیست بشر به‌مراتب مناسب‌تر و کم‌خطرتر هستند و می‌توان برق آن‌ها را حتی از طریق منابع برگشت‌پذیر و انرژی‌های سبز تامین کرد. با این حال هنوز چند مشکل اساسی باقی‌ست و این مشکلات سبب شده آن‌ها هنوز چندان فراگیر نشوند.

امروزه یک فرد شهرنشین روزانه بطور میانگین، ۶۰ کیلومتر با خودرو پیمایش دارد. البته در موارد خاص (فاصله زیاد محل کار تا خانه) و در سفرهای برون شهری، این پیمایش بسیار بیشتر است. ولی اگر روزانه بیش از ۱۵۰ کیلومتر طی کند تازه ایراد اصلی خودروهای برقی مشخص می‌شود؛ چون برای شارژ باتری‌ها، معمولا باید زمانی بیش از یک ساعت صرف شود. در نتیجه اگر قدرت پیمایش بیشتر باشد و زمان شارژ شدن سریع‌تر، ما یک خودرو برقی کاربردی‌تر خواهیم داشت.

حال با نگاهی به اطلاعات ارائه شده توسط آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده می‌توان به شناخت بهتری از کاربردی‌ترین خودروهای برقی امروزه رسید.

تسلا مدل اس با توجه به پیمایش ۵۳۹ کیلومتر با یک بار شارژ، در میان «کاربردی‌ترین» خودرو‌های برقی جهان است. خودرویی که طی مدت ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و دارای سطح خودران سه است، که البته با یک خودروی خودران واقعی فاصله زیادی دارد.

اما نکته مهم آنجاست که بهای این خودرو نزدیک ۱۰۰ هزار دلار /6,700,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) است. تعمیر این خودرو هم گران و پرهزینه است. از طرفی باتری‌ها که درکف خودرو هستند هم اگر ضربه بخورند و اگر گارانتی آن به سر رسیده باشد، شاید بیش از قیمت یک خودرو بنزینی به صاحب خودرو زیان مالی خواهد زد.
آلبوم عکس
2017 TESLA MODEL S P100D :
تصاویر تسلا مدل اس 2017 #8
تصاویر تسلا مدل اس 2017 #7
تصاویر تسلا مدل اس 2017 #6
تصاویر تسلا مدل اس 2017 #5
تصاویر تسلا مدل اس 2017 #4
تصاویر تسلا مدل اس 2017 #3
ادامه
دومین محصول کاربردی هم تسلا سه با حدود ۵۰۰ کیلومتر پیمایش است. البته این پیمایش برای مدل فول با دو موتور برقی یکی در چرخ‌های جلو و دیگری در چرخ‌های عقب است. قیمت مدل فول این خودرو به ۵۵ هزار دلار /3,685,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) می‌رسد.

قرار بود قیمت این خودرو در نسخه ارزان ۳۵ هزار دلار /2,345,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) باشد اما همچنان خبری از این نسخه ارزان نیست.

بیشترین سرعت مدل سه فول حدود ۲۳۰ کیلومتر در ساعت است اما نسخه‌ دوم سرعتی در حدود ۲۰۱ کیلومتر در ساعت دارد.

در تسلا سه (مدل دو ) با قیمت ۴۵ هزار دلار /3,015,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) بر خلاف مدل ۵۵ هزار دلاری /3,685,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) تنها یک موتور در اکسل عقب قرار دارد و پیمایش هم در حدود ۴۰۰ کیلومتر است.

عرضه مدل ارزان قیمت‌تر تسلا سه با قیمت ۳۵ هزار دلار /2,345,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) از سال آینده آغاز خواهد شد. این قیمت‌ها ممکن است در نهایت خودروهای گران‌قیمت کلاس متوسط بازار مثل ب‌ام‌و سری سه یا مرسدس بنز کلاس سی را با خطر روبه‌رو کنند. البته باز هم بعید بنظر می‌رسد این خطر با این قیمت‌ها و با مشکلات متعدد خودروهای برقی چندان جدی باشد. شاید به همین دلیل است که سری سه جدید بی ام و، همچنان با خیال راحت از موتورهای بنزینی یا دیزلی استفاده می‌کند.

سومین خودرو کاربردی برقی هم ساخت تسلا و مدل ایکس است. این محصول با یک‌ بار شارژ ۴۷۵ کیلومتر پیمایش دارد. قیمت این خودرو در حدود ۱۰۰ هزار دلار /6,700,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) است با این وجود جگوار می‌خواهد با نصف این قیمت و با مدل آی پیس این محصول تسلا را با چالش جدی روبه‌رو کند.

شورولت بولت چهارمین خودرو کاربردی برقی جهان با پیمایش ۳۸۳ کیلومتر است. البته در مقایسه با تسلای گران‌، خیلی راحت‌تر می‌توان تصمیم به خرید این خودروی ۳۷ هزار دلاری گرفت.

نیسان لیفت را شاید بتوان با توجه به قیمت حدود ۳۰ هزار دلاری /2,010,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) یک خودروی کاربردی دیگر به‌شمار آورد. ولی به هر حال این خودروبا یکب‌ار شارژ حدود ۲۵۰ کیلومتر پیمایش دارد و از نظر پیمایش رقیب محصولات تسلا نیست.

این اعداد و قیمت‌ها، چالش‌ها و مشکلات نشان می‌دهند خودروهای برقی تا رسیدن به مرحله‌ای همه‌گیر تا چه اندازه فاصله دارند.

در واقع تا زمانی که خودروهای برقی با پیمایش بیش از ۵۰۰ کیلومتر و زمان شارژ زیر ۳۰ دقیقه با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار /1,675,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) ساخته نشوند، نمی‌توان چندان به پایان خودروهایی با موتورهای درون‌سوز امیدوار بود.

از طرفی خودروهای برقی برای همه‌گیر شدن به ساخت باتری‌های ارزان‌قیمت‌تر و خدمات فروش فراگیرتر و قطعات ارزان‌تر نیاز دارند تا مشتریان با خیال آسوده آن‌ها را بخرند.
منبع : / نویسنده : جواد عسگری RFE/RL
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.