ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آغاز به کار برند خودروسازی وین‌فست (VinFast) ویتنام با تکنولوژی آلمانی و طراحی ایتالیایی!

آغاز به کار برند خودروسازی وین‌فست (VinFast) ویتنام با تکنولوژی آلمانی و طراحی ایتالیایی!خودروسازان آمریکایی، کره‌ای و ژاپنی سهم عمده‌ای از بازار خودروی کوچک‌ ویتنام را در اختیار دارند و تاکنون دو تلاش در این کشور برای ساخت خودروی ملی ناموفق بوده است. در این شرایط، ایده ساخت ماشینی که خودروسازان لوکس جهان را به چالش بکشد، بلندپروازانه و شاید غیرممکن به نظر برسد. اما یک شرکت تازه تاسیس با تکیه بر تکنولوژی آلمانی، طراحی ایتالیایی و مدیریت آمریکایی می‌خواهد با این چالش روبرو شود و اولین ماشین ویتنامی را به جهان معرفی کند.

وین‌فست (VinFast) که کمتر از دو سال پیش تاسیس شده، در نمایشگاه خودروی پاریس یک شاسی‌بلند و یک سدان رونمایی کرد. این ماشین‌ها توسط استودیوی پینین‌فارینا در ایتالیا طراحی شده است. این استودیو همراه با سه استودیوی دیگر ایتالیایی حدود بیست طرح برای این ماشین‌ها ارائه کردند و وین‌فست طرح نهایی را با رای مردم انتخاب کرد.
آلبوم عکس
VINFAST LUX SA2 0 SUV PHOTO GALLERY :
آلبوم عکس رونمایی شاسی بلند وین فَست LUX SA2.0 در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 #6
آلبوم عکس رونمایی شاسی بلند وین فَست LUX SA2.0 در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 #5
آلبوم عکس رونمایی شاسی بلند وین فَست LUX SA2.0 در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 #4
آلبوم عکس رونمایی شاسی بلند وین فَست LUX SA2.0 در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 #3
آلبوم عکس رونمایی شاسی بلند وین فَست LUX SA2.0 در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 #2
آلبوم عکس رونمایی شاسی بلند وین فَست LUX SA2.0 در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 #1
ادامه
هر دو ماشین بر روی پلتفرم نسل‌های قبلی ب ام و ساخته می‌شود که کارخانه اتریشی ماگنا (Magna) آنها را به روز‌کرده است. موتور دولیتری ماشین را هم ب ام و به این کارخانه داده است و جعبه دنده ماشین هم کارخانه آلمانی ZF تامین می‌کند. آغاز به کار برند خودروسازی وین‌فست (VinFast) ویتنام با تکنولوژی آلمانی و طراحی ایتالیایی!
وین‌فست اولین محصولاتش را با حضور دیوید بکام و بانوی زیبای ویتنام در نمایشگاه پاریس رونمایی کرد
آغاز به کار برند خودروسازی وین‌فست (VinFast) ویتنام با تکنولوژی آلمانی و طراحی ایتالیایی!
مدیر وین‌فاست آمریکایی است. جیم دلوکا پیش از آمدن به ویتنام، مدیر ارشد جنرال موتورز بود. سهم عمده‌ای از مدیران دیگر این شرکت هم پس از تعطیلی کارخانه جنرال موتورز در استرالیا به وین‌فست آمده‌اند و تعدادی هم از شرکت‌های فورد و فیات-کرایسلر به این شرکت پیوسته‌اند.

سرمایه این کارخانه را وینگروپ، بزرگترین گروه تجاری-صنعتی ویتنام تامین کرده است. تاکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای ساخت کارخانه‌ وین‌فست سرمایه‌گذاری شده است. ظرفیت تولید این کارخانه ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال است که برای بازاری که سالانه کمتر از ۳۰۰ هزار دستگاه در آن فروخته می‌شود زیاد به نظر می‌رسد. آقای دلوکا می‌گوید اگرچه تمرکز شرکت ابتدا بر بازار ویتنام است اما در کمتر از یک سال وین‌فست محصولاتش را در بازارهای دیگر جهان هم خواهد فروخت.

وین‌فست علاوه بر این دو مدل می‌خواهد یک ماشین کوچک هم براساس اُپل کارل (Karl) بسازد. برای این کار این شرکت کارخانه جنرال موتورز در ویتنام را خریده و برای طراحی این ماشین با استودیوی ایتالیایی ایتال دیزاین همکاری می‌کند. این شرکت همچنین در حال ساخت یک اتوبوس الکتریکی است و با همکاری کارخانه اتریشی KTM می‌خواهد موتورسیکلت‌های کوچک الکتریکی هم تولید کند.

با وجود واکنش مثبت رسانه‌ها و کارشناسان در نمایشگاه پاریس و حضور نام‌هایی مشهور در کنار وین‌فست، هنوز برای قضاوت درباره آینده وین‌فست زود است. برای کارخانه‌ای که هیچ سابقه‌ای در تولید ماشین ندارد، ساخت ماشین با کیفیتی که بتواند با ماشین‌های لوکس اروپایی و ژاپنی رقابت کند آسان نخواهد بود. به علاوه برای جهانی شدن، وین فست مانند مارک‌های کره‌ای و ژاپنی ابتدا به بازاری پررونق در ویتنام نیاز دارد و تکیه بر غرور ملی به عنوان انگیزه‌ای برای تشویق تقاضا ممکن است کافی نباشد.

علاوه‌ بر تجربه‌های ناموفق پیشین در ویتنام، نزدیک‌ترین مثال به وین‌فست در جنوب شرق آسیا، کارخانه پروتون است. این شرکت در سال ۱۹۸۳ به عنوان خودروساز ملی در مالزی تاسیس شد، اما برنامه‌هایش برای جهانی شدن به شکست انجامید. پروتون پس از میلیاردها دلار هزینه از بودجه دولت، سال گذشته در آستانه ورشکستگی به کارخانه چینی جیلی فروخته شد.

جیم دلوکا می‌گوید این شرکت به سرنوشت پروتون دچار نخواهد شد و تا ده سال دیگر وین‌فست به نامی تبدیل خواهد بود که مردم در سراسر جهان آن را می‌شناسند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.