ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ورود مجلس به بحران بانکی کشور + تدابیر سیف برای حل مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی

ورود مجلس به بحران بانکی کشور + تدابیر سیف برای حل مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالیمجلس ایران به بانک مرکزی یک هفته فرصت داده تا برنامه خود برای حل مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی را ارائه کند.

این تصمیم پس از جلسه "غیرعلنی" امروز نمایندگان مجلس (۲۰ تیر) با ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی گرفته شده است.

به گزارش خانه ملت - خبرگزاری مجلس - علی لاریجانی، رئیس مجلس گفته است: "در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از نحوه و تدبیری که برای حل این مسئله داشتند ارائه کرد."

آقای لاریجانی به جزئیات تدابیر بانک مرکزی برای حل مشکل سپرده‌گذاران اشاره نکرده است.

رئیس مجلس شورای ایران همچنین گفت: "در مجموع در مجلس این نظر به بانک مرکزی اعلام شد که باید در اسرع وقت این مشکل به نحو عام حل شود و اگر نیاز دارند بخش‌های دیگر کشور از جمله مجلس در این خصوص تصمیم‌گیری کند تا ظرف هفته آینده این گزارش را یا از طریق دولت به مجلس ارائه کنند و یا خود می‌توانند در دولت این مسئله را حل کنند."

رئیس بانک مرکزی در این جلسه وعده داده سپرده افرادی که تا ۵۰ میلیون تومان در موسسات مالی و اعتباری سرمایه گذاری کرده اند، پرداخت خواهد شد.

با این اقدام به گفته آقای سیف "مشکل ۹۳ درصد سپرده‌گذاران حل خواهد شد."

خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) به نقل از موسسه مالی کاسپین گفته است تا نوزدهم تیر ماه بیش از ۱۶۸ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان بر اساس طرح تعیین تکلیف به سپرده‌گذاران پرداخت شده است.

سپرده‌گذاران موسسه کاسپین با وجود وعده‌های بانک مرکزی چند ماهی است که به تب و تاب پس گرفتن سپرده های خود افتاده‌اند.

بانک مرکزی گفته است پولی که سپرده‌گذاران پس می‌گیرند علی‌الحساب است و "تسویه حساب نهایی پس از شناسایی تمام دارایی‌های این موسسه انجام می‌شود."

طرح تعیین تکلیف موسسه مالی کاسپین در حالی ادامه دارد که هفته پیش محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ایران گفته بود: "بخشی از دارایی‌های موسسه مالی کاسپین به نام غیر ثبت شده است."

اشاره آقای پورابراهیمی به اموالی بوده که به تازگی از این موسسه کشف شده بود.

بانک مرکزی ایران کمتر از بیست روزپیش (۳ تیر) در اطلاعیه‌ای از آغاز مرحله سوم تسویه حساب سپرده‌گذاران تعاونی اعتباری منحل شده فرشتگان (زیر مجموعه موسسه کاسپین) خبر داد.

تسویه حساب در این مرحله سپرده‌گذارانی را شامل می‌شود که تا سقف ۵۰ میلیون تومان پول در این موسسه سرمایه‌گذاری کرده بودند.

دو مرحله قبلی مربوط به سپرده‌گذارانی می‌شد که کمتر از ۱۰ و بیست میلیون تومان از پول آنها در اختیار این موسسه بوده است.

در زمان اعلام شروع مرحله اول تسویه حساب که با انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان بود گفته شد که از مجموع حدود ۴۵۰ هزار سپرده‌گذار تعاونی فرشتگان حدود ۴۰۰ هزار نفر سپرده زیر ۱۰ میلیون تومان دارند که قرار شد تا ۸ خرداد وضعیتشان روشن شود.

به سپرده‌گذاران دو گزینه داده شد: یا پول خود را در موسسه کاسپین سرمایه گذاری کنند و یا اصل پول را پس بگیرند.

در حالی که بعضی از سپرده گذاران سود پول خود را طلب می‌کنند بانک مرکزی گفته است که در تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی فرشتگان "اصل پول ملاک است و سودی به این سپرده‌ها بعد از شهریور ۱۳۹۴ تعلق نمی‌گیرد."

در خرداد ماه مجموع دارایی‌های تعاونی فرشتگان ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعلام شد که بخشی از آن قابل انتقال به موسسه کاسپین بود.

بانک مرکزی در حالی اخیرا از آغاز مرحله سوم طرح تسویه حساب با سرمایه‌گذاران (زیر ۵۰ میلیون تومان) خبر داده که سپرده‌گذاران بارها در مقابل مجلس، بانک مرکزی و دفاتر این موسسه در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده‌اند.

بعضی از آنها گفته‌اند که روند تسویه حساب کند است و همه سپرده‌گذاران برای دریافت پول خود فراخوانده نشده‌اند.

بیشتر مشکلات موسسه کاسپین به تعاونی منحل شده فرشتگان مربوط است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.