ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

احتمال ورود محصولات واکسهال و اوپل به بازار ایران

احتمال ورود محصولات واکسهال و اوپل به بازار ایرانگروه خودروسازی پژو سیتروئن روز دوشنبه رسما شرکت اوپل وابسته به کمپانی جنرال موتورز و واکسهال، شرکت خودروسازی بریتانیایی وابسته به اوپل را به مالکیت خود درآورد.

امضای این قرارداد به ارزش یک میلیارد و سیصد میلیون یورو، گروه پژو سیتروئن را به دومین کمپانی بزرگ خودروسازی در اروپا تبدیل کرد.

این خبر برای بازار خودروی ایران نیز خبر خوبی ست، چرا که پیش از این اوپل تمایل زیادی برای ورود به بازار ایران نشان داد، حتی پیش فروش غیر رسمی خودروهای این شرکت نیز در ایران آغاز شد، اما به علت اینکه اوپل در تملک جنرال موتورز آمریکا بود، نمی توانست در ایران فعالیت داشته باشد، اما حالا و پس از این قرارداد امید بسیار وجود دارد که خودروهای اوپل و حتی واکسال وارد بازار ایران شوند.احتمال ورود محصولات واکسهال و اوپل به بازار ایران
بنیانگذار Opel فردی ست به نام آدام اوپل (متولد : ۹ مه ۱۸۳۷ - درگذشت : ۸ سپتامبر ۱۸۹۵)، این کارخانه در ابتدا سازنده چرخ خیاطی بود. اوپل اولین محصول خود را در سال ۱۸۸۲ به بازار ارائه کرد. او در سال ۱۸۸۶ با سوفی شِلِر که فرزند یک کارخانه‌دار بزرگ بود، ازدواج کرد. حاصل این ازدواج ۵ پسر به نام‌های کارل، ویلهلم، هاینریش، فردریک و لودویگ اوپل هستند.

این کمپانی همچنین در طی سال‌های ۱۸۸۸ تا ۱۹۳۷ سازنده دوچرخه نیز بوده‌است. کارخانه خودروسازی اوپل بعد از مرگ بنیانگذار خود در سال ۱۸۹۹ شروع به تولید خودروی سواری نمود.
احتمال ورود محصولات واکسهال و اوپل به بازار ایران
واکسهال، (Vauxhall) شرکت خودروسازی بریتانیایی است، که از شرکت‌های تابعه خودروسازی آلمانی اوپل است، که خود زیرمجموعه‌ای از کمپانی پی‌اس‌ای به‌شمار می‌آید.

دفتر اصلی این شرکت در شهر لوتون، بریتانیا قرار دارد. مدل‌های واکسهال تا حد زیادی یه خودروهای اوپل شباهت دارند؛ همچنین بیشتر مدل‌های واکسهال در روسلشیم آلمان طراحی می‌گردد.

خودروهای واکسهال در دو مرکز تولید می‌شوند: خودروهای تجاری در لوتن و خودروهای مسافری در الزمر پورت، انگلستان تولید می‌شوند.
احتمال ورود محصولات واکسهال و اوپل به بازار ایران
کارلوس تاوارش، مدیرعامل پژو سیتروئن گفت: «در نظر داریم در بخش اتومبیل در اروپا با ترکیب یک شرکت فرانسوی و آلمانی به قهرمان تبدیل شویم. این دو مارک سمبلیک که میراث آلمان و بریتانیا هستند برای ما اهمیت زیادی دارند.»

گروه پژو سیتروئن با سرمایه گذاری معادل ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو پروژه تقویت فعالیتهای اوپل و واکسهال را در دستور کار قرار داده است. فعالیت این شاخه جنرال موتورز مدتهاست افت دارد و ضرر آن در سال ۲۰۱۶ به رقم ۲۴۱ میلیون یورو رسیده است.

بریجیته توپریس، وزیر اقتصاد آلمان در واکنش به این نقل و انتقال گفت: «موضوعی که اهمیت زیادی دارد اینست که همه امور شفاف تر باشد مذاکرات بین سندیکاها و مدیریت اوپل به نحوی پیش رود تا نتیجه مطلوبی برای اوپل در آلمان بدست آید.»

شرکت واکسهال صاحب دو کارخانه در بریتانیا است. سندیکاها بیم آنرا دارند این معامله موقعیت شغلی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی کار واکسهال را به خطر بیاندازد.

دبیر کل یک سندیکا در بریتانیا می گوید: «تا اواسط سال آینده باید مطمئن شد که مدیریت برنامه تولید مدل جدید را تایید می کند. این در الویت قرار دارد. این موضوع که خط تولید واکسهال در بریتانیا باقی بماند اهمیت زیادی دارد.»

اما مدیرعامل پژو سیتروئن تصریح کرده پس از برکسیت کارخانه ای در بریتانیا تعطیل نخواهد شد. وی در ادامه گفت: «اگر با برکسیتی سخت مواجه باشیم شاید این موقعیت مناسبی باشد تا خودروهایی که در بریتانیا تولید می شوند در همین کشور نیز به فروش برسد.»

سود خالص گروه پژو سیتروئن در سال ۲۰۱۶ به رقم ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو رسیده است.


اوپل و واکسال (واکس‌هال) بازوهای اروپایی غول خودروسازی جهان، جنرال موتورز آمریکا بودند.

سال پیش (۲۰۱۶) شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان با سبقت گرفتن از رقیب ژاپنی خود، تویوتا، به پرفروش‌ترین خودروساز جهان تبدیل شد.

حدود یک ماه و نیم پیش، فولکس واگن با انتشار تازه‌ترین آمار فروش خود در سال گذشته میلادی اعلام کرد که توانسته حدود ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار خودرو در کشورهای مختلف جهان به فروش برساند.

شرکت جنرال موتورز در حدود ده کارخانه تولید خودرو در اروپا دارد و اتحادیه های صنفی نگرانند که با این قرارداد هزاران نفر شغل خود را از دست دهند.

واحد اروپایی این خودروساز از سال ۱۹۹۹ میلادی نتوانسته به سود دست پیدا کند.

حدود ۴۵۰۰ نفر فقط در دو کارخانه جنرال موتورز در بریتانیا هم اکنون مشغول به کار هستند که آینده شغلی آنها با قرارداد جدید روشن نیست.
احتمال ورود محصولات واکسهال و اوپل به بازار ایران
رئیس PSA و جنرال موتورز
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.