ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نامه خدای آلبرت اینشتین، با قیمت 3 میلیون دلار بفروش رفت

نامه خدای آلبرت اینشتین، با قیمت 3 میلیون دلار بفروش رفتیک نامه دست‌نوشته آلبرت اینشتین که در آن با مفهوم دین کلنجار می‌رود، سه‌شنبه ۴ دسامبر (۱۳ آذر) در حراجی در نیویورک به قیمت دو میلیون و ۹۰۰ هزار دلار /194,300,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) فروخته شد.

اینشتین این متن را که به "نامه خدا" شهرت یافته در سال ۱۹۵۴ نوشته بود و پیش از آغاز حراج انتظار می‌رفت به قمیت یک و نیم میلیون دلار فروخته شود.

این دانشمند برنده جایزه صلح نوبل "نامه خدا" را یک سال پیش از مرگش و در پاسخ به یکی از آثار اریک گوتکیند، فیلسوف آلمانی نوشته است.
این نامه تقریر مهمی در مباحثه میان علم و دین به شمار می‌آید.

دفتری که مسئولیت حراج این نامه تاریخی را بر عهده دارد در بیانیه‌ای نوشته "این نامه خصوصی و قابل توجه، یک سال پیش از مرگ اینشتین نوشته شده و در آن، او به واضح‌ترین شکل دیدگاه‌های فلسفی و دینی خود را بیان می‌کند".

این اولین نامه اینشتین نیست که در حراج به فروش می‌رسد.

از او نامه‌های دیگری نیز به حراج گذاشته شده، از جمله یادداشت ۱۹۲۸ او درباره تئوری نسبیت که به قیمت ۱۰۳ هزار دلار /6,901,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) به فروش رفته بود.

یک نامه دیگر او نیز درباره زندگی شاد در سال ۲۰۱۷، در بیت‌المقدس به قیمت یک میلیون و ۵۶۰ هزار دلار /104,520,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) به فروش رفت.
بیوگرافی (زندگینامه) کامل آلبرت اینشتین (Albert Einstein)
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.