ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

پاکسازی گسترده در خانواده سلطنتی عربستان + مرگ مشکوک پسر ولیعهده سابق عربستان

پاکسازی گسترده در خانواده سلطنتی عربستان + مرگ مشکوک پسر ولیعهده سابق عربستاندادستان کل عربستان می گوید بازداشت ده ها چهره خانواده سلطنتی، وزیر و بازرگان در این کشور تازه شروع عملیات مبارزه با فساد است.

شیخ سعود الموجب با صدور بیانیه ای این بازداشت ها را "فقط شروع یک فرآیند حیاتی برای ریشه کن کردن فساد در هر کجایی که وجود دارد" توصیف کرد.
زندگینامه (بیوگرافی) محمد بن سلمان بن عبد العزیز آل سعود
اخبار پاکسازی عمده در سطح رهبری تجاری و سیاسی عربستان روز یکشنبه ظاهر شد، حرکتی که در راستای تقویت قدرت ولیعهد محمد بن سلمان، ۳۲ ساله، تلقی می شود.

کمیته مبارزه با فساد تحت سرپرستی او دستور بازداشت ۱۱ شاهزاده، ۴ وزیر و ده ها وزیر سابق را صادر کرد و گزارش می شود که ولید بن طلال، بازرگان سرشناس بین المللی، هم در میان بازداشتی هاست.

در بیانیه شیخ سعود الموجب درباره پیشرفت تحقیقات آمده است که "مرحله اول" این عملیات کامل شده است.

در این بیانیه آمده است: "مقدار زیادی شواهد جمع آوری شده و بازجویی های دقیق انجام شده است... همه بازداشتی های تا امروز، دسترسی کاملی به امکانات حقوقی خواهند داشت، و محاکمه به سرعت و به شکلی علنی برگزار خواهد شد."
شاهزاده
شاهزاده منصور پسر ولیعهده سابق عربستان در سقوط هلی کوپکتر کشته شد
تازه ترین اخبار این تحقیقات درحالی منتشر می شود که مقام ها همچنان مشغول تحقیق درباره علت سقوط یک هلی کوپتر دولتی در نزدیکی مرز یمن هستند.

شاهزاده منصور بن مقرن، معاون فرماندار استان عسیر، از یک تور بازرسی برمی گشت که هلی کوپتر حامل او اواخر یکشنبه در نزدیکی ابها سقوط کرد.

علت سقوط معلوم نیست.

شاهزاده منصور پسر شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز رئیس سابق دستگاه اطلاعات بود که از ژانویه تا آوریل ۲۰۱۵ ولیعهد شد اما بعدا با روی کار آمدن ملک سلمان، پدر ولیعهد کنونی، کنار گذاشته شد.

خبرگزاری رسمی سعودی گزارش داد که شاهزاده منصور و هفت مقام استانی مشغول بازدید از پروژه های ساحلی در غرب ابها بودند.

کانال دولتی الاخباریه عکس هایی از لاشه هلی کوپتر و همچنین تصاویری ویدئویی از سرنشینان ساعاتی پیش از سقوط را نشان داد.

عربستان سعودی در دو سال و نیم گذشته هدایت یک ائتلاف نظامی در حمایت از دولت به رسمیت شناخته شده یمن که با شورشیان حوثی در نبرد است را به عهده داشته.

در بیانیه وزارت کشور به ارتباطی میان سقوط هلی کوپتر و مناقشه یمن اشاره نشده است اما روز شنبه ارتش عربستان یک موشک بالستیک که به سمت ریاض شلیک شده بود را با سیستم های ضدموشکی در آسمان منهدم کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.