ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

سعودی ها، میانجیگری عراق برای کاهش تنش با ایران را تکذیب کرد

سعودی ها، میانجیگری عراق برای کاهش تنش با ایران را تکذیب کردعربستان سعودی اظهارات وزیر کشور عراق را تکذیب کرده که گفته بود محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از حیدر عبادی نخست وزیر عراق خواسته برای کاهش تنش میان ایران و عربستان میانجیگری کند.

خبرگزاری رسمی سعودی امروز چهارشنبه ۱۶ اوت (۲۵ مرداد) از مقامی مسئول -بدون ذکر نام- نقل کرده که اخبار حاکی از درخواست میانجیگری با ایران صحت ندارد و دولت سعودی همچنان بر موضع خود مبنی بر خودداری از هرگونه نزدیکی به ایران پابرجاست.

این اظهارات واکنش به سخنان قاسم اعرجی، وزیر کشور عراق است که یکشنبه گذشته در تهران گفته بود در نشستی که او هم حضور داشته، محمد بن سلمان از حیدر عبادی خواسته بود میان کشورش و تهران میانجیگری کند.

آقای اعرجی، به گفته خودش، در این جلسه خطاب به محمد سلمان گفته بود که عربستان هم باید با حاجیان ایرانی به احترام رفتار کند و به آنها اجازه دهد وارد قبرستان بقیع شوند. به گفته قاسم اعرجی، محمد بن سلمان هم وعده داده بود که به این خواسته عمل کند.

به دنبال حمله به سفارت عربستان در تهران و قطع روابط دو کشور از دی ماه ۱۳۹۴، اعزام حجاج ایرانی متوقف شده بود اما امسال اعزام زائران ایرانی به حج تمتع از سر گرفته شد.

مقام وزارت امور خارجه عربستان امروز در واکنش به گفته‌های وزیر کشور عراق با تکرار اتهامات قبلی علیه ایران گفت که نظام حاکم بر این کشور "به گسترش تروریسم و افراطی‌گری در منطقه و جهان می‌پردازد و در امور داخلی دیگر کشورها دخالت می‌کند. گفتگو با این نظام هم امکان ندارد چرا که تجربه طولانی نشان داده که این نظام قواعد و عرف دیپلماتیک و مبانی روابط بین الملل را محترم نمی‌شمارد و رویه‌اش دروغ‌پراکنی و تحریف واقعیت است".

ایران همواره این اتهامات را رد کرده و در مقابل عربستان را به مداخله در امور کشورهای منطقه و کشتار غیرنظامیان در یمن متهم می‌کند.

انتشار تکذیبیه‌ها از زبان مقام مسئول و بدون ذکر نام در عربستان سعودی رویه‌ای معمول است و آنچه را خبرگزاری دولتی این کشور منتشر کرده است، می توان تکذیبیه رسمی قلمداد کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.