ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

رئیس جمهور فرانسه فاش کرد : نخست وزیر لبنان برای یک هفته در عربستان بازداشت بوده است!

رئیس جمهور فرانسه فاش کرد : نخست وزیر لبنان برای یک هفته در عربستان بازداشت بوده است!عربستان سعودی اظهارات رئیس جمهور فرانسه دایر بر اینکه ریاض در ماه نوامبر سعد حریری نخست وزیر لبنان را برخلاف اراده اش در این کشور نگه داشته شده بود رد کرده است.

آقای حریری در روز ۴ نوامبر درحالی که در عربستان به سر می برد اعلام کرد از نخست وزیری کناره گیری می کند اما یک ماه بعد با دخالت فرانسه از آن تصمیم صرف نظر کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، روز جمعه گذشته در مصاحبه ای با شبکه "بی اف ام تی وی" توضیح داد که چگونه پس از استعفای آقای حریری در ماجرا پادرمیانی کرد.
زندگینامه (بیوگرافی) سعدالدین رفیق حریری (Saad Hariri)
او گفت: "لبنان حالا از یک بحران جدی خارج شده، بحرانی که آنطور که یادم می آید، یک نخست وزیر برای چند هفته در عربستان سعودی نگه داشته شد."
به گزارش خبرگزاری فرانسه یک سخنگوی وزارت خارجه عربستان روز سه شنبه این مساله را که آقای حریری برخلاف میل خود در عربستان نگه داشته شد را رد کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعود به نقل از این سخنگو نوشت: "آنچه که رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با کانال بی اف ام تی وی گفته دایر بر اینکه عربستان نخست وزیر لبنان سعد حریری را بازداشت کرده بود نادرست است."

"حکومت عربستان سعودی از ثبات و امنیت لبنان و نخست وزیر حریری حمایت کرده و می کند."

این سخنگو در ادامه ایران و گروه حزب الله لبنان را متهم کرد به بی ثباتی در لبنان دامن می زنند.

پس از مداخله آقای مکرون، سعد حریری به پاریس سفر کرد و استعفای خود را پس گرفت.

آقای حریری روز چهارم نوامبر در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، ضمن انتقاد از حکومت ایران و گروه حزب الله لبنان، استعفا داد. او گفت چون احساس امنیت جانی نمی‌کند به کشورش بازنخواهد گشت.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان، که از متحدان حزب الله به شمار می‌رود، مقام های سعودی را متهم کرد که آقای حریری را بازداشت کرده و تحت فشار قرار داده اند.

آقای حریری نهایتا روز ۲۱ نوامبر پس از سفر به عربستان به لبنان برگشت.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.