ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اولین واکنش عمومی محمد بن سلمان، به قتل جمال خاشقجی

اولین واکنش عمومی محمد بن سلمان، به قتل جمال خاشقجیمحمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در اولین اظهارنظر عمومی درباره پرونده قتل جمال خاشقجی آن را "دردناک" خواند و گفت: "عدالت اجرا خواهد شد."

ولیعهد عربستان گفت این اتفاقی دردناک برای همه سعودی‌ها بوده است و عاملان این قتل مجازات خواهند شد. محمد بن سلمان گفت این اتفاق باعث اختلاف عربستان و ترکیه نخواهد شد و آنها برای روشن شدن ماجرا با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

ولیعهد عربستان در کنفرانس سرمایه‌گذاری آینده در ریاض، پایتخت، صحبت می‌کرد. در روزهای اخیر قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان بر این نشست سایه انداخته و بسیاری از کشورها و شرکت‌ها نمایندگانشان را به آن نفرستادند.

محمد بن سلمان قتل جمال خاشقجی را "جنایت هولناک" خواند و گفت: "خیلی‌ها می‌خواهند از این موقعیت دردناک برای ایجاد شکاف بین عربستان و ترکیه استفاده کنند. برایشان پیغامی دارم: از پس این کار برنمی‌آیید. هرگز شکافی بین ما ایجاد نخواهد شد."

پس از ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی منتقد حکومت عربستان که به کنسولگری این کشور در استانبول رفته بود، مقام‌های ترکیه گفتند او در کنسولگری به قتل رسیده و رسانه‌های نزدیک به دولت ترکیه جزئیاتی را از قتل آقای خاشقجی منتشر کردند.

گفته می‌شود که نواری از مکالمات داخل کنسولگری در هنگام قتل آقای خاشقجی در اختیار مقام‌های سعودی است.
زندگینامه (بیوگرافی) محمد بن سلمان بن عبد العزیز آل سعود
کنفرانس جذب سرمایه گذاری

کنفرانس سه روزه سرمایه گذاری آینده در ریاض به اقتباس از کنفرانس سالانه داوس سوئیس به "داوس صحرا" معروف است.

این کنفرانسی درحالی برگزار می شود که بسیاری از سیاستمداران و رهبران صنایع غربی آن را در ارتباط با پرونده خاشقجی بایکوت کرده اند.

عربستان تا به حال سعی داشت تصویری از عادی بودن اوضاع در این کنفرانس ارائه کنه اما خالد الفالح وزیر انرژی عربستان روز چهارشنبه به وجود بحرانی پیرامون موضوع قتل اذعان کرد.
"ربودن سعد حریری"

سعد حریری، نخست وزیر لبنان، از حاضران در کنفرانس اقتصادی ریاض بود و هنگام صحبت‌های محمد بن سلمان کنار او نشسته بود.
زندگینامه (بیوگرافی) سعدالدین رفیق حریری (Saad Hariri)
ولیعهد عربستان با اشاره به حضور آقای حریری گفت: "نخست وزیر حریری دو روز در کشور ما هست. امیدوارم که شایعه درست نکنید که او را ربوده‌اند."

آقای حریری هم گفت: "با آزادی کامل".

حاضران در محل جلسه به این صحبت‌ها خندیدند.

به نظر می‌رسد آنچه محمد بن سلمان گفته شوخی با ماجرای استعفای سال گذشته سعد حریری است که در ریاض انجام شد. آقای حریری در عربستان بود و سرانجام پس از مداخله فرانسه به لبنان بازگشت و استعفای خود را پس گرفت.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.